Hvilken pris kan der forventes Hvilken pris kan der forventes
Hej hestegalleri
Jeg har nu i lidt tid overvejet at spørge her inde på gruppen så nu gør jeg det. Jeg har længe gået med tanken om et føl på min hoppe sommeren, men jeg vil gerne have lidt erfaringer mht pris man ca kan forvente over hele forløbet.
Nogle der har et budget eller en ca. pris hvor meget i har brugt inklusiv inseminering, dyrlægeregninger osv.
Tak på forhånd
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2134 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.490
Gynækologisk forundersøgelse inkl. scanning og svaberprøve.kr. 850,-
Insemineringkr. 525,-
Drægtighedsundersøgelse, scanningkr. 525,-
Undersøgelse af føl og hoppe efter folingkr. 525,-
Siger man så man bruger 5000,- på en hingst..
Samlet: 7.425,-
Så skal mor have ekstra foder/specielfoder mens føllet dier. Hvis vi regner i den periode, at der bruges 1500,- ekstra i alt.
Så skal følle vendes fra og opstaldes. Der kan man være heldig at få dem i følbørnehave til 1000,- om måneden.. Det er så måske i 1 år man vælger denne løsning..
Det er 12.000 kr.
Så skal den til at opstaldes, hvis ikke den kan stå hjemme.. Mange steder tager omkring 2000 om måneden.
Hvis den så står der i 3 år til den er 3-4 år. så bliver det 72.000,- i løbet af 3 år..
Alt efter hingst og om der sker komplikationer så render det her op i 92,925,- inden du overhovedet ved om det bliver en hest der kan rides..
Ud over dette kommer så alm. vacc. og smed...
Og så ved man ikke hvad chancen er for at hesten bliver en man vil beholde eller om den overhovedet dur til det man vil bruge den til..
Når man så kigger på hvad man kan købe af 4 års til samme penge, så kan man begynde at overveje om man vil tage chancen..
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.248
Og så har jeg hestene hjemme og får grovfoder af mine forældre, så skal kun betale krybbefoder, så det sparer en del.
maj 2011
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 67 Svar: 948
Et ponyføl ca. 10-12.000kr. Det er bestemt ikke billigt men priserne kommer meget an på hvilken hingst du bruger og hvor mange gange scaning du ønsker, om du vacc. om herpes osv:)
mar 2010
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 7 Emner: 717 Svar: 3.858
Det inkluderer alle undersøgelser, ekstra foder mv.
Hun var ren i svaberprøve, men til gengæld blev hun insemineret 2 gange hjemme uden held. Derefter kom hun på Stutteri Laser og var der nogle dage, indtil hun kunne erklæres i fol.
Hingsten kostede 7.200kr
Hvilken pris kan der forventes