Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor længe må man ride?
  • #1   18. jan 2012 Det kommer an på om din hest jo er i form. og om det er spring eller dressur..

• #2   18. jan 2012 Det kommer vel an på ponyen/hestens kondition?

• #3   18. jan 2012 Hun er i ok form.
    Men det siges mann skal stoppe med at ride inden termin. Men ved ikk hvor lang tid man må ride op til?

• #4   18. jan 2012 Og vi springer slet ikk da hun er i 3. termin. så kun dressur og tur

• #5   18. jan 2012 Såå ville jeg nok kun ride hende ca en time alt efter hvordan hun reagere, og om hun kommer til og svede meget.

• #6   18. jan 2012 Jeg rider hende 45 min 3-4 gange i ugen.
    Men det jeg søger er en der ved om man skal stoppe med at ride 1 mdr før termin eller hvordan?

• #7   18. jan 2012 Jaa det har jeg gjort for har hørt meget om de kan gå i gang før tid vis man rider måneden om til

• #8   18. jan 2012 hun er i fol eller hvad?

• #9   18. jan 2012 ja hun er ifol. smiley

• #10   18. jan 2012 Nårh, hun er i fol.. Så er det jo noget andet, det burde du nok have oplyst til at starte med. Hehe smiley
    Men det har jeg ingen erfaring indenfor..

• #11   18. jan 2012 Min gamle hoppe red jeg til det var tæt på. Men jeg skridtede bare lidt på hende den sidste månede. De har hvert fald godt af at blive rørt

• #12   18. jan 2012 Tænkte den gav lidt sig selv, når jeg skrev i forum for avl;) Men ja sku nok bare have skrevet det;)

• #13   18. jan 2012 Ok. Men "hård" dressur stoppes mindst en mdr før termin?

• #14   18. jan 2012 Det kommer meget an på hoppens kondition, hvis du føler den kører træt 2 mdr før termin, så er det på tide at stoppe den "hårde" træning.

Man kan som regel skridte den for at holde muskulatur i gang helt op til foling.

Jeg stoppede med at ride mine hoppe seriøst en måned før, og skridtede ture indtil få dage før hun folede, hun folede 14 dage efter termin.

• #15   18. jan 2012 Okay.
    Hun har aldrig haft så meget energi som hun har lige pt:)
    Men mange tak for svar. Det var en stor hjælp:)

• #16   18. jan 2012 min gamle hoppe var også meget frisk, men det kommer gerne på et tidspunkt hvor de simpelthen bliver for tunge til at arbejde koncentreret.

Men føl hvad din hoppe fortæller dig. hun skal nok sige til når det bliver for meget.
    Men fortsæt endelig i skridt. det kan gøre folingen nemmere for hende, hvis hun ikke bare går og falder sammen den sidste tid.

• #17   18. jan 2012 Ok. Det vil jeg gøre

Tusinde tak louise Ø

• #18   18. jan 2012 Det var så lidt. held og lykke med følle. smiley

Glæder mig til at sætte min lille dame i fol. Kan næsten ikke vente når alle andre snakker om føl. smiley

• #19   18. jan 2012 En hoppe bør ikke rides de sidste 3 måneder før termin, men den skal motioneres jævntligt,da det gør foling nemmere for hoppen.

• #20   19. jan 2012 okay. tror bare jeg i det hele taget tager en slapper fremover og så må hun nyde ture og longe

• #21   19. jan 2012 Jeg siger 2-3 måneder før (: min veninde stoppede med "hård" dressur 3½ måned før foling og skridtede en masse hyggelige ture og lidt longearbejde de sidste måneder(:
    Hingsten blev født rask og velskabt og hoppen kom til hægterne i løbet af samme dag:)

Hellere stoppe lidt før og så skridte ture i stedet, i stedet for at komme til at ride for kort op til fødslen(:

Held og lykke med det hele:-)

• #23   19. jan 2012 okay. jeg er stoppet med at gallopere. men dvs hun sagtens kan holde til at skridte og trave 30-45 min 3-4 gange om ugen? og så skal jeg nøjes med tur og longe den sidste mdr?

• #24   20. jan 2012 pernica foto.
    Måske er jeg pyldret men hellere det end opføre sig som en egoist. Du kender jo intet til hoppens gener og glem nu alt ævl omkring kvinder, der får børn for der er ingen sammenligning.
    Nu er en hest desværre et dyr, der ikke viser smerte, men derfor behøver man jo ikke udsætte den for unødvendige ting.
    Som heste ejer må man vælge - har man en ride hest eller en avls hoppe??? Og så behandle den herefter. Bruger man hoppen til begge dele og især samtidig, så er men utrolig egoistisk og yderst centreret omkring egne ønsker og behov - og det er ikke særligt sympatisk.
    Der findes jo ikke en eneste grund til at ride en drægtig hest. Al træning kan gøre på andre måder, så det kan kun skyldes dovenskab eller egoisme.
    Det var hårde ord en fredag formiddag, men en ganske klar holdning ikke....

• #26   21. jan 2012 Pernica Foto. Drægtighed er ingen sygsom, men en normal drægtighed foregår IKKE med en egoist på ryggen, så det kan siges ganske kort - dyrplageri af den værste skuffe.
    Når man anskaffer sig en hest, så skal den behandles ordentligt og ikke udsættes for unødvendig smerte og farer.
    De sidste måneder før foline er nærmest som en eksplotion for føl og hoppe. Alting skal vokse ekstremt meget på kort tid. Det er lavet sådan for at hoppen kun skal være generet i så kort tid som muligt. Og hvorfor mon naturen har gjort det sådan - ja, for at hoppen ikke skal fremstå sårbar i for lang tid. Det har så desværre den bivirkning, at hoppen frem mod foling, som er meget farligt for hoppen, skal tilpasse sin "kropsbygning", så foling er så hurtigt overstået, som det kan lade sig gøre. Denne kropsændring gør, at hun blive meget slap omkring tarmregionen og hele bagpartiet. En tilstand der først igen er normal efter 6-8 måneder.
    Så hvor er det så lige, at hoppen savner en 60-80kg(eller mere) tung egoist, til at sidde og "massere" ryggen???
    Nej, det hoppen har brug for er en naturlig form for motion samt rolige omgivelser.

• #27   1. feb 2012 Da min hoppe var ifol skrittede jeg lange ture 2-3 gange om ugen næsten indtil hun skulle fole. Og hun nød at komme ud på tur til tros for hun havde en fed egoist på omkring de 60 kg på ryggen.
    Vi havde ikke noget vi skulle nå så vi havde nogle rigtige hyggelige ture, selv om hoppen ind i mellem syntes at nu kunne alt det her skritten være nok og vil trave eller galoper ;o)

Kommentér på:
Hvor længe må man ride?

Annonce