1.333 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hvilken hingst til din og min hoppe? :) Hvilken hingst til din og min hoppe? :)

Hey

Nu kommer alle de små føller, snart og foråret kommer forhåbentligt også. Når føllebøllere kommer til verden, skal hingstene jo findes og hopperne bedækkes.

Så hvilken hingst har du valgt til din hoppe i år? Og hvilken hingst er på din hoppe nu? Og hvilken hoppe har du ifolet?

Vi har lige købt en dejlig hoppe i går.
Hun hedder Ginnerup Lo-ann. 16 år, RDH hoppe e. Ladoga 486/ Astaire. Hun virker rigtigt flink og har avlet nogle fine føl. Vi så et par af hendes føl/plage, og de ser rigtige fine ud.

Hun er ifolet med Volstrups Cash, hun har termin d. 10 april 2012.

Så det venter vi med stor spænding på.

Vi er meget nye i avle verden, så vi ved ikke helt hvem vi vil havde hende bedækket med.

En del af jer er så erfarne herinde og mange af jer har været i det her game i mange år. Så i kan måske kommet med et bud på hvem vi skal bedække hende med.

Hun er kåret med 777 67 78 og 8 i helhed til eksteriørkåring og til sadelkåring

Ridelighed: 8.0
Gangarter 7.3
springning: 8.2
Total: 7.8

Så hun er jo udmærket kåret. xD

Lige et billede af damen.
http://www.heste-nettet.dk/forum/4/298369/298369/

Så kom med jeres bud smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken hingst til din og min hoppe? :)
  • #1   5. mar 2012 venter ikke føl i år men bruger min egen hingst No Joe til min hoppe next

• #3   6. mar 2012 Ingen føl til mig i år.. Desværre.. Og ingen bedækning til mig i år.. Men uuh, hvor jeg savner det..
    Forrige år fik jeg dog en dartmoorblanding - Upser og et planlagt fjordføl efter Dukat Halsnæs og Daisi..

• #4   6. mar 2012 Meget speciel blanding smiley

• #5   6. mar 2012 Ingen føl i år..
    Men om et år eller to skal jeg have Charmoulix en araber hingst (søg herinde) på Payback smiley
    Bliver så mit allerførste eget føl:)

• #6   6. mar 2012 ja vi venter så tre føl i år og igen har vi valgt Katrinelund stutteri da vi er meget tilfredse med (:

• #7   6. mar 2012 Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte Blue Horse, de går ind og finder ud af hvad der er bedst til din hoppe og dine ønsker, om det er spring eller dressur betonede føl du går efter smiley De guider og vejleder rigtig godt, så du får den hingst der passer bedst til dig og din hoppe smiley
    Held og lykke med det hele

• #8   6. mar 2012 Heidi
    Hvilken hingste har i valgt?

• #9   6. mar 2012 Du skal IKKE kontakte BH eller andre hingstestationer, de vil jo vejlede dig til deres hingste, og ikke på det brede marked.

Kontakt DV, eller dem fra avlsledelsen der står til rådighed, eller forhør dig ved erfarne avler, der kan forklarer og argumenterer for dit hingstevalg, evt. på HN. I

• #10   6. mar 2012 Jeg fik to hingsteføl i sommers. En efter BH Dexter på min BH Romancier/Racing Ace xx hoppe. Hun er nu solgt. Var hun ikke det, ville jeg enormt gerne have BH Don Olymbrio på hende.
    Den anden er efter Temptation, som blev lavet på min Bernstein/Cannon Row xx hoppe, som også er solgt.
    Jeg har ikke flere hopper tilbage, men synes det er spændende, at avle.
    Når jeg får hul i økonomien igen, vil jeg have mig en godt kåret hoppe og avle lidt igen.

• #11   6. mar 2012 Line, fordi der faktisk findes rigtig mange gode hingste, andre steder end BH og Ask, og jeg har intet imod dem, har selv brugt hingste derfra.

Men det er ikke uvildig rådgivning, når man kontakter en hingstestation, og der vil med garanti være andre hingste der også kan gøre det godt på denne hoppe, eller din f.eks., og måske endnu bedre.

Vil vi blive ved med at have et bredt og stort udvalg af hingste, så må vi også kigge bredt som avler, og en hingst er ikke god, bare fordi den står et af de store steder.

