{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Hvad/hvor skal jeg ride på næste gang? {{forumTopicSubject}}

Hmm måske lidt et luksus problem, men syntes alligevel det var "problematisk" nok til at spørge jer HG'er om smiley

Jeg var henne og prøve part på en Islænder i går, og fik så aftalt at jeg kommer på "prøve tid" hver tirsdag + fredag februer måned ud..

Ville det være smartest at holde sig til banen de første gange? Det skal lige siges at banen er ved at blive udviget, men at lige nu er kortsiden MEGET kort, så jeg kan ikke rigtig ride galop, da hans gallop er meget stor. Og heller ikke særlig meget anden trav end på langsiden og så ned i skridt på kortsiden...

ELLER skal jeg ride ud? måske bare en stille skridt tur, uden at forlange så meget af ham.. bare lære ham lidt at kende i naturen.. ?

Jeg kommer nok til at ride alene smiley

Måske i har en helt 3. ide'

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad/hvor skal jeg ride på næste gang?
  • #1   13. feb 2011 De første par gange skal du blive hjemme.. så kan du evt. trække den en tur og se hvordan den reagere når den er alene og sådan, og går det fint så rid dig en tur

• #2   13. feb 2011 Hov skal lige siges at jeg skridtede den af i naturen i går, ejer var godt nok med, men ingen andre heste.

• #3   13. feb 2011 okay, men ville stadig tage de første gange på banen, og så kan du jo bar ride ud smiley

• #4   13. feb 2011 Okay det er også det jeg hælder mest til, men det kan blive lidt kedeligt at ride rundt alene på en bane, har du nogen ideer til hvad man kunne øve?

• #5   13. feb 2011 bare ud og afsted en gang skal jo være den første.

hvis det nu viser sig at du ikke kan ride ud på den så har du ikke spildt rsten af feb månede, med en hest du hurtigt kan bedømme om den er noget for dig

• #6   13. feb 2011 Bliv hjemme den første tid, indtil du kender hesten bedre smiley Så kender du bedre reaktionsmønstret ved den og der er nok nemmere nogle til at hjælpe, hvis uheldet skulle være ude smiley I starten ville jeg ikke ride ud alene - bare for at være på den sikre side og så kan man lige lære, hvordan den reagerer, hvis den bliver bange for noget.

Jeg personlig fik redet min unghest i naturen for hurtigt efter jeg havde fået den hjem (dog sammen med lillesøster på hendes pony), så jeg kendte den ikke ret godt (og dermed hvor lydig den var, når den blev forskrækket) og det endte med en brækket arm smiley Det var så også super uheldigt (hest bliver bange for fugl - løber - charlotte tager let i tøjlen for at få kontakt til hest - hest for lydig - hest bremser, da den mærker tøjlen (DYGTIG hest) - charlotte regner ikke med, at bange hest stopper ved så let kontakt - charlotte ryger over hovedet på hest xP - charlotte lander lige præcis med overarm over træstamme - arm brækker helt over - små skovstier - charlotte skal gå 3 km med brækket arm for at komme ud af skoven - suk -_-')

• #7   13. feb 2011 Jeg red bare ud første gang på Mary - som ikke just var nem at ride. Det har jeg faktisk altid gjort, bare ud i skoven :b Synes dog det kommer meget an på skoven/hesten/rytteren smiley

• #8   13. feb 2011 Hmm ja kan se der er delte meninger.. Måske man kunne ride let på banen skridt + trav nogle runder, også hvis det går godt måske skridte af ude evt. lidt trav ? smiley

• #9   13. feb 2011 Tja.. Jeg ville starte hjemme, og lige lære hesten at kende før jeg rider ud.. smiley

• #10   13. feb 2011 Line: med at alle Islændere er meget ens, mener du så at alle er Islændere er rolige? hvis ja er jeg ikke helt enig, har redet mange islændere der var meget nervøst anlagt, og overfølsomme. Ham her jeg har "måske part" på er rimelig rolig af sig, og ikke "schenkel sky"

• #11   13. feb 2011 Okay tror jeg satser på banen og måske øver noget temposkift, parade og anden lydigheds træning. smiley

Hvis banen self. ikke er bundfrossen og stenhård -.-

Kommentér på:
Hvad/hvor skal jeg ride på næste gang?

Annonce