{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

alder på avls hoppe {{forumTopicSubject}}

hej jeg har kig på en DV hoppe på 15 hun har fået 8 føl tidligere, men nu vil jeg lige hører hvor mange år mere der er i hende? hun er i fin fysisk form, og har ikke tidligere været alvorlig syg dog har hun haft lidt skrammer osv som andre heste også har, men hvor mange år vil i tro der er tilbage i hende som avls hoppe?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alder på avls hoppe
  • #1   5. sep 2012 Det kommer an på så meget. Har hun føl i år? En hoppe i den alder, som går tom et år, kan være svær at få igang igen, så det skal du også have med i dine overvejelser.

• #2   5. sep 2012 min er i år sat ifol for første gang, hun er 14 år. Så længe hun kan holde til det. kender nogle alvshopper på 20

• #5   5. sep 2012 15 år er en fin alder for en avls hoppe.. de fleste kan gå avls hopper til de er 20-22 men kommer meget an på om de kan holde hul og sådan =) hvis de kan og ellers er friske og raske så der intet i vejen for det

• #6   5. sep 2012 Hos os hedder det max føl hvert andet år, det første som 4 års, og max 8 føl.. de pensioneres senest som 17 års smiley

• #7   5. sep 2012 Har en hoppe på 21 der står med sit 11. føl. Har så besluttet at det var det sidste...
    Men hun har absolut ingen problemer haft med hverken drægtighed eller foling...som hun klarede helt selv.

• #8   5. sep 2012 Jeg har lånt en hoppe på 22 som er sat ifol.. hun har vidst gået med føl næsten hver år.. hun var lidt svær at få ifølge men dyrlægen frarådet det ikke.. men det er jo altid en chance at tage når de har den alder..

• #9   5. sep 2012 Min tidligere Alvshoppe og Ridehest døde af alderdom i år, som 28 årig.
    Hun havde lavet 8 føl og gået Landsplan i både spring og dressur. Fik sit sidste føl da hun var 25 år smiley og vi har aldrig haft problemer med ifolding (inseminering) trods der er har været helt op til 4-6 år mellem ifoldingerne smiley

Men det er jo meget forskelligt fra hoppe til hoppe.
    Heste er jo lige så forskellige som mennesker er smiley

• #10   9. sep 2012 har en hoppe som bliver 19 år næste år. hun har fået føl de sidste 2 år , mistede for 3 år siden. og hun fik føl i 05-06-07.
    hun er ik i folet i år da jeg ik har mulighed for at have et nyt føl næste år. og hun kniker noget i benene når hun går samt hun så lidt træt og udkørt de sidste mdr af drægtigheden her i år. så har besluttet hun skal til de evig grønne græsmarker.
    jeg ville ik tvivle på at købe en 15 års avlshoppe hvis hun ellers er frisk.
    held og lykke med det hele.

Kommentér på:
alder på avls hoppe

Annonce