{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.412 visninger | Oprettet:

Luksus problem, part eller helt ny hest? {{forumTopicSubject}}

for omkring 6 år siden startede jeg med, at ride en af naboernes hest, det tog lang tid før jeg havde vænnet mig til den her lidt friske hoppe fremfor rideskoleheste og en gammel traver jeg normalt red på. Jeg endte jo ud med, at være rigtig glad for, at ride hende. En bedre mulighed kom dog op hos en af de andre naboer for 3 år siden, en stor lækker vallak som har været den helt perfekte lærehest for mig og ikke mindst, har han været min bedste ven de sidste 3 år. Da jeg begyndte at ride ham, stoppede jeg på hoppen, hun har 25% mindre lunger og kan derfor ikke gå i en korrekt holdning dressurmæssigt, da man så lukke for hendes luftrør. Jeg valgte altså at komme videre med min ridning. Nu er vallakken blevet aflivet, sidste fredag, det har været hårdt og bliver det nok noget endnu. Jeg har fået lov til, at ride min gamle part igen, hoppen, selvom jeg ikke kan komme videre på hende, er det nu meget rart at have lidt at lege med.

Men hende jeg red hos med vallakken bliver ved med, at sige til mig, at vi kan købe en ny hest til mig. Jeg bryder mig bestemt ikke om, at hun skal købe en hest for min skyld, specielt fordi jeg ikke ved hvad jeg skal om 1-1½ år. Og nu har jeg jo fået lov til, at ride hoppen. Har nu redet den nogle gange og må sige, at hun er ikke som jeg husker hende, men okay jeg kommer også fra en stor hest på M niveau til en hoppe der kan gå en LB og med snuden over lod. Men hun er kun 163, jeg kommer formentlig ikke til at rykke mig ridemessigt, hverken i spring eller dressur.

Ja det er noget af et luksus problem, begge steder er det nogle vildt søde damer, som jeg har det godt med. Begge steder må jeg gøre med hesten som jeg vil, jeg betaler skoene og har så hesten nærmest for mig selv. Det lyder jo ganske fint, at ens nabo vil købe en hest for, at man har noget, at ride på, men som sagt så ved jeg ikke hvad jeg skal om noget tid og er derfor ikke så hug på ideen om, at hun skal købe en hest for min skyld, hvis jeg måske ikke er der om 1½ år. Men åh den hoppe der, den er sød nok, men også en hoppe, og jeg lever og ånder generelt ikke ligefrem for hopper, samtidig kan den så heller ikke gå i trailer.

Så hvad ville i gøre her? indfinder jer med hoppen og hygge rundt de næste 1-1½ år, muligvis mere. Eller ville i sige ja tak til tilbuddet om en helt ny hest? Ejeren der er godt klar over at jeg muligvis ikke er der mere om 1½ år ca.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Luksus problem, part eller helt ny hest?
  • #4   17. nov 2013 Sig ja! Sikke et fedt tilbud! Hun er sikkert glad for dig, og vil gerne have at du bliver hos hende. Især hvis hun ved, at du ikke er der om 1-1½ år, så betyder det jo også at hun godt selv kan klare/overskue det, hvis du nu ikke er der længere..
    Jeg ville personligt takke ja, da jeg selv aldrig har haft sådanne nogle muligheder. Og du mister måske lysten på hoppen?

Håber det var til lidt hjælp smiley

• #6   17. nov 2013 Jeg synes du skal snakke med hende der vil købe en ny hest til dig, og sige lige ud at det ikke er sikkert at du vil kunne have part i den i mere end et år ude i fremtiden, og om hun har overvejet hvad hun så ville gøre med den. Hvis hun er helt afklaret med det og stadig rigtig gerne vil købe en ny hest til dig, så ville det være dumt at afslå så godt et tilbud : D

• #7   17. nov 2013 Du må aldrig tænke på en hoppe, som at hun er en hoppe! Det siger min træner til mig - Størstedelen af alle de problemer der forekommer er jo nogen man selv tænker sig frem til, eller på anden vis viser det med ens krop sprog. Nå, men det var bare en lille indskydelse :-D.
    - Tak da ja til den nye hest! Når du har sagt til hende at du ikke kan være sikker på at have parten om et år eller to, men hun stadig er klar på at købe hesten, så kan det jo ikke gå hen og blive dit problem i fremtiden.

• #8   17. nov 2013 Mon ikke ejeren af vallaken bruger dig lidt som en undsyldning til at få sig en ny hest?:) Hun savner det sikkert også! Synes klart du skal takke ja, men informere om at du ikke ved hvor længe du kan blive ved med at ride...

• #9   17. nov 2013 Ja, det er et hamrende fedt tilbud! Hun har et lille stutteri hjemme, så det er ikke fordi, at hun vil komme til at have plads mangel på sigt på den måde. Men jeg syntes faktisk bare det er lidt egoistisk af mig, at sige ja tak til en hest, hvis jeg ikke er der om 1½ år, jeg får bare lidt dårlig samvittighed 1½ år ud i fremtiden smiley

Claudia, jeg bliver færdig med 3.g her til sommer, skal så arbejde og satser så på, at komme ind på sygeplejerskolen i februar 2015, og så ved jeg ikke om jeg flytter hejjemfra eller om jeg overhovedet får tid til, at ride.

