Blot for at mindes de tidligere hypper:) {{forumTopicSubject}}
Godeftermiddag HG;)
Syntes jeg ville oprette denne tråd, som en tråd hvor man kan skrive en lille mindetekst om sin tidligere pony, hest, part, passepony, eller hvad det nu ellers kan hedde:)
Bare en lille hyggeligt tekst, for at huske, og tænke tilbage.
Idag er der nu ved at være gået 2 år, siden min egen kære gamle delepony Frida blev aflivet. Derfor har jeg tænkt meget tilbage på hende idag, og sendt en masse kærlige tanker, til der hvor hun er nu. Jeg gik lige en lille tur op til hendes gamle fold, hvor vi altid red rundt og fjollede i grime.
Hun var en ældre pony, på 18 da jeg mødte hende første gang, og 24 da vi sagde farvel. Hun var den pony der har lært mig mest om friheden i at træne sin pony fra jorden. Vil ikke skrive en længere roman om hende nu, men det vigtigste er vel bare at vi oplevede en masse, helt fantastiske oplevelser sammen, gennem vores tid.
Frida blev aflivet, grundet at hun som ung blev sparket i underkæben, så alle de nederste tænder sad skævt, og flere løse. Det kunne hun jo godt leve med, men til sidst kunne hun ikke spise, fordi tænderne blev så dårlige, og fordi hun var lam i underlæben pga. Hugormebid.
Så hun blev aflivet, inden vinteren nåede at blive hård.
Og jeg savner stadigvæk min fridamus ind imellem.
Hvad har i haft af store oplevelser med tidligere heste? Og hvordan og hvornår tænker i tilbage, og mindes de kære dyr?:)
//Dreamteam
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.001
Tøsen havde jeg part på i et halvt år. Fik part på hende om vinteren, hvor jeg brugte hele den kolde tid, på at stå og strigle hende i 2½ time hver gang.
Hun var meget reserveret, men åbnede sig op for mig, og det betyder meget for mig
Vi tabte kampen til forfangenhed, som var hendes 2. omgang. Efterfølgende fandt vi så ud af, at hun faktisk også havde en hjerneskade, hvilket er forfærdeligt vi ikke opdagede noget før, for så havde vi ikke holdt hende i live. Men hun var nu dejlig og ikke mindst glad til hendes sidste dage! Tøsen fløj til himmels d. 26 oktober 2011 og blev 23 år. Hun blev aflivet sammen med hendes makker Star, som kan ses i baggrunden, som blev ca 32 år, hvilket man dog absolut ikke kunne mærke på ham!
Her er et billede af hende en dag inden vores stævne sammen - hvor hun selvfølgelig ikke var forfangen på det tidspunkt. Har lavet vinger på dem
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.820
Pippi
apr 2009
Følger: 56 Følgere: 49 Heste: 9 Emner: 190 Svar: 546
Hun døde da en dyrlæge ikke kunne gøre sit arbejde ordentligt
Jeg savner hende utroligt meget og der går ikke den dag hvor jeg ikke tænker på hende
Den der opringning hvor man får og vide ens hest er faldet død om. Det er den værste nyhed man ever kan få I kan evt læse hendes historie på hendes profil herinde.
Himmelen må være et dejligt og smukt sted med alle vores dejlige hypper deroppe
apr 2009
Følger: 56 Følgere: 49 Heste: 9 Emner: 190 Svar: 546
Så skete det.
Vi blev revet bort fra hinanden.
Du og jeg som elskede hinanden så højt, måtte bryde de stærke bånd vi havde bundet.
Jeg er borte nu, og du kan ikke længere se ind i mine øjne, eller røre ved min pels.
Alligevel har jeg ikke forladt dig, og jeg vil vente trofast og loyalt på dig indtil du engang har levet dit liv.
Alle heste der dør, store som små, kommer til det sted hvor jeg er nu.
Mange af hestene som kommer her var højt elsket, andre blev mishandlet til døde.
Nogle døde pludseligt, nogle havde været syge længe, andre døde gamle, og mætte af dage. Men fælles for os alle var at da vi vågnede her var vores sår helet, og vi blev modtaget med kærlighed. Og vi vågnede op til en verden med frihed, og uden ondskab.
Hvor jeg er nu findes ikke sult og tørst.
De syge heste er ikke længere syge, og de der blev gamle er igen stærke og friske og fulde af liv.
