{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Hestepas og chip {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg har lige et spørgsmål omkring mest passet ihvertfald.

Nu ligger landet sådan at jeg ikke ved noget om min hest, som jeg købte af en veninde. Som dengang købte hende af en hestehandler.
Navnet har min veninde selv fundet på.
Fødselsår/dato ved jeg ikke noget om

Og så omkring hvem der skal gøre det:
Hvem er billigst? Dyrlæge eller en fra centeret?
Og skal jeg bare udfylde denne blanket ((link fjernet) og sende ind til det der center ting, hvis jeg vælger at det er en af dem der skal gøre det? I så fald, modtager de så papirerne og kommer ud og tegner min hest, chipper den og udsteder et pas?

Er der andre der har fået ordnet/skal have ordnet alt det tis her på deres ældre heste? Synes det er super øv...

Tak på forhånd!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestepas og chip
  • #1   4. apr 2011 Hov til det første, det med navn og alder - hvad gør de så i passet?

• #2   4. apr 2011 Chippen er en pris og passet en anden..

Hvis du kender nogen i nærheden der skal have deres hest chippet, er det for selve chippens vedkommende billgiere hvis i er flere samlet, passets regning kommer fra landscenteret bagefter..

Man udfylder de papire man skal, det i kalder hende skriver i på som navn, så er det det som den bliver registreret som..

Ang. fødselsdag, så kan i jo skrive en ca. dato.. (Hvis i får dyrlægen til at chippe, kan de i munden se ca. hvor gammel hesten er)

Papirene skal du ikke sende ind, men dem der chipper hesten, i og med chipnummeret skal klistres på..

• #3   4. apr 2011 Der er to heste på min adresse, så det bliver lidt billigere smiley

HVis jeg nu vil have en besigtiger ud, eller hvad sådan en hedder, hvordan får jeg så fat i sådan en?

Nu er papirerne jo til rådighed på nettet, men dem skal jeg ikke bruge til noget eller printe ud eller noget - det kommer de (dyrlæge, eller den anden) selv med, eller?:-)

Tak for svar.. smiley

• #4   4. apr 2011 jeg fik min dyrlage til det hele. min var heldigvis blevet blevet chippet ved forige ejer. men fik dyrlægen til at lave de papire der skulle til at oprette et pas i forbindelse med en vacination

• #5   4. apr 2011 http://www.landbrugsinfo.dk/heste/hestepas/Sider/Startside.aspx

Der er en menu inde i midten der hedder Chipærkning hvor man kan bestille en besigtigere

Kommentér på:
Hestepas og chip

Annonce