22. apr 2006 Følger: 180 Følgere: 209 Heste: 6 Emner: 573 Svar: 3.870
Smerter eller blot manglende styrke? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg har en 4 års hoppe på 168. Hun er begyndt at blive rigtig flink at ride i alle tre gangarter i forskellige tempoer. Vi er også så småt begyndt på nedsidning, samt "schenkelvigninger" i skridt, for at hun også skal lære at benene er sideførende og ikke KUN betyder FREM. Dog har hun lidt problemer med at bøje sig til højre. Førhen var det venstre volte, hvor den var helt gal, men nu er det højre side. Venstre side er lækker blød og eftergiven. Hver gang jeg kommer til et hjørne i stille og rolig trav, så laver hun nogle få galoptrin indtil jeg bremser hende igen. Det er når jeg ligger indvendige ben til hende og forsøger at bøje hende efter sporet. Hun har sågar nogle gange slået hovedet op i luften og ramt mig i hovedet en enkelt gang. Ikke særlig behageligt for hverken hende eller mig. Igår da jeg ville galopere på venstre lavede hun et lille spjæt og derefter var hun slet ikke til at få afslappet igen. Hendes højre øre var trukket tilbage og det var som om hun hele tiden forsøgte at "holde øje" med højre side. Vil I mene jeg skal tilkalde en dyrlæge for at tjekke hende for spændinger e.lign.? Eller tror I bare det er et spørgsmål om styrke, og hun måske endnu ikke helt har lært at højre ben er sideførende og ikke kun betyder FREM? Hvad er jeres første tanke?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Nærmere kiopraktor til at starte med - da smerte er min første tanke, nu hun reagere så kraftigt.
Udover det så kan du jo også lære hesten at det også kan betyde til siden, men lade være med at kræve hesten er samlet - gør jeg tit med Maja, dette fordi hun ikke har muskler til at være samlet imens og fordi det er god signaltræning.
apr 2006
Følger: 180 Følgere: 209 Heste: 6 Emner: 573 Svar: 3.870
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Hvis du er skæv eller har spændinger på nogen måde kan det nemt påvirke hesten til at få spændinger/skævhed mm. i kun den side du er svag fx. fordi du påvirker den anderledes
apr 2006
Følger: 180 Følgere: 209 Heste: 6 Emner: 573 Svar: 3.870
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
Havde kriopraktor til min også, fordi han gjorde lidt det samme. Han slog også fra og kørte sig selv helt op, med det samme man forlangte lidt bøjning. Han var helt stiv og låst i hele ryggen og så havde han vokseværk. og blev beordret i næsten helt ro, hvor han kun måtte trænes et par gange i ugen og skridtes en masse.
maj 2004
Følger: 55 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 155 Svar: 538
Smerter eller blot manglende styrke?