De heste der blev mishandlet og slået er ikke længere bange, for vi er i en verden hvor ingen gør os fortræd. For kun de mennesker der føler kærlighed til dyr får lov at komme forbi vores sted når de dør.
Jeg har næsten lige badet i den klare kølige flod, og bagefter spiste jeg mig tyk og mæt.
Nu stryger den milde brise mig blidt over maven, mens jeg ligger i det bløde græs og smasker, og nyder solens varme der tørrer min pels.
Her findes alt det jeg drømte om, når jeg stod på marken eller i stalden hos dig, og drømte søde drømme.
Alt, undtagen dig.
Når vi løber og leger, eller ligger i det høje bløde græs, kan jeg fornemme når du tænker på mig.
Jeg kan fornemme din sorg og dit savn, eller din glæde og kærlighed til mig, når du tænker tilbage på det vi havde sammen.
Når jeg mærker du tænker på mig, løber jeg alt hvad jeg kan hen til den store klippe.
Og når jeg ser ud over klippekanten kan jeg se ned i menneskenes verden, og ned på dig.
Jeg ser på dig med kærlighed, og længsel, og jeg glæder mig usigeligt til vi skal være sammen igen.
Men fordi jeg vil det bedste for dig, og fordi jeg elsker dig så højt, så jeg vil have du skal nyde dit liv, og finde glæde i dit liv, i alle de år du har tilbage.
Der står mange heste på kanten hver dag, og ser til deres mennesker.
Nogen gange når jeg står og ser på dig, har jeg taget nogle af mine venner med så de kan se det menneske jeg savner så meget, og er så stolt af. Og jeg fortæller dem historier om den pragtfulde tid jeg havde sammen med dig.
Når din tid kommer, så vil jeg vide det,
så du har intet at frygte, for når du kommer til mit sted vil jeg stå her og vrinske af glæde og forventning, parat til at tage imod dig...
Alle de mennesker der har elsket dyr kommer forbi vores sted, og hver dag ser jeg hvordan andre heste og deres mennesker mødes i kærlighed, og i en omfavnelse der ingen ende vil tage.
Og jeg tænker med glæde i hjertet, at en dag bliver det min tur.
Nogle heste her har ikke haft det godt, og har aldrig prøvet at blive elsket. Og de ser til med længsel og savn, på de mennesker der kommer forbi vores verden, inden de tager videre med deres heste.
Men hver dag sker det at de heste der engang blev mishandlet, og som ikke har noget menneske at tage imod, finder sig et godt menneske, med en god sjæl, som passerer vores verden.
Eller de slutter sig til mennesker der forenes med deres egne heste.
Jeg har set dig tvivle på om du skulle anskaffe dig en anden hest efter jeg var gået bort, om du kunne være det bekendt overfor mig, og om du svigtede mig.
Og dette skal du vide, så længe du ikke glemmer mig, og jeg ikke mister pladsen bagerst i dit hjerte, så ville intet gøre mig mere stolt end at stå der på klippen sammen med de andre heste, og vise dem hvor godt og kærligt menneske du er, overfor den hest som jeg også skal møde en dag.
Og jeg vil unde din nye hest hvert eneste kram, og hvert et kys på mulen, og jeg vil håbe af hele mit hjerte, at I bliver lige så lykkelige sammen som vi var.
Lige som dit, er Mit hjerte er flået i stykker af længsel, og jeg kan ikke vente til vi skal ses.
men indtil da håber jeg, at jeg efterlod mere kærlighed og flere gode minder i dit hjerte, end sorg og fortvivlelse.
Så prøv at mindes mig for alt det lys vi skabte sammen, og ikke for det mørke der lagde sig som en tåge om dit sind da det hele endte,
så når du næste gang kikker op på himlen og fornemmer nogen ser på dig, så er det mig, der står på klippekanten og ser kærligt ned på dig fra min verden, mens jeg drømmer om dagen som en dag skal komme.
I kærlighed
Din hest.
apr 2008
Følger: 38 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 487
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.001
Hun smed alle andre ryttere af undtagen mig. Vi havde et specielt bånd og jeg elskede hende virkelig højt. Det var meget hårdt at tænke på, når jeg en dag ikke længere skulle have part på hende mere.
Den dag jeg sagde op og ikke længere gik på rideskolen, kunne jeg ikke lade vær med at græde.
