{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om chip .. {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere.
Jeg har lidt spørgsmål omkring chipning, eller hvad det hedder. Men først historien:

Jeg har en super skøn pony ved navn William. Det hed han dog ikke da jeg købte ham. Dengang hed han Vivaldi. Jeg har ingen oplysninger på ham, udover at jeg hentede ham i Jylland ved Gesten hos et ældre ægtepar, som også havde nogen andre salgsheste og vidst nok avlede lidt. Fik da afvide at han var fra 2006 og han havde byttet ham med en anden hest til en pige. Spurgte om det var muligt at få hendes nummer og kontakte hende for at spørger om han havde noget stamdata, forældre eller lign. og han sagde at han ville vende tilbage til mig. Men har ikke hørt fra ham, desværre.
Nogen uger efter at jeg fik ham hjem, tog vil til et fordrag med Berko (hestevisker-agtig-ting-ting) og der mødte jeg en, som sagde at hun kendte min hests familie og de var vidst lidt tosset i hovedet. Dengang tænkte jeg ikke videre over det. Mest bare: "Hvor uforskammet!" ..
Dette er nu et år siden.

Den anden dag skrev jeg så til hende og spurgte om hun kunne huske det, og det kunne hun men hun havde fundet ud af at det ikke var hans familie alligevel.. Men hun skrev, at jeg kunne få ham tjekket for chip og hvis han f.eks var importeret, så kunne man muligvis finde frem til hans data.

Nu sidder jeg så og tænker over at få ham tjekket for chip, men ved intet om hvordan det foregår. Så:

Hvor sidder chippen henne?
Hvordan finder de ud af om han er chippet?
Hvad står der som regel på sådan en chip?
Hvad koster det i gennemsnit at få tjekket dette?
Hvornår bliver hesten chippet?
Skal der være en grund til at hesten får chip? Sygdom, ect.?
Hvis han er chippet, hvordan kan man så finde frem til mulige tidligere ejere?

Undskyld, at det blev så langt .. smiley Og hvis der er fejl, så bær' over med mig.
Men håber alligevel, at der er nogen, der kan hjælpe.

Vh Natascha.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om chip ..
Kommentér på:
Spørgsmål om chip ..

Annonce