Faktisk vil jeg sige, at snakker vi spring, så findes der lige så mange spændende hingste andre steder i landet, og jeg mener man skal snakke spring til ovenstående hoppe

• #12   6. mar 2012 Vi har lidt kig på Heartbeat.

Vi skal bruge en som kan tilfører lidt ædelhed og som kan tilfører en bedre galop end den hun har selv. Hun har en super skridt og en god trav, meeeen hendes galop er ikke videre god.

Hun er jo selv springbetonet og vi skal bruge hende som vores "stamhoppe" - så vi er intersseret i både spring og dressurhingste. Vi er ikke fastlagt på Dressur eller springblod endnu. smiley

• #13   6. mar 2012 Jeg angriber dem ikke, hvis du læser hvad jeg skriver, så skriver jeg at man ikke skal ringe til dem eller andre hingstestationer, og det er udfra en anden nævner man skal ringe til dem direkte.

Jeg har intet imod BH, igen hvis du læser hvad jeg skriver, og har selv brugt hingste derfra, så det har intet med det at gøre.

Men er man seriøs med sin avl, så er man også nødt til at kigge lidt bredt, og jeg mener det er et generelt problem når nye søger råd, at så bliver de vejledt til den og den hingst, for jeg har en sødt og godt afkom efter dem, eller den og den hingstestation for de har gode hingste.

Alle hingste er gode på den ene eller den anden måde, ellers var de ikke kåret.

En seriøs rådgivning, er der hvor man enten henviser til folk der er uvildige og klogerer end en selv, eller man selv forslår hingste, og sagligt og fagligt kan argumenterer udfra afstamning og andet data, hvorfor man forslå hvad man forslår.

Mit råd til TS, er evt. at lave en tråd om decideret råd, enten her på HN, eller begge steder, og så lyt til dem der argumenterer for tingene.

• #14   6. mar 2012 Vi ifoler i år vores to leasede hopper med vores palomino / sportsaraber-hingst Shulay Gold Fever.

Hopperne er to DV hopper hvoraf den ene var bedste dressurføl i region 1 i 2008, udtaget til eliteskue og eliteauktion og den anden har avlet mange afkom som er udtaget til eliteskue og eliteauktioner, hingstekåringer mv.

Hopperne er efter hhv. Blue Hors don Romantic / Victory og den anden efter Blue Hors Don Schufro/Kawango/Gunnar.

• #15   6. mar 2012 Line, vær sød at læse det jeg skriver smiley

Jeg skriver at man skal spørge mere erfarne avler, men hvis nu man er helt ny og ikke kender erfarne avler, så er det jo en mulighed at oprette en tråd i disse fora, og jeg vil forslå HN, samt at ringe til en vejleder, som jeg også nævner længerer oppe.

Jeg siger så også, at de svar man skal lytte på, er dem der kan argumenterer og forklarer deres valg, udfra afstamning, saglige og faglige argumentation. Det kan en lille pony pige ikke.

Jeg vil gerne give dig ret i, at det ikke er i alle fora man får seriøse svar, men der er stadig nogen få erfarne avler på bla. HN, som kan argumenterer for deres ting, og komme med uvildige forslag.

Der er en længere oppe, der decideret skriver "kontakt BH" og det mener jeg ikke er en god nok vejledning til en ny avler der prøver at spørge til nogen ting.

Jeg skriver næsten aldrig her inde, og blander mig normalt ikke i disse tråde, men det der synes jeg bare var for vagt, og ikke fair overfor de mange andre gode hingste der er i landet

• #16   6. mar 2012 AH og Line P

Nu er det mig der skriver det med Blue Horse smiley og skriver at hvis jeg var hende, ville jeg kontakte dem!!! Kun fordi jeg syntes de har nogle fantastiske smukke hingste, med egenskaberne iorden. Og ved at kontakte dem og forhøre sig, er ikke ens betydning med, at man SKAL vælge dem,. Men man er jo nød til som ny avler, at forhøre sig på forskellige hingste.... Det er jo ikke sikkert, at nogen af deres hingste falder i TS´smag smiley vi er jo alle forskellige i smag, og det er jo blot en hjælp til at hun kommer i gang med at se sig om efter den rigtige hingst til hendes hoppe smiley
    Tak Line P for at du forstår, at det er ment som en hjælp smiley

• #17   7. mar 2012 Jamen tak for de ord, Line, men jeg holder mig andet steds smiley

Der er forskel på at anbefale hingste flere forskellige steder fra, og et stort sted fra. Jeg kunne aldrig drømme om bare at forslå en hingst, men forslår gerne flere muligheder, med mindre hoppen er så snæver at der er meget få muligheder.

