{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.549 visninger | Oprettet:

Ingen chip fundet og rødt pas {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg er ved at købe en hoppe med rødt pas.
Hun har alle linjer kendt langt tilbage og det hele spiller.

Problemet er så til handelsesundersøgelsen i dag, kan dyrlægen ikke finde hendes chip. Hun skulle efter sigende have en siddende, men den var ikke til at finde. Dyrlægen tjekkede langt nede på skulderen og på højre side.

Derfor skal der sættes en ny chip i.
Dyrlægen siger så herefter, at faktisk kræver en DNA test for at sætte chippen i. Da ellers ved man ikke om det er den rigtige hest.

Har nogen været ude for dette før og ved hvor meget det koster at få lavet selve analysen (kan simpelthen ikke finde prisen)?
Min dyrlæge sagde, at de brugte DNA laboratorium, men jeg ved ikke lige hvor meget det koster og kan ikke finde prisen.

Håber nogen har en priside smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen chip fundet og rødt pas
  • #1   23. jun 2016 Du skriver "efter sigenede" have en, har hun ikke et nr i passet?
    Dog sker det, at de vandre langt omkring.
    Har ikke hørt om det der DNA til chip, for så burde dem der får den første, vel osse sku ha taget DNA?
    Har hørt om DNA til pas, bla. ved araberen.

Måske dukker der nogen op her, der har hørt om det??

• #2   23. jun 2016 Altså der står i passet, hun har en chip. Og nummer.
    Men når dyrlægen ikke kan finde chippen kunne man ikke være sikker om det var den hest? Derfor skulle hun have lavet dna test :-),

• #3   23. jun 2016 Min er heller ikke chippet, men brændemærket. Det står også i hendes pas..

• #4   23. jun 2016 Hvilken race er der tale om ? For jeg har før hørt om, at engelske chip var svære for danske chipmålere at aflæse - Så er hoppen fx engelsk født kan det måske være en ide at låne en anden chipmåler

• #5   23. jun 2016 Hun er ikke brændemærket - og meget få aftegn da hun næsten er helt sort.

Bliver bare nervøs for om det er den rigtige hest, når chippen pludselig er væk.

• #6   23. jun 2016 Hun er oldenborg og opdrættet på Bornholm.

Man kan sige det gode er, at hun er lavet på frossen sæd, så derfor ligger der en dna test af hende. Så den nye prøve skal "bare" testes om det er den samme hest. Og der er derfor ingen slinger i valsen smiley

Men jeg ved bare ikke hvilket prisleje det ligger i...

• #7   23. jun 2016 Ka godt forstå din bekymring så, især når der så heller ikke er andre kendemærker, der springer i øjnene.

Har fundet en pris på 500 ved Horsedoc.

• #8   23. jun 2016 Underligt.. Men der skal jo stå i passet hvordan den er registreret.
    Så sælger må jo kunne fremvise et pas hvor der står at den er chippet hvis det er sådan den er registreret, og hvis der er lavet dna på den så er den også registreret.
    Men kan godt forstå din bekymring!

• #9   23. jun 2016 Hun er registreret og hun er chippet, som der står i hendes pas.
    Sælger har fremvist passet.
    Dyrlægen kunne blot ikke bekræfte at pas og hest stemte overens, da chippen ikke kunne findes i hende...

• #10   23. jun 2016 Som jeg ser det så må det være sælger der sørger for at tingene bliver bragt i orden så du ved hvilken hest du køber..

• #11   23. jun 2016 Det er slet ikke unormalt, at en chip kan vandre rigtig meget. Det vildeste jeg har hørt var en man fandt i baghasen. Så der behøver slet ikke være noget fordækt i at den nu ikke kan findes.

Vi har tvungen DNA indenfor connemara, og det plejer at koste ca 500 kr. + det dyrlægen skal have for at udtage hårene.

• #12   23. jun 2016 Det kan også være chiplæsende, vi har oplevet det rigtigt mange gange, at hvis dyrlægen bruger en anden chiplæser finder de den, men ikke kan finde den med den de normalt bruger (:

• #14   23. jun 2016 Det er helt almindeligt. og jeg ville ikke bekymre mig om det var den rigtige hest. Afhængigt af hvad den koster synes jeg godt man kan forlange at sælger fikser problemet så hesten bliver lovlig.

En bekendt stod med en til kredsdyrlæge for et par år siden som havde gået et hav af internationale stævner. Dens chip var fundet MANGE gange. Denne dag fandt de en helt anden chip. med dette andet chipnummer fandt de ud af at hesten hed noget andet, havde afstamning og var et år ældre.

• #15   23. jun 2016 Jeg har hørt om samme historie som Mette smiley den kan i princippet vandre over alt.. så I må bare tage chiplæseren og gå på opdagelse smiley
    Mvh TT

• #16   24. jun 2016 dna test er meget nemt, vores dyrlæge tager 200 kr for at udtage testen, og så koster, det 600-800 kr hos nørlund, hvor den bliver sendt hen. dyrlægen hiver nogle totter man af og sender afsted, og når du betaler regningen, så fastlægger de dnaet.
    jeg har fået taget dna på alle de heste vi avler på.
    det er set før at chippen er forsvundet desværre

• #17   24. jun 2016 har dyrlægen prøvet med mere end én skanner? for der kan nogen gange være problemer med at læse en chip - har det fra vores egen dyrlæge som har mindst to forskellige skannere. Mener bla. han havde lidt bøvl med hollandske chips smiley

Kommentér på:
Ingen chip fundet og rødt pas

Annonce