{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Hvilken pris for opstaldning? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Jeg er i gang med at hjælpe nogle med at sætte en pris for opstaldning hos dem, men jeg er selv meget i tvivl, så håber i kan hjælpe med et overskueligt prisoverslag.
Det er en løsdrift, med masser af plads. (kan ikke se slutningen af den største fold). Med tre heste er foldene aldrig blevet græsløse.
Der er stort løsdriftskur med god plads, og en udendørs boks i tilfælde af at en hest skulle have brug for at stå stille.
Der er 1,5 km til nærmeste busstoppested, dog stopper bussen (hvis man spørger om det) for enden af grusvejen som er ca. 800m lang.
Der er ingen ridebane, men en stor indhegnet græsmark, der skulle have været brugt til ridebane, dog venter de stadig på tilladelsen.
Der er masser af stier og skov ikke langt derfra (i flere retninger), så masser af ridemuligheder.
Gården er beliggende i rolige omgivelser isoleret fra trafikerede veje.
I vintermånederne er der hø ad libitum.

Søger priser for selvpas og fuldpas.
Selvpas: Hesteejer fodrer selv og køber selv foder
Fuldpas: 'Jeg/gårdejer' sørger for fodring og foder

Skriv hvis der mangler informationer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken pris for opstaldning?
  • #1   1. jul 2014 Løsdriftskuret

profilbillede
  • #2   1. jul 2014 Hegnet omkring alle foldene smiley

profilbillede
  • #3   1. jul 2014 En af de små folde

profilbillede
  • #4   1. jul 2014 Den største fold (kan ikke fotografere den hele) smiley

profilbillede
  • #5   1. jul 2014
    Gav 300 kr for et sted hvor der intet andet var med i prisen end vand og jeg må indrømme at uden faciliteter så vil jeg ikke give mere.

Jeg ville give mere, hvis der var hø ad libitum med i prisen og strøelse til løsdriften. Så måske en 5-600 kr inkl. at der fodres for en. Det er nærmest ingen penge, men det er bare ikke i høj kurs.

Lige nu giver jeg et sted med ridebane m. lys inkl. 7 sække træpiller, ind/ud luk, fodring 2 gange pr. dag, frøgræs på folden 750 kr. Tager 5 min at gå der til fra bussen som går 2 gange i timen fra 13-17 og ellere n gang.

• #6   1. jul 2014 Jeg ville ikke give mere end 500 kr for det

• #7   1. jul 2014 Sig til hvis i vil have flere billeder smiley
    Og der er plads til alle heste, lige nu går der en araber, en shetlænder og en belgierblanding.

• #8   1. jul 2014 Vil have priser for både fuldpas og selvpas. Ved ikke hvad jeres priser er??? For er det for fuldpas er jeg målløs 0.o Hestefoder pr. Hest koster minimum 400 kr om måneden...

• #9   1. jul 2014
    Den pris jeg skriver er inkl. det jeg skriver - dvs. ikke foder, da foderet så kommer udover. At jeg så aldrig ville stå et sted med så dyrt foder, det er noget andet, da prisen så pludselig ville ligge på 1000 kr for et sted uden faciliteter.

De 5-600 kr jeg max ville give er som sagt inkl. hø ad libitum, fodring af hesten og strøelse men IKKE foder og den pris er mest pga. høet.

• #11   1. jul 2014 Okay, det foder jeg køber er det billigste af det billigste, vil godt vide hvad du så køber? smiley
    Og der er strøelse i boksen og løsdriftskuret. Det havde jeg ikke overvejet som en udgift til hesteejer smiley

• #12   1. jul 2014 Hov, så lige jeg skrev 400, mener 300kr om måneden pr. Hest, 4 sække foder smiley
    Og her snakker vi størelse stor hest smiley

• #13   1. jul 2014
    Bruger Horselux Easy, 100 g pr. 100 kg hest - en sæk rækker lidt over en måned til min på 400 kg ca = 139 kr pr. måned.

Pt får hun vitamingodbidder har givet 100 kr for 5 kg, husker ikke endnu om det er 1-2-3- måneder det holder :o)

• #14   1. jul 2014 Det er i Nordsjælland
    Der er cavalettiudstyr og springbomme og platforme til tricktræning.
    Der er ikke noget ridehus i nærheden, da det kun er folk med skovtursheste der bor i området, grundet de gode muligheder for skove smiley
    Kender umiddelbart ikke til undervisningssteder, men man kan få egen underviser ud hvis dette ønskes smiley

• #15   1. jul 2014 Min belgierblanding spiser godt 2 kg foder om dagen i vinteren og 0-500 gram om dagen om sommeren xP
    Og ved ikke hvor meget han vejer, sidste år var det ca. 600kg og han vokser stadig smiley

• #16   1. jul 2014
    Din hest spiser vel også kun det fordi det står på sækken den skal ha' så meget :o).

Jeg ønsker ikke et foder med så stor dosering, samt jeg ønsker et billigt foder og et med lav stivelse - derfor får min det den får, din ville heller ikke skulle ha' mere end 100 g pr. 100 kg hest.

Derfor vil jeg ikke stå et sted emd foder inkl. fordi jeg selv kan gøre det billigt :o)

• #17   1. jul 2014 det er et fedt sted - for selvpas ville jeg sige 300 - max 400 kr
    og for fuldpas ville jeg sige 600 for stor hest. måske 700 men det kommer jo også an på hvor meget den pågældende hest spiser både af græs, hø og foder.

og desuden skal der stadig ordnes i løsdriften så strøelsen til sidst ikke rammer loftet og jo flere heste der bruge det jo mere arbejde er der i at fjerne hestepære og strø fra din side af?? men ved så heller ikke om i har et ordning med en landmand der kommer en gang i mellem og tømmer skuret? smiley

• #18   1. jul 2014 Jeg giver 1400 kr. i vintermånederne for fuldpas (fodring, indluk/udluk, mugning)

Det inkluderer en stor boks, opbevaringsplads, store folde (dog ikke så meget foldtid om vinteren, men så meget som muligt), 20*40 ridebane, hø ad libitum, strøelse og foder.

