Luksus problem, part eller helt ny hest? {{forumTopicSubject}}
for omkring 6 år siden startede jeg med, at ride en af naboernes hest, det tog lang tid før jeg havde vænnet mig til den her lidt friske hoppe fremfor rideskoleheste og en gammel traver jeg normalt red på. Jeg endte jo ud med, at være rigtig glad for, at ride hende. En bedre mulighed kom dog op hos en af de andre naboer for 3 år siden, en stor lækker vallak som har været den helt perfekte lærehest for mig og ikke mindst, har han været min bedste ven de sidste 3 år. Da jeg begyndte at ride ham, stoppede jeg på hoppen, hun har 25% mindre lunger og kan derfor ikke gå i en korrekt holdning dressurmæssigt, da man så lukke for hendes luftrør. Jeg valgte altså at komme videre med min ridning. Nu er vallakken blevet aflivet, sidste fredag, det har været hårdt og bliver det nok noget endnu. Jeg har fået lov til, at ride min gamle part igen, hoppen, selvom jeg ikke kan komme videre på hende, er det nu meget rart at have lidt at lege med.
Men hende jeg red hos med vallakken bliver ved med, at sige til mig, at vi kan købe en ny hest til mig. Jeg bryder mig bestemt ikke om, at hun skal købe en hest for min skyld, specielt fordi jeg ikke ved hvad jeg skal om 1-1½ år. Og nu har jeg jo fået lov til, at ride hoppen. Har nu redet den nogle gange og må sige, at hun er ikke som jeg husker hende, men okay jeg kommer også fra en stor hest på M niveau til en hoppe der kan gå en LB og med snuden over lod. Men hun er kun 163, jeg kommer formentlig ikke til at rykke mig ridemessigt, hverken i spring eller dressur.
Ja det er noget af et luksus problem, begge steder er det nogle vildt søde damer, som jeg har det godt med. Begge steder må jeg gøre med hesten som jeg vil, jeg betaler skoene og har så hesten nærmest for mig selv. Det lyder jo ganske fint, at ens nabo vil købe en hest for, at man har noget, at ride på, men som sagt så ved jeg ikke hvad jeg skal om noget tid og er derfor ikke så hug på ideen om, at hun skal købe en hest for min skyld, hvis jeg måske ikke er der om 1½ år. Men åh den hoppe der, den er sød nok, men også en hoppe, og jeg lever og ånder generelt ikke ligefrem for hopper, samtidig kan den så heller ikke gå i trailer.
Så hvad ville i gøre her? indfinder jer med hoppen og hygge rundt de næste 1-1½ år, muligvis mere. Eller ville i sige ja tak til tilbuddet om en helt ny hest? Ejeren der er godt klar over at jeg muligvis ikke er der mere om 1½ år ca.
maj 2010
Følger: 116 Følgere: 112 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 405
Jeg ville personligt takke ja, da jeg selv aldrig har haft sådanne nogle muligheder. Og du mister måske lysten på hoppen?
Håber det var til lidt hjælp
jun 2013
Følger: 12 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 142
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 32 Heste: 7 Emner: 54 Svar: 1.289
- Tak da ja til den nye hest! Når du har sagt til hende at du ikke kan være sikker på at have parten om et år eller to, men hun stadig er klar på at købe hesten, så kan det jo ikke gå hen og blive dit problem i fremtiden.
maj 2010
Følger: 33 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 56 Svar: 472
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Claudia, jeg bliver færdig med 3.g her til sommer, skal så arbejde og satser så på, at komme ind på sygeplejerskolen i februar 2015, og så ved jeg ikke om jeg flytter hejjemfra eller om jeg overhovedet får tid til, at ride.
okt 2006
okt 2006
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 956
Og da hoppen jo har et helbredsmæssigt problem, som ikke kan blive bedre, ja - så er du jo 100% sikker på at "sidde fast". Og hvis du ovenikøbet vil stævner eller lignende, duer det jo heller ikke hun ikke kan gå i trailer.
Så nej, hende ville jeg ikke ride på, ikke når der er så mange parter derude.
Mht. ejeren af din gamle part (gør mig ondt at han er blevet aflivet, knus herfra ) ville jeg tage en snak med hende, og sige det som det er.
At du synes det er et dejligt tilbud, men at hun bliver nødt til at være indstillet på at du måske ikke er der om 1 1/2år. Hvis hun er OK med det, jamen så kan jeg ikke se problemet, i er jo voksne mennesker der tager en åben og ærlig snak - og så er den ikke længere
Held og lykke med det!
jul 2012
okt 2006
Det er heller ikke fordi jeg vil til stævner hver weekend men af og til er nu meget rrt også for at få en vudering på ens ridning.
Men ja, jeg syntes bare det er svær, for selvom hun godt ved jeg ikke vil være der forevigt, så vil jeg jo få dårlig samvittighed over det den dag jeg ikke skal ride mere hos hende, hvis det er min skyld hun har købt den.
hahah, den eneste grund til, at der er hopper er så de kan lave nogle dejlige vallakker til mig!
feb 2009
okt 2006
hopper de er nogle rappenduller
maj 2010
Følger: 116 Følgere: 112 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 405
feb 2009
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
Hahahahah, kunne ikke være mere enig.
jul 2012
Jeg eeeelsker nu altså stadigvæk hopper, og som den eneste skøre rytter på HG, synes jeg de er mere pålidelige end vallakker
En kælling kan jeg sq da forholde mig til, men en mand uden nosser??? Pyha da nej
Men seriøst Tine, tag en åben og ærlig seriøs snak, evt. også sig det med at du ville have dårlig samvittighed - hvis ejeren siger "pjat med dig" jamen så accepter det - og tag imod en ny hest, god damn it!
okt 2006
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
Tine: Kan godt følge dig. Det er et super tilbud, men jeg vil også tænke sådan.
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.379
Tasha: Du er ikke alene om at være skør! Jeg kan også bedst lide hopper! Kigger efter ny hest i øjeblikket og har kun kigget på hopper. Vallakker kan da være søde, men hopper giver bare det der ekstra.....
jul 2012
Luksus problem, part eller helt ny hest?