1. nov 2008 Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 230 Svar: 1.807
Smerter i højre side (af ryggen) {{forumTopicSubject}}
Hej HG, jeg har lige et hurtigt "spørgsmål" jeg håber I kan være behjælpelige med at svare på.
Jeg har fået rigtig ondt i højre side af ryggen/lænden, det skal dog lige siges at det IKKE kan være blindtarmsbetændelse da jeg fik denne fjernet 1. Januar dog er smerterne de samme blot i ryggen og gør utrolig ondt. Jeg har intet unormalt lavet ej heller noget som har kunne fremprovokere det, det har stået på et par dage dog slet ikke så slemt som nu, hvor det føles som en varm dunken og det gør ondt hver gang jeg flytter eller ligger vægt på mit højre ben..
Har I prøvet noget lign. Eller har I evt en ide om hvad det kan være (jeg har søgt lidt på nettet men synes ikke jeg kan finde noget)
nov 2010
Følger: 27 Følgere: 23 Heste: 6 Emner: 5 Svar: 61
sep 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 412
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Det kunne også meget vel være iskiasnerven. Den går fra det nederste af ryggen, ned over ballen og ned til knæet, hvor den forgrener sig ud til mindre nerver, der går ud i hele underbenet. Den er derfor ret lang (og tyk), og den påvirker en stor del af benet. Hvis den sidder i klemme, kan det godt give smerter i lænden (det kan blive hævet, en smule 'hårdt' og ømt), og det kan 'stråle' ud i benet - hvis det altså er i lænden, den sidder i klemme. :o) Det vil typisk gøre ondt, når man fx bøjer sig/bøjer hoften.
dec 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 15
Jeg havde noget lignende på et tidspunkt, som startede ude i siden og så rykkede sig længere ned i lænden og om i ryggen kan ikke huske hvad det hedder men det var et eller andet med noget lændespænding eller sådan noget
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 230 Svar: 1.807
Smerter i højre side (af ryggen)