1.830 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Kastration af hingste føl - Hvornår? Kastration af hingste føl - Hvornår?

Hej HG

Jeg står i denne situation at jeg er i tvivl hvornår mit hingsteføl kan blive kastreret. Han er 8 måneder, og er begyndt at blive rigtig hingstet, og vise tegn. Jeg er netop lidt bange for at han kunne finde på at hoppe på hans halvsøster der er ligeså gammel, de går nemlig på fold sammen. "Stenene" er på vej ned, de er ca. på størrelse med små blommer. Ville i mene at han godt kunne blive kasreret på nuværende tidspunkt, eller skal jeg vente længe?

Jeg håber at i kan hjælpe!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kastration af hingste føl - Hvornår?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #1   29. jan 2018 når begge sten er nede smiley

• #2   29. jan 2018 Hvor store skal de være? De er på størrelse med blommer nu

• #3   29. jan 2018 Han kan kastereres når begge sten er faldet, ligegyldig str. på dem.
    Så snak med dyrlægen om det.

• #4   29. jan 2018 Når han går sammen med en hoppe vil han hurtigere vise hingste adfærd. Hvis du gerne vil have lidt krop på ham, altså en stor lækker hals, og gode muskler så vent med at kastrere ham til han er 1 1/2år minimum. men ryk ham på fold med vallakker, så vil han ikke være så hingstet i sin adfærd smiley

• #5   29. jan 2018 Han kan godt kastreres nu, begge sten er faldet ned, det har ikke noget at gøre med deres størrelse smiley
    Mit første hingsteføl blev kastreret som 9 mdr. og det andet først som 2+ år.

• #6   29. jan 2018 Vi har haft 4 hingsteføl, og de blev alle kastreret om efteråret, da de var 1,5 år gamle (ca.). De blev dog skilt fra hopperne, da de var 6 mdr. - du kan sagtens risikere, at han hopper på sin søster en af dagene.
    Når stenene er nede, kan man kastrere - uanset hestens alder eller stenenes størrelse.

• #7   29. jan 2018 DRUMHORSE DENMARK

Vil det være muligt at få den samme flotte krop, hvis han blev kastreret som 10 måneder? Hvis bare han får den rette træning osv. Af praktiske årsager ville det nemlig være nemmest, hvis han blev kastreret hurtigst muligt. Men jeg ønsker jo stadig en flot hest smiley

• #8   29. jan 2018 Julie R, umiddelbart nej. De skal helt op og være lidt over et år før du kan få den flotte hals og muskler på ham, 10mdr er stadig bare en baby, så skal du nok forvente den typiske tynde vallak hals smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #9   29. jan 2018 Grunden til den mere muskelvækst/masse, er produktionen af testosteron.

Man kan så overveje om hvad der er vigtigst - en hest der trives, eller en mere muskuløs hals?

• #10   29. jan 2018 Så snart han viser hingste adfærd, kan han potentielt bedække. Og får han chancen- ja så gør han det. Jeg vil skille ham fra nu, inden han får ideen.
    Og ønsker du mere fylde så vent. Jeg vil dog anbefale ikke at kastrere om sommeren da der er mange insekter, som gerne giver følbassen en infektion. Tidlig forår eller efterår hvor insekterne er væk.

Kommentér på:
Kastration af hingste føl - Hvornår?

Annonce