{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

det ligner mælk....! :-o {{forumTopicSubject}}

Jeg har en skøn hoppe på snart 7 år og har lige købt et føl på 7 måneder for en måneds tid siden, de to går på en lille fold sammen (for at han kan falde til, komme sig efter kasteration og knytte sig lidt til min moppe før de bliver lukket sammen med de andre heste).
så idag til min store overraskelse, at man kan klemme lidt mælk ud af hende- eller det ligner i hvert fald mælk, så nu kører tankerne i højeste fart...! smiley

jeg har haft hende i omkring 10 måneder, så teoritisk kunne hun være lige op over hvis der er noget tidligere ejer ikke har fortalt mig.. hun er en lidt tyk trunte, men har ikke tænkt videre over det her i vinter og har bare set frem til at kunne ride det af hende snart..

men kan det ellers være fordi hun har gået med det nye føl i en måneds tid nu, at det har vækket et eller andet i hende og hun så derfor kommer med lidt mælk?
føllet var ikke fravænnet og blev det først da jeg købte ham, men har ikke set han har gået og ville have mælk ved min hoppe.

håber meget i kan hjælpe med svar eller erfaring smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det ligner mælk....! :-o
  • #1   3. apr 2013 Har hun fået føl før? smiley

• #2   3. apr 2013 Det kan man altså også på min hoppe.. smiley

• #3   3. apr 2013 Føllet kan godt begynde og patte hos hende når den ikke er ældre, og hvis hun tillader det og den bliver ved, så begynder hun og danne mælk smiley

• #4   3. apr 2013 jeg går ikke og hiver hende normalt, ved hvad der kan ske. men jeg har ikke set føllet er gået til hendes patter og det virker heller ikke til han er søgende efter dem.

jeg tror ikke hun har haft føl før, men er ikke 100% sikker smiley
    hun er rigtig god til føl, sidste sommer var der en i flokken, de drages af hende og hun er god til de kære små smiley beskytter, beroliger og opdrager smiley

kan hun bare ha´fået "nykker" over at gå alene med føllet?

• #5   3. apr 2013 Min faster der en gang avlede islandske heste havde på et tidspunkt en hoppe med føl gående sammen med en anden hoppe der ikke gik med føl. Hoppen uden føl begyndte også at producere mælk til den anden hoppes føl, selvom hun ikke prøvede at "stjæle" føllet eller noget! smiley

Jeg tror det er meget normalt for hopper - det er jo bare naturligt at når der kommer et lille nyt føl i flokken skal man tage sig af det smiley

• #6   3. apr 2013 Mathilde: det er jeg glad for at høre smiley

det er slet ikke med i planerne at hun skal være med føl!! smiley

Amanda: de har kun gået sammen en lille måned, kan hun danne det så hurtigt?
    tror ikke han patter i hende.

• #7   3. apr 2013 Vi har to hopper. Den som har fået føl før kan man klemme lidt 'mælk' ud af, men man ikke kan med hende der aldrig før har haft føl. smiley

• #8   3. apr 2013 uhh, Ulla & Elise: det er lige det jeg vil høre smiley tak smiley

kom lige pludselig til at regne tilbage og kigge lidt på hendes småfede mave smiley så det ville kunne passe med en "smutter" hos tidligere ejer.. smiley

men de bliver snart lukket ud til de andre, når lille-mand lige er helet helt han nye titel som vallak, så håber jeg hun stopper smiley

• #9   3. apr 2013 Emilie: det kan godt være hun har fået føl, men hendes alder er chancen jo rimelig smiley
    har ikke lagt mærke til hendes "mælk" før nu, kan godt være hun har haft det hele tiden smiley

• #10   3. apr 2013 Ja det kan det sagtens, hvis han får lov til og patte hos hende, og hun samtidig er blevet "glad" over en følbas, så sætter det gang i mælke kirtlerne smiley

• #11   3. apr 2013 Amanda: okay, kan hendes hjerne også sætte gang i mælken hvis han ikke patter? smiley

tak for alle svarene, jeg er lidt mere rolig nu smiley krydser fingre for der ikke indefor en måneds tid ligger en lille ny i boksen en morgen og det er det ny ankommende føls skyld smiley

• #13   3. apr 2013 Jeg ved det faktisk ikke, men hvis han ikke patter, men hun stadig er meget glad for ham, kan det sagtens være hun selv sætter gang i det ! Men det kommer typisk fordi føllet begynder og patte selv, og stopper når føllet bliver taget fra smiley

Kommentér på:
det ligner mælk....! :-o

Annonce