{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Problemer med ifoling {{forumTopicSubject}}

Min mor har en P.R.E. hoppe på 10 år som vi har forsøgt at ifole nærmest siden hun var 3 år gammel. Problemet er at hun for det første ikke viser nogen tydelige tegn på brunst samt at hun er bange for hingsten ved naturlig bedækning. Vi har så fået hende sprøjtet i brunst, scannet og insemineret gange MANGE og sidste år lykkedes det endelig at få hende i fol. Desvære smed hun føllet da hun var over halvvejs smiley Men ergo, hun KAN komme i fol!!

Problemet er at det med at sprøjte i brunst, scanne og inseminere bliver hulans dyrt i længden.....ville egentlig bare høre om der er andre der har haft lignende episoder og hvad de så har forsøgt?!?!?

med venlig hilsen Søs

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med ifoling
  • #1   21. aug 2008 Jeg har lige fået ordnet tænder på min 9-års hoppe og tandlægen fortalte mig at hvis en hoppe har hingstetænder, er det fordi de har for mange "mandlige hormoner" og derved er svære at få ifolet. Det var noget jeg ikke havde tænkt på. Jeg ønsker heller ikke at få hende ifolet, men det kunne være en ledetråd for dig at undersøge om din hoppe har det samme.

Pøj pøj med ifolingen alligevel

• #2   22. aug 2008 Prøv at få taget en biopsi i foråret.. Det kan jo ændre sig.. Måske VIL hun bare ikke være drægtig..

• #3   22. aug 2008 Prøv om du måske kan finde nogen der har en stodhingst, måske en unghingst. Det der med at de er bange for hingsten er vist ret naturligt, det har mine i hvert fald også været. Det tror jeg ikke man skal lægge så meget i.

• #5   23. aug 2008 Tak for tips'ene...

Problemet med at sende dem hen til én der evt kan hjælpe med ifolingen er at det i løbet af ingen tid koster en halv bondegård.

Der er allerede lagt....hm....tør ikke engang tænke på hvor mange penge, i at få hende ifolet og det uden held.

Derfor var vi meget tæt på at opgive det hele men synes alligevel vi vil prøve en gang mere. Men det kan godt være vi er nødt til at bide i det sure æble og få hjælp i form af dyrlæger til at scanne osv....

Kommentér på:
Problemer med ifoling

Annonce