det ligner mælk....! :-o {{forumTopicSubject}}
Jeg har en skøn hoppe på snart 7 år og har lige købt et føl på 7 måneder for en måneds tid siden, de to går på en lille fold sammen (for at han kan falde til, komme sig efter kasteration og knytte sig lidt til min moppe før de bliver lukket sammen med de andre heste).
så idag til min store overraskelse, at man kan klemme lidt mælk ud af hende- eller det ligner i hvert fald mælk, så nu kører tankerne i højeste fart...!
jeg har haft hende i omkring 10 måneder, så teoritisk kunne hun være lige op over hvis der er noget tidligere ejer ikke har fortalt mig.. hun er en lidt tyk trunte, men har ikke tænkt videre over det her i vinter og har bare set frem til at kunne ride det af hende snart..
men kan det ellers være fordi hun har gået med det nye føl i en måneds tid nu, at det har vækket et eller andet i hende og hun så derfor kommer med lidt mælk?
føllet var ikke fravænnet og blev det først da jeg købte ham, men har ikke set han har gået og ville have mælk ved min hoppe.
håber meget i kan hjælpe med svar eller erfaring
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 82 Svar: 637
feb 2012
Følger: 85 Følgere: 74 Heste: 4 Emner: 13 Svar: 319
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 153
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 11
jeg tror ikke hun har haft føl før, men er ikke 100% sikker
hun er rigtig god til føl, sidste sommer var der en i flokken, de drages af hende og hun er god til de kære små beskytter, beroliger og opdrager
kan hun bare ha´fået "nykker" over at gå alene med føllet?
feb 2011
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 4 Emner: 37 Svar: 294
Jeg tror det er meget normalt for hopper - det er jo bare naturligt at når der kommer et lille nyt føl i flokken skal man tage sig af det
nov 2008
det er slet ikke med i planerne at hun skal være med føl!!
Amanda: de har kun gået sammen en lille måned, kan hun danne det så hurtigt?
tror ikke han patter i hende.
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 82 Svar: 637
nov 2008
kom lige pludselig til at regne tilbage og kigge lidt på hendes småfede mave så det ville kunne passe med en "smutter" hos tidligere ejer..
men de bliver snart lukket ud til de andre, når lille-mand lige er helet helt han nye titel som vallak, så håber jeg hun stopper
nov 2008
har ikke lagt mærke til hendes "mælk" før nu, kan godt være hun har haft det hele tiden
feb 2008
nov 2008
tak for alle svarene, jeg er lidt mere rolig nu krydser fingre for der ikke indefor en måneds tid ligger en lille ny i boksen en morgen og det er det ny ankommende føls skyld
feb 2008
det ligner mælk....! :-o