• #10   17. nov 2013 Cecilie, hun har selv 5 ungheste der tager meget af hendes tid, og hun har 11 heste i alt, så det er ikke fordi hun mangler heste smiley Men jo hun savner ham og jeg savner ham, men at købe en ny hest, får man jo ikke den gamle tilbage af. Hun red ham heller ikke mens jeg red ham, så jeg tror ikke det er fordi hun selv savner det på den måde, som havde kun haft den ene hest smiley

• #11   17. nov 2013 Rikke Nordkvist, jeg kan ikke lade hver med, at tænke sådan, hopper de er bare utilregnelig, simpelthen! smiley

• #12   17. nov 2013 Ærligt talt ville jeg personligt ikke ride på hoppen, uanset hvad, da jeg godt kan lide at have en hest jeg kan udvikle mig med, og føle at jeg "kommer nogen vegne" med min ridning.
    Og da hoppen jo har et helbredsmæssigt problem, som ikke kan blive bedre, ja - så er du jo 100% sikker på at "sidde fast". Og hvis du ovenikøbet vil stævner eller lignende, duer det jo heller ikke hun ikke kan gå i trailer.
    Så nej, hende ville jeg ikke ride på, ikke når der er så mange parter derude.

Mht. ejeren af din gamle part (gør mig ondt at han er blevet aflivet, knus herfra smiley ) ville jeg tage en snak med hende, og sige det som det er.
    At du synes det er et dejligt tilbud, men at hun bliver nødt til at være indstillet på at du måske ikke er der om 1 1/2år. Hvis hun er OK med det, jamen så kan jeg ikke se problemet, i er jo voksne mennesker der tager en åben og ærlig snak - og så er den ikke længere smiley

Held og lykke med det!

• #13   17. nov 2013 Dog vil jeg liiiiige tilføje at jeg synes at vallaker er de utilregenlige af slagsen!! Ja, jeg ved godt det er mærkeligt, men ja....det er min opfattelse når jeg kigger på alle de heste jeg har redet på indtil nu smiley

• #14   17. nov 2013 ejeren er vallakken ved godt det ikke er sikkert jeg er der om 1½ år, nævner det for hende jævnligt når hun kommer ind på emnet om en ny hest smiley

Det er heller ikke fordi jeg vil til stævner hver weekend men af og til er nu meget rrt også for at få en vudering på ens ridning.
    Men ja, jeg syntes bare det er svær, for selvom hun godt ved jeg ikke vil være der forevigt, så vil jeg jo få dårlig samvittighed over det den dag jeg ikke skal ride mere hos hende, hvis det er min skyld hun har købt den.

hahah, den eneste grund til, at der er hopper er så de kan lave nogle dejlige vallakker til mig! smiley

• #15   17. nov 2013 Hahah, tænkte også selv sådan og omtalte min hoppe som ,,hoppen'' indtil min underviser kom og forbød mig det. Og jeg må da også sige at det har ændret mit synspunkt en hel del, efter jeg ikke længere tænker sådan smiley

• #16   17. nov 2013 jaa, jeg ved ikke, har det bare bedst med vallakker, det ved man hvad er smiley
    hopper de er nogle rappenduller smiley

• #17   17. nov 2013 Jeg har næsten altid redet/haft hopper, og har aldrig troet at der var forskel, troede bare alltid mine heste var lidt dumme. Men nu har jeg en vallak... Og hold da op! Det er noget helt andet, men han kan også være lidt tosset smiley

• #18   17. nov 2013 Det er netop dén tanke der er farlig! Men tja.. Jeg har det også bare bedst med hopper og hingste. Der skal være noget power og udfordring i smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #19   17. nov 2013 "Den eneste grund til, at der er hopper, er så de kan lave nogle dejlige vallakker til mig"

Hahahahah, kunne ikke være mere enig. smiley

• #20   17. nov 2013 Iiiih, hvor er i tarvelige smiley

Jeg eeeelsker nu altså stadigvæk hopper, og som den eneste skøre rytter på HG, synes jeg de er mere pålidelige end vallakker smiley

En kælling kan jeg sq da forholde mig til, men en mand uden nosser??? Pyha da nej smiley

Men seriøst Tine, tag en åben og ærlig seriøs snak, evt. også sig det med at du ville have dårlig samvittighed - hvis ejeren siger "pjat med dig" jamen så accepter det - og tag imod en ny hest, god damn it! smiley

• #21   18. nov 2013 jaa jeg må se på det, jeg syntes jo også bare det virker en anelse åndsvagt at købe en hest til en anden.

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #22   18. nov 2013 Tasha: Er flere gange blevet spurgt, om min er sent kastreret, så helt uden nosser er han ikke. smiley

Tine: Kan godt følge dig. Det er et super tilbud, men jeg vil også tænke sådan. smiley

• #23   18. nov 2013 Tine: jeg ville tage imod tilbuddet. Når ejer er indstillet på, at du nok ikke er der om 1 års tid, så er der ingen ko på isen...

Tasha: Du er ikke alene om at være skør! smiley Jeg kan også bedst lide hopper! Kigger efter ny hest i øjeblikket og har kun kigget på hopper. Vallakker kan da være søde, men hopper giver bare det der ekstra..... smiley

• #24   20. nov 2013 Yaaaay, a friend! smiley

Kommentér på:
Luksus problem, part eller helt ny hest?

Annonce