1.383 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

ifoling af tyk hoppe?? ifoling af tyk hoppe??

Hejsa smiley

Jeg har lige sendt min ene hoppe til hingst i går smiley
Hun var blevet sprøjtet i brunst af dyrlægen, og har lige fået en mail fra hingste ejer om at hun var blevet bedækket her ved middag uden problemer, så nu går hun og hygger sig på folden ved siden af hingsten smiley Så det er jo godt nok

Men så ville jeg høre om der var nogle af jer som har erfaringer med at få tykke/overvægtige hopper drægtige?

Det betyder utrolig meget for mig at få et føl efter lige netop denne her hoppe, men desværre er hun både oppe i årene (19 år) og overvægtig smiley
Så jeg tænker at chancerne for at hun rent faktisk bliver drægtig ikke er så store.

Hun virker sund og rask, og frisk smiley kan sagtens løbe rundt på folden og sådan, og løsspringer hende engang i mellem hvor hun også galloperer rundt, hun elsker virkelig at springe smiley

men hvad siger i? har i haft held med at få en overvægtig hoppe i fol? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ifoling af tyk hoppe??
  • #2   6. jul 2014 okay smiley ja selvfølgelig skal hun tabe sig, og arbejder også på det smiley
    Det passer heldigvis ret godt, da jeg har et helt år hvor jeg har masser tid til hestene, så der skal nok ryge nogle kilo smiley

• #4   6. jul 2014 Min erfaring er at det er fra svært til stort set umuligt, at få en overvægtig hoppe ifol. Det er derimod langt lettere at ifole en, der er under normal vægt.
    Men at begynde at slanke på en hoppe, der er bedækket, og som man håber er drægtig indenfor de næste par uger, det vil jeg bestemt ikke anbefale overhovedet.
    Slankekuren bør være bragt tilende inden ifoling påbegyndes. Ellers nedsætter du yderligere hendes odds for en ifoling.

• #5   6. jul 2014 okay, så når hun kommer hjem igen, bør jeg simpelthen stoppe slankekuren?
    Hun får selvfølgelig hø/wrap og vitaminer, selvom hun skal tabe sig, men jeg skal ikke bare forsætte med at give hende den mængde hø hun fik før hun tog afsted?

• #6   6. jul 2014 Har lidt svært ved at forstå, hvorfor man overhoved vælger at ifole en gammel, overvægtig hoppe. Den burde være blevet slanket inden ifolning :3

• #7   6. jul 2014 Hippie: hun har skam også tabt sig før hun kom afsted, bare ikke helt nok, men hvis det skulle være, så skulle det var NU

• #8   6. jul 2014 Jeg ville mene du skal forsætte som nu, så hun kan tabe sig, og holde det hele vejen igennem, hvis hun er i top med vitaminer og mineraler er det fint ??. Dog pas på med ridning lige efter bedækning.

• #9   6. jul 2014 Hun kan nemt tabe sig selvom hun er ifolet. Bare hun er dækket ind med nok vitaminer, mineraler og tråfoder, så er det kun godt hvis hun får masser af motion indtil ca. 3 mdr. før foling. Hvis hun har haft føl før, så skulle alderen heller ikke betyde så meget.

• #10   6. jul 2014 Har hoppen haft føl før og har dyrlæge været indenover?

Fordi tænker at med en hoppe der er overvægtig, lidt oppe i alderen, og hvis hun ikke har haft føl før, hvertfald har brug for en del mere overvågning ved folling, frem for en yngre hoppe der har sin ideel vægt...

• #11   7. jul 2014 hun har haft føl før smiley er ikke sikker, tror hun har haft 2 måske 3

Dyrlægen som har sprøjtet hende kender hende godt og plejer at komme her, så hun ved godt at hesten er overvægtig og oppe i årene smiley

Hun burde være dækket ind med vitaminer og mineraler, hun får Eggersmanns Horse Vital Plus, og snart går jeg over til Salvimin grøn smiley
    Hun står på halm, og for 2,5 kg hø/wrap morgen og aften, og på folden har hun en lille bitte smule græs at nippe i

• #12   13. jul 2014 Min hoppe har fået tre føl. Alle gange er hun kommet i fol i første forsøg, og ved de to af dem var hun meget godt i stand og på slankekur. Det har intet betyder for ifolingen.

At man ikke skal ifole en tyk hoppe, er da sikkert en meget fornuftig holdning, men har man en trivelig ponytype kan det være svært at have den slank i den periode hvor der er allermest gang i græsset.

• #13   13. jul 2014 tjaa... det er jo en haflinger smiley

• #14   16. jul 2014 Min gamle DV var også meget tyg og det var endeligt ikke med vilje hun fik føl, det var bare et forsøg vi havde. hun fik et sundt føl:-) hun var 18 da hun fik føl, vidst nok hendes første:-)

Kommentér på:
ifoling af tyk hoppe??

Annonce