{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Pony eller hest? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg ønsker mig mere end noget andet, at få egen hest i konfigave.
Da Valle (min partpony) blev skadet for alvor, fik jeg ny part. Har dog stadig Vale ved siden af, da jeg ikke kan undvære ham. Denne gang, en hest. Siden da, er jeg blevet utrolig glad for, at ride hest. Men jeg savner også til tider, at ride pony. Derfor, spørger jeg nu om hjælp. Skal jeg ønske mig hest, eller pony?
-
FOR- HEST
Glad for at ride hest.
Længere tid sammen. (Ingen ponyår der udløber)
Mest udstyr der passer en hest.
IMOD- HEST
Savner at ride pony.
Vil gerne ride mine ponyår ordenligt ud.
-
PÅ FORHÅND MANGE TAK


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pony eller hest?
  • #2   13. mar 2018 Jeg havde valgt pony. Jeg fik hest som 15 årig, og må indrømme jeg faktisk er ked af jeg ikke fik redet de sidste to ponyår. Det skyldtes så, at min pony blev syg og måtte aflives. Nu har jeg så købt pony igen. Er og bliver ponyrytter ??

  • #3   13. mar 2018 Jeg vil altid sige hest. Du vokser og vil muligvis ikke passe en pony for evigt. Hvis du vil starte stævner og mere er hest bedst. Du får mere ud af hest i mine øjne end pony.

  • Sasja M. H
    Sasja M. H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 3 Svar: 45
    #4   13. mar 2018 Jeg gætter på, at du har knap 3 år tilbage som ponyrytter. Hvis du er villig til at sælge ponyen igen og købe hest der, så ville jeg klart vælge pony, hvis jeg var dig. Det er forudsat, at du starter stævner. Hvis du mere hygger og rider ture, ville jeg vælge hest.
    Det er bare sjovere at starte stævner med andre ponyryttere, når man er på din alder smiley


  • #5   13. mar 2018 Da jeg var 13 skulle jeg også vælge mellem hest eller pony, alt inde i mig sagde "du skal have den pony du altid har ønsket dig." Men min morfar mente bestemt skulle jeg have en, så kunne jeg lige så godt købe en hest jeg kunne ride på. Jeg tænkte på det rigtig rigtig længe og endte med at købe pony, fordi det vil altid være muligt at købe en hest senere hen. Jeg bliver 19 lige om lidt og jeg har stadig min pony den dag i dag, og har mulighed for at ride stor hest så tit jeg har lyst til. smiley

  • #6   13. mar 2018 Hvis jeg var dig, ville jeg helt klart vælge pony nu her. Trods jeg snart fylder 17, er jeg ikke særlig høj. Det giver mig så denne skønne mulighed for at ride pony laaaang tid endnu. Jeg nyder virkelig at ride ponyer, og har da også prøvet et par heste gennem tiderne. Men det har altid været ponyerne som sagde mig mest, nok også fordi jeg slet ikke kan vende mig til hestens store gangarter smiley
    Men mit bedste bud ville være, at du kan ønske dig en pony, og når du føler tiden er inde og du er blevet for langbenet, kan du sælge ponyen og gå over til hest. Jeg nyder i hvert fald ponytiden og at ride ponyer i højeste grad. Jeg ville selv fortryde senere hen, hvis jeg ikke nåede at ride mine ponyår ud smiley


  • #7   13. mar 2018 Jeg vil helt klart vælge hest.. Jeg tror kun, at det her med at "ride ponyårene ud" har en betydning, hvis man rider stævner på et forholdsvist højt niveau, men ellers tror jeg ikke, at du vil mærke forskel, hvis du rider stævner en gang imellem.

  • #8   13. mar 2018 det komme måske lidt mere an på din størrelse og hvad du vil. Er du til den lange side og stadig vokser risikere du hurtigt at vokse fra ponyen, frem for en hest. Men er du ikke så høj så har det måske ikke så meget at sige smiley går du meget op i stævner gir det måske også mere mening at få en hest, frem for pony i et par år smiley

    jeg fik pony da jeg var 12, jeg var mega høj allerede der og han blev solgt allerede 2½ år efter smiley det var bestemt ikke med god vilje at sælge ham... ville ønske jeg havde haft lidt mere tid til mine ponyår, men så igen er jeg også glad for min lille hest jeg har smiley gør op med dig selv "hvad vil du?" og så vælg efter dine krav, det kan gøre det hele lidt nemmere smiley


  • #9   13. mar 2018 Jeg ville vælge ponyen.

    Da jeg blev konfirmeret fik jeg også en stor hest, som jeg var glad for og elskede over alt på jorden.

    Men alle mine veninder fik ponyer, og det betød at vi ikke kunne ride stævner sammen. Selvom at det kun var klub stævner, gav det alligevel et afsagn.


  • #11   14. mar 2018 Hvad er det du savner ved en pony? Det synes jeg også har noget at sige.

  • #12   15. mar 2018 Hvad med at låne en pony i dine ponyår, og så spare penge op til at købe en hest bagefter? Ved lån skal du ikke til at stå i det med evt. at skulle have solgt ponyen før du kan købe en hest smiley

    Ved at mange har været rigtig glad for den mulighed, og jeg ser da tit ponyer der lånes ud i flere år af gangen smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.710
    #13   15. mar 2018 Den er lidt svær.

    For hvis du er ambitiøs stævnerytter, og uanset hvad vil ride hest når dine pony år er færdige, så slipper du for at skulle sælge efter 3 år hvis du køber en hest - samtidig mister du også mange stunder og oplevelser med dine rideveninder, fordi at du ikke kommer til at ride sammen med dem til stævner.

    Hvis du køber en pony, så skal den sælges efter tre år, og det er sjældent sjovt, men samtidig så åbner det også mulighed for at prøve noget nyt når du så skal skifte ponyen ud med en hest.


    Jeg har egentligt altid været lidt modstander af det med at købe en pony, for så at skifte den ud, Men der er ingen forskel i om man låner en hest, eller køber den, så det har faktisk ændret min opfattelse markant.

    jeg havde nok købt en pony, nydt de sidste pony år, og når tiden så var inde, så fundet en god hest.

    Der er for mange en markant forskel i at ride hest frem for pony, især som stævnerytter, og det er en vigtig faktor at have med.



  • #14   16. mar 2018 AMT - nu er det jo ikke alle der sælger deres pony når deres pony år er slut. nu kender jeg af gode grunde ikke TS økonomi, men nogle beholder deres pony bagefter og køber bare en hest eller klassere ponyen op alt efter hvor ambitiøs man er på stævner. smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.710
    #15   16. mar 2018 simone:det siger jeg heller ikke smiley
    jeg tager udgangspunkt i at man vil sælge pony efter endt pony år -som jeg også skriver


  • #16   16. mar 2018 AMT - Så har jeg misforstået det du skriver, fordi du skrev: "Hvis du køber en pony, så skal den sælges efter tre år, og det er sjældent sjovt, men samtidig så åbner det også mulighed for at prøve noget nyt når du så skal skifte ponyen ud med en hest." smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.710
    #17   16. mar 2018 simone: jeg tager udgangspunkt i at,hun anset hvad vil ride hest når hendes ponyår slutter. som jeg også skriver i starten smiley
    men jeg sætter bare nogle fordele/ulemper op ved begge valg med udgangspunkt i starten af mit svar


  • #18   16. mar 2018 Da jeg var 15 fik jeg en hest, den kan jeg også beholde i længere tid end en pony. smiley

Kommentér på:
Pony eller hest?

Annonce