983 visninger
|
Oprettet:
Hvilken hingst? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg er ret så ny inden for det med avl mm. og har ingen hensigt om at avle fremadrettet. MEN med det sagt, så vil jeg rigtig gerne have et føl på min hoppe (som planen er at beholde).
Men så vil jeg lige høre Jer ad. Kender I nogen, som udbyder hingste til bedækning? Race som sådan underordnet (hun er pinto), men som kan give hendes afkom mere fylde og gang? Samt mere højde (hun er 156 cm.).
Hun står i Nordsjælland og skal helst ikke flyttes for langt for bedækningen, men hvis ikke andet er muligt kan det godt lade sig gøre.
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 113 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 880
aug 2007
Følger: 390 Følgere: 388 Heste: 9 Emner: 215 Svar: 2.095
De har nogle super lækre hingste, og de er nogle super flinke mennesker
jun 2011
Følger: 73 Følgere: 63 Heste: 7 Emner: 64 Svar: 308
Om han er kåret eller ej er ligegyldigt.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Hvis din hoppe har mulighed for kåring i pinto, ville jeg få det gjort også finde en pinto hingst..
Jeg jeg ser heller ingen grund til pirat avl..
feb 2004
Følger: 242 Følgere: 328 Heste: 11 Emner: 112 Svar: 252
Du kan se hans afkom, videoer mm på vores hjemmeside.
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 924
Personligt synes jeg det er fjollet at lave et føl på en hoppe som din TS hvor der skal tilføres så meget for at et eventuelt afkom bliver bare nogenlunde - hvorfor ikke købe, det er også billigere og mere sikkert ift. at få hvad man vil have, hvad tilføre lige præcis din hoppe til avlen?
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
jun 2011
Følger: 73 Følgere: 63 Heste: 7 Emner: 64 Svar: 308
Astrid - Fjollet eller ej, så er det det som jeg vil. Beholder alligevel føllet - skulle jeg nogensinde sælge det ville det blive som en stabil, velopdragen skovturshest.
Personligt synes jeg nemlig, at avl er alt for indsporet og fokuseret på top-konkurrence heste. Men jeg går ikke ind for stævner længere - jeg synes det er opreklameret, og en del af en verden en hest ikke hører med i. Så hvorfor skal jeg ikke kunne lave en dejlig skovturshest? Jeg ville godt kunne kåre hende - men jeg gider ikke bruge tid eller penge på lige det, da det er fuldstændig underordnet hvad farve pas føllet får. Bare den har en god krop og et fornuftigt sind.
Hvilken hingst?