1.110 visninger
|
Oprettet:
Problemer med ifoling? Andre? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg har mig en 3 års De Noir hoppe som jeg forsøger at ifole med Gørklintgårds Santos.
1 gang hun var afted var hendes brunster slet ikk startet op.
2 gang var hun tom da hun kom hjem, og der havde hun lige afsluttet en brunst. (Så hun kører noget uregelmæssigt)
Hun får et pulver fra dyrlægen i sit foder, og går pt på døgnfold. - Nogle gode råd?
Andre der har "problemer"?
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
Nogle hopper bliver ikke ifol med bestemte hingste, men kan sagtens blive med andre..
ved dog ikke hvad du kan gøre desværre.
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 30 Heste: 14 Emner: 37 Svar: 254
Hingsteholder vil helst ikke have at vi sprøjter hende. - Så det lader vi være med.
Så vi venter bare og aflevere Dior i god tid til den næste brunst.. Hvis vi overhovedet har en chance for at vide hvornår den er...
Nogle gode råd? Jeg vil jo gerne have følle
okt 2008
Følger: 63 Følgere: 65 Heste: 11 Emner: 203 Svar: 508
Men kender godt problemet - men som du kan høre, er det en rimelig sikker metode at scanne Selvom det er dyrt, desværre. ;-/
jan 2004
Følger: 74 Følgere: 75 Svar: 236
Santos er da også rigtig lækker:D
Vi har også forsøgt 3 gange med en 3 års og så med Ci Ci senjor, og den er forhåbentlig i fol denne gang.. ellers går det hen og bliver for sent, hvis den skal til noget championater osv næste år :S
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.808
vores Tinker-ting, har været rendt sammen med vores hingst i ca. ½ time, tilbage i marts, og hun er lige blevet scannet drægtig... (øv, havde lige fået en bedækning med en barock-pinto)
Freja, har været ved en scleswiger, og også hun blev scannet drægtig første gang....
Pernille er blevet bedækken af 3 omgange, og blev scannet drægtig med tvillinger i torsdags, den ene er klemt, og hun skal nu kontrolscannes næste uge, for at se om den anden er blevet der...
så mangler vi kun Ulla og Sally, men dem kan vi tjekke næste uge...
så det er 4 ud af 6, så kan kun sige, ingen synderlige problemer med ifoling i år... men har godt hørt at unghestene skulle være svære at ifole i år.
jul 2008
Følger: 51 Følgere: 57 Heste: 9 Emner: 4 Svar: 88
Jeg ville sprøjte den i brunst og så scanne den inden den blev insemineret for at se om hun dannede æg?
held og lykke med det hele:)
Janni
mar 2005
Følger: 67 Følgere: 70 Heste: 6 Emner: 564 Svar: 3.624
Men tror generelt der er problemer med hopperne i år . Min hoppe fik sin første brunst efter vinteren d. 28 april ! MEGET SENT! Der er mange hopper der er svære at få i fol, pga. hård vinter..
apr 2009
Ja Dior bliver kørt frem og tilbage ved Henning. - Meget flink mand.
apr 2009
Så tror da hun er ifol. Hun plejer at holde i første hug. Men nu må vi se...
Kløve . Det var mange hopper det ikke lykkes med Er det unge hopper eller???
Problemer med ifoling? Andre?