For ca. et lille år siden tog jeg hen for at sige hej til hende igen. Kunne heller ikke holde tårene tilbage den her gang, og jeg savner hende stadig vildt meget den dag i dag!
Hun er bare min lille charmetrold - og det vil hun altid være!
apr 2012
Følger: 74 Følgere: 47 Heste: 4 Emner: 50 Svar: 990
Jeg startede med at ride på ham da jeg skulle rykke op på et bedere rideskolehold. Det var ham der lærte mig ikke at være bange for heste der bukker/stejler. Han blev DSV. Solgt D. 1 April 2012, da han ikke egnede sig som rideskolehest
Anden India:
Hun kom efter Uranus, og eftersom jeg ikke red nogen bestemt pga. Uranus, fik jeg India som erstatning for ham. India var rigtig dejlig og jeg elskede at ride på hende. Jeg ønskede hende på ridelejren i sommerferien, men fik hende ikke. Min veninde skulle på ridelejr ugen efter, hvor hun så skrev til mig en dag på hendes ridelejr at India havde fået et spark på benet og måtte aflives..
Tredje Jaky:
Jaky var så India's erstatning. Ham nåede jeg at ride på i næsten et år, da en fra mit ridehold ville prøve at ride ham, og derefter købte ham.. Heldigvis står han stadig derude, og nogengange får jeg lov til at ride ham.
Savner alligevel dem alle sammen rigtig meget
Og så håber jeg bare at jeg ikke mister Loke lige foreløbig!
jan 2011
Følger: 82 Følgere: 76 Heste: 1 Emner: 162 Svar: 764
Blogger
Følger: 226 Følgere: 2134 Heste: 17 Annoncer: 2 Emner: 205 Svar: 2.258
Jeg finder aldrig en hest som ham igen, han gjorde mig glad, han hjalp mig igennem alle de svære ting! Da han blev skadet var det mig der skulle hjælpe ham igennem den svære tid, jeg har aldrig brugt så mange timer på en hest, som jeg har gjort med ham, sidde flere timer inde i boksen hos ham, strigle i flere timer, græsse i flere timer, fortælle rigtige pige historier, hvor at man virkelig følte at han kunne forstå mig.
Han hjalp mig igennem så meget og aldrig har jeg passet en hest i så lang tid uden at blive træt af at ikke kunne få lov til at ride, men virkelig kun strigle, men min drøm blev til virkelighed og jeg fik lov til at ride på ham og til sidste passe ham tre gange om ugen, en drøm jeg aldrig skulle se at skulle ske. Selvom at jeg passer mine nuværnde parter for mig selv og den ene som min helt egne er det bare ikke det samme....
Jeg ville virkelig bare ønske at jeg bare kunne havde beholdt ham som selvskabs hest, men dette ville han ikke du til, desværre... Så det var det rigtige valg at han skulle væk fra denne jord og op til sine bedste hestevenner og leve livet der oppe med masser a græs og uden smerter....
Aldrig har jeg grædt så meget over en hest som ham...
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.131
Min korte bemærkning: Hun var en ener, en "ones in af liftetime" hest. Man kan ikke føle sorg uden at have elsket, min sorg over hende er ALT for stor.
jan 2011
okt 2011
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 519
Han lærte mig virkeligt alt og vi havde så mange goder stunder sammen, trods alt han var knap 90 cm og ikke særlig gammel. Jeg var på ferie i Italien og fik intet af vide før jeg kom hjem igen og det var for sent
Men han har virkeligt fået lysten til heste tilbage og ikke bare at se heste som en sport, men et venskab :,)
jan 2011
dec 2012
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 19 Svar: 537
feb 2009
Følger: 47 Følgere: 46 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 194
Lady havde en uhelbredelig skade i sit forben. Lady har lært mig stort set alt hvad jeg kan idag; jeg er både blevet mere modig, dygtigere til at ride og har lært at ting skal tage tid før det bliver godt, om så det er skader eller træning... Jeg klippede et stykke af hendes hale af, inden hun blev afivet. Det stykke hake dufter jeg til hver aften inden jeg går i seng så jeg stadig har en del af Lady ved mig :') R.I.P min lille prinsesse! Der er ingen heste jeg nogensinde vil holde mere af end hende...
http://hest.webgallerier.dk/galleri/662/628/471/3305513-welsh-pony-af-cob-type-sec-c-gribsvads-lady-dee3-snusken33
jun 2010
Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.092
Blot for at mindes de tidligere hypper:)