Anja, jeg er da også sikker på du mener det som en hjælp, det er bare en hjælp, der kan bliver meget snæver, når man kun nævner et sted. Ja, det er da et sted at starte, men det er da bedre at starte på det brede marked, end på en hingstestation.

Der er så mange muligheder for at spørge om hjælp idag, der er så mange søge muligheder på nettet, hvis man gider, der er Herning lige for døren, hvor man kan tage nogen timer i stalden og kigge og snakke, og så er der den mulighed at tage en dyb indånding og ringe eller skrive til en erfaren avler, og bede om hjælp der.

Mulighederne er så mange, hvis man vil det her avl seriøst smiley

• #18   7. mar 2012 AH
    jamen det er rigtigt... men der er jo så mange der skriver og foreslår, og B H var ikke nævnt, så syntes også at det var en mulighed hun kunne overveje. Og om man skriver eller ringer til én erfaren avler, eller om men kontakter Blue Horse, kan vel gå ud på ét smiley den enkelte avler hvis denne har en hingst, vil ligeledes foreslå den, som B H vil foreslå deres hinsgte smiley Det er jo så bare min mening smiley

• #19   7. mar 2012 Nu er der jo alle erfarne avler der ikke har hingste, så nej der er stor forskel på om du ringer til en erfaren avler, som ikke får noget økonomisk ud af at hjælpe, og en hingstestation, der kører en kommerciel forretning.

Jeg har selv lavet hingste, og jeg forslår tiere andre end mine egne, og jeg forslår kun mine egne, når de passer til hopperne.

Det samme gælder mange af mine utrolig dygtige og erfarne kollegaer

• #20   7. mar 2012 Jeg skal havde to små BH Zack føl i år et på en Robin -Mago xx hoppe og et på en Marster - Frühling hoppe , så det bliver rigtig spændende(-: og lyder os rigtig godt med jeres(-: hvis den skal sælges vil jeg anbefalde at bruge en hingst som folk kender og ved laver noget godt(-:

• #21   18. mar 2012 jeg har en don romantic / lanciano hoppe

fik det dejligste sunny boy føl sidste år (p under min profil )
    i år venter vi en efter don olymbrio....
    hun er sat til midt maj og jeg glæder mig enormt..

skulle jeg igen i år og havde jeg ku ( kan ikk da han også er schufro osv) havde jeg valgt sezuan... han er sååå lækker....
    men tror hvis jeg havde skulle og og så der ikk kom for tæt på indavl havde jeg nok taget zonic eller de`lor

• #22   18. mar 2012 jeg har en don romantic / lanciano hoppe

fik det dejligste sunny boy føl sidste år (p under min profil )
    i år venter vi en efter don olymbrio....
    hun er sat til midt maj og jeg glæder mig enormt..

skulle jeg igen i år og havde jeg ku ( kan ikk da han også er schufro osv) havde jeg valgt sezuan... han er sååå lækker....
    men tror hvis jeg havde skulle og og så der ikk kom for tæt på indavl havde jeg nok taget zonic eller de`lor

• #23   9. aug 2012 Fornuftigt at I valgte Cash smiley Han indhenter hurtigt de andre smiley Og desuden er han IKKE gjort klar hjemmefra! Han springer af natur! Og med så meget kapacitet, ridelighed og luft allerede som 4 års - så ved vi godt hvor han ender smiley Og at han har gået 2 kval. og vundet begge to, det tegner godt for ham, han har jo allerede haft så meget succes smiley Desuden har han hjertet på rette sted, er sød på stald og ikke en dum hingst. Ret fedt at Hans Ley ringede og bestilte bedækning efter han havde dømt ham til 4 års kval. i Aalborg smiley Jeg glæder mig ihvertfald til at se hvad Jeres afkom bliver til smiley Skal I have føl på hende igen? smiley

Kommentér på:
Hvilken hingst til din og min hoppe? :)

Annonce