Og 500 kr. i sommermånederne, for døgnfold inkl. hø ad libitum.

På Nordsjælland er priserne ofte lidt højere, end i resten af landet. Jeg ville nok give 800-1000 kr. for fuldpas og omkring 5-700 kr. for selvpas. :o)

• #19   1. jul 2014 På sækken står der 100g pr 100kg hest også smiley Den mængde han får er den laveste mængde der skal til for at han ikke bliver for tynd smiley
    Har droppet at fodre med det anbefalede på sækkene, da mine heste altid har endt med at være for tynde og det har været lige meget hvilket mærke hestefoder smiley

Han der har stedet fjerner det hele ind imellem, dog tager jeg boksen, da han ikke kan komme der ind med maskinen smiley

Og der er også opbevaringsplads smiley

• #20   1. jul 2014 Og forresten tak for svar alle sammen smiley

• #21   1. jul 2014
    ... Der er nu en grund til at der står en anvisning på sækken - ellers så enten over eller underdosere du din hest med vitaminer.

• #22   1. jul 2014 Det går jo bare ikke når hesten så går og er undervægtig?
    Fik af vide at det er en anbefaling og at det kan variere fra hest til hest afhængigt af racen. Dette fik jeg af vide her inde for en del år siden. Snakkede også med en foderekspert, der sagde præcis det samme, især når han vokser. Min dyrlæge sagde det også, dog at jeg kunne sætte hans foder let ned og suplere med olie i stedet. Dog fik han meget tynd mave af olien, så måtte tage ham af det igen efter dyrlægens vejledning.
    Derfor får han så meget som han gør, og han er nu sund og rask og fejler intet smiley

• #23   1. jul 2014
    Man skal give det antal gram/kilo der står på foderet hvis vi snakker fuldfoder eller vitaminer.

En undervægtig hest er det tit af en årsag - fx orm, ikke nok grovfoder og måske noget andet foder hvis hesten fx får foder med meget stivelse, som en tynd hest slet ikke har brug for.

• #24   1. jul 2014 Han er 100 % sund og rask. og har været igennem to års foderhelvede med at skifte foder til det ene anbefalede og så det andet, tredje, fjerde, femte... osv.
    Intet hjalp, udover at give ham mere foder. Og hans blodprøver viser at alt er i orden og at han ikke bliver fejldoseret. Han får taget blodprøver 1 gang årligt stadig for at være på den sikre side.
    Har været i dialog med dyrlæger, sælgere, avlere, fodereksperter, private osv osv.
    Men det her er totalt off-topic, og forstyrrer tråden...

• #25   1. jul 2014
    Det var egentligt bare et råd - så ved du hvad eventuelle problemer kan komme af; alt fra problemer med pels, hud, hove, maven - ja det meste.

• #26   2. jul 2014 Kender godt det foder helvede du gennemgår;), har selv en der er svær at holde huld på selvom der er hø ad libitum ;).

Mht opstaldning er min umiddelbare tanke 500,- hvis i sørger for at fodre, give hø og muge, så kan i jo evt. Sælge foder og hø ved siden af, hvor jeg stod før gav jeg 350,- for 10 kg. Hø om dagen og jeg køber cirka foder for 300,- i måneden;)

• #27   2. jul 2014 Jeg giver pt. 950 kr. for vand, opbevaring til udstyr, læskur og høvogn.
    Det er dog i storkøbenhavn så det er derfor det er så "dyrt" for løsdrift

• #28   2. jul 2014 Okay, hvor står i andre dog billigt.. Så er der mig, der endnu ikke har stået et sted der kostede under 1500 (selvpas. 2000 for fuldpas). Vi har dog altid som minimum haft ridebane. I Nordsjælland kan i godt slippe afsted med 1200-ish kr for fuldpas løsdrift hvis i ligger op af en god skov.

• #30   2. jul 2014 Tina - Jeg synes det kommer an på om man vil have en enkelt hest ind, eller fx 5-10.

Jeg ved fra dem jeg står opstaldet hos, at det ikke er meget dyre at have 2 heste (deres egne) eller 3 (inkl. min). Der bliver brugt samme elektricitet, de skal ordne markerne uanset hvor mange heste der er. Det eneste der er lidt dyrere er vand, hø, strøelse foder. Og selv det er ikke meget dyrere til 3 heste end til 2. Det tager heller ikke meget længere tid at ordne 3 end 2.

Men skal man have 5 ekstra ind, bliver det selvfølgelig dyrere.

• #31   2. jul 2014 Jeg har haft hest stående i løsdrift lidt forskellige steder.
    Den ene sted (selvpasser) betalte jeg 600kr, det var inkl. hø. Der var stort løstdrift skur, sin egen bokse i tilfælde af dårligt vejr eller sygdom, græs året rundt, ridebane og direkte udgang til stor skov + 5 min gang til stort ridecenter med ridehuse osv.

Det sidste sted jeg stod kostede 1500kr, det var inkl. wrap og ingen fodervagter. 5 min til stor skov, medium str. løsdrift skur. græs det meste af året.

• #32   2. jul 2014 Tak for svar alle sammen smiley

Kommentér på:
Hvilken pris for opstaldning?

Annonce