Ifol? Ifol?
Hej Alle..
Jeg købte en hoppe i oktober 08 med den henseende at ride hende til, og starte lidt konkurrencer på hende. Da jeg købte hende, gik hun med føl ved siden, og de blev skilt da jeg købte hende. Hun bliver Rundere og rundere, og får mindre og mindre at spise og mere motion end nogensiden før. Hun har stadig mælk i yveret og bliver ikke hingstegal ( i brunst) længer...
Idag fik jeg så lavet en håndprøve ved dyrlægen og han sagde at han kunne mærke noget bevæge sig når han rørte ved det, og at han ikke ville sige at hun var drægtig, men at der var meget stor sandsynlighed for det... Så jeg fik en urinprøve, som hun skal ha lavet inden så længe, så jeg kan se, om jeg har købt to heste for ens pris.
Hvilke tegn burde hun begynde at lave, hvis hun er ifolet? Lad mig endelig høre, hvad i har at fortælle, da jeg ikke selv er den mest erfarne på dette punkt.
Christina
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 645
maj 2005
Følger: 66 Følgere: 59 Heste: 12 Emner: 62 Svar: 2.013
Hvorfor kunne dyrlægen ikke konkret svar?
Men spændende - få svar først. Ellers flot hoppe
dec 2006
Følger: 62 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 7 Svar: 91
Dyrlægen kunne mærke noget inde i hende, som bevægede sig når han rørte ved det, men han ville ikke garantere at det var et føl, men absolut heller ikke udelukke det. Derfor fik jeg den urintest, som jeg skal tage på hende..
Er meget forvirret...
dec 2006
Den dyrlæge jeg brugte har ikke særlig stor erfaring med håndprøver, det var egentlig bare en hurtig løsning, for at få en ide om, om der er noget, og han kunne mærke noget bevæge sig når han rørte, men turde ikke sige 100% at det var et føl, men ville absolut heller ikke udelukke det.. ?
Tak, er også selv ret glad for hende..
dec 2006
Christina
dec 2006
maj 2005
Følger: 66 Følgere: 59 Heste: 12 Emner: 62 Svar: 2.013
Vi brugte dog også en urin-test som viste to streger (positiv), men hoppen var nu engang tom og havde hele tiden været det. Men den skulle nu ellers være ret præcis. Håber I fik foretaget testen lettere end vi gjorde .-D
Men til lykke - vi glæder os til at se billeder
dec 2006
Jeg gik bare en lang tur med hende, for at få hendes bækken til at slappe af, og fem minutter efter at hun blev sat i boksen tissede hun, Så var jeg hurtig med kande.
Christina
Ifol?