{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alder på hoppe??
  • #1   19. dec 2005 Phu ha . så vidt jeg ved må man vel allerede som 4-5 års -
    Men jeg ville vente til at (hvis det er unghest) hun var næsten færdig uddannet så hun ikk bare lige pludselig stoppe midt i det hele .

Men har ingen anelse .

• #2   19. dec 2005 4 år som det yngste.

• #3   19. dec 2005 Jeg ville sige 4-5 år meen det kommer an på hvadfor en type hun selvfølgelig........

• #4   19. dec 2005 synes også en 4-5 år gammel... Jeg ville selv først sætte min hoppe i fol som 6 årig da man jo lige skal igang med træningen først!! Men derudover ville jeg heller ikk vente for længe med at sætte hende i fol med det første føl - jo ældre de er jo flere komplikationer er der ved det første føl!! jeg er ærgelig over at min ikke har fået et føl inden hun blev 10, nu er det nemmelig for sent:(
    held og lykke! mvh steph

• #5   19. dec 2005 4 år..

• #6   19. dec 2005 Man siger at man allerede kan ifole hoppen når hun er 2 år gammel.

Dette mener mange er alt for tidligt - mig selv inklusiv.

Stjerneskud var 4 år da hun fik sit første føl - hun var så blevet ifolet som 3 års.
    Det var ikke os der havde ifolet hende men en hestehandle.

Men jeg vil sige en 4-5 år.

• #7   19. dec 2005 Mine Welsh hoppe var 4 år da hun havde sit f¢rste f¢l. Det er den alder man normalt ifoler hopper når de skal have deres f¢rste f¢l. smiley

• #8   19. dec 2005 4

• #9   19. dec 2005 3, hvis da ikke hoppen er utrolig langsomt udviklet.

Jeg kender/har hørt om en del hopper der har folet som 3 årig ( = sat ifol som 2 års), og ingen af dem har taget skade.

• #10   19. dec 2005 4-5 år... for at være på den sikre side!!
    - det ville jo være forfærdeligt hvis hun fik skader...

• #11   19. dec 2005 Minimum 5 år.. Måske 4, men der er det slet ikke sikkert hun selv er færdigudviklet.. Man sir' jo nogle heste først er færdigudviklede når de er 7.

• #12   19. dec 2005 Det er godt at ifole hoppen på dens 3 år(vil så fole når den er 4 år) da hoppen derved er udviklet nok til at få sit første føl, men stadig udvikler sig imens den er i fol.
    Hvis hoppen først bliver ifolet efter uddannelsen og den ikke bruges til ridehest, vil risikoen for at den ikke kommer i fol stor.

Min hoppe skal ifoles til foråret der er hendes 3 leveår, da jeg derved undgår at afbryde hendes uddannelse som hvis hun skulle hvis hun skulle ha føl sener, og så er jeg også sikker på at jeg ikke kommer til at gå for hurtigt frem med tilridningen af hende, da hun jo så også har et føl at skulle tage sig af.

• #13   21. dec 2005 I naturen kommer hoppen jo i fol som 2 års og får føllet som 3 års. Derefter springer hoppen som regel et år over og kommer først i fol som 4 års igen.

Jeg vil personligt ikke vente for længe, da der tit kommer en rimelig stor risiko ved at lade dem fole sent. så som 3års synes jeg det er ok at sætte dem i fol. For det modner dem virkelig at få et føl.

• #14   21. dec 2005 Heeh. Vil sige at hvis man har en ung hoppe som syner til at blive meget stor, kan man sætte den i fol tidlig, for det hæmmer tit vokseværket at de kommer i fol, og de bliver knap så store.. Derfor var Sunrise så lille..

• #15   23. dec 2005 hej

Vi sætter gerne vores i fol når de bliver 3år, det er helt anpå hvordan din hoppe er, er den færdig udviklet eller vokser den stadig, tror du hun er klar til at blive mor nu ..
    men ellers ved 4års alderen er de fleste hopper klar til at få en lille rølle..
    hun må bare ikke være for gammel altså 8-10 år når det er hendes første føl, for så kan ddu risikere at miste både hoppe og føl ved fødslen fordi det er for hårdt for hoppen..

dette er ejne erfaringer fra det virkelige liv.

Kommentér på:
alder på hoppe??

Annonce