Fundet en syg kat... {{forumTopicSubject}}
godaften Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg bør gøre i denne situation, så jeg håber i måske kan hjælpe mig lidt
Igår fandt min veninde og jeg en gammel og syg hankat ude ved vores heste.
Den havde en hævet forpote, øjenbetændelse, var sandsynligvis ædt op af orm, da den var virkelig(!) vommet og så tynd over ryggen at hver en ryghvirvel kunne mærkes. Dens pels var tottet, klam og fyldt med skæl og så havde den meget ondt, da den engang imellem satte sig ned og trak vejret meget dybt mens den kneb øjnene sammen. Den var total dehydreret og drak simpelthen så meget vand da vi gav den en skål. Den havde svært ved at gå, eller dvs. den kunne ikke gå så mange meter før den var nødt til at holde pause.
Jeg havde ingen muligheder for at tage den med mig på tidspunktet og det var måske meget godt, for senere fandt jeg ud af at hende vi lejer os ind hos kender til katten og har fundet dens ejere som bor på en af de omkringliggende gårde. Min udlejer har fortalt dem at de bør få katten til dyrlæge, men de gør ikke noget ved det.
Jeg har så ondt af den stakkels kat og jeg tror det er et spørgsmål om tid før den krasser af. Jeg overvejer meget kraftigt at hente den og køre den på kattehjem. Den er ikke øremærket (måske chip, men tvivler på ejerne har gidet gå så meget op i det).
Ejerne vil vel formentlig bare tro at katten bare ligger død et sted når de opdager at den er væk.
Jeg tænker bare at når ejerne er så ligeglade med katten, kan jeg vel også være ligeglade med dem, og så tage ud og hente den. Men jeg ved ikke helt om jeg kan tillade mig det.. hvad synes I?
feb 2010
Følger: 40 Følgere: 36 Heste: 1 Emner: 32 Svar: 198
nov 2006
Følger: 92 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 279 Svar: 3.518
maj 2007
Følger: 94 Følgere: 141 Heste: 4 Emner: 239 Svar: 1.474
Stakkelt kat og sikke nogle uansvarlige ejere..
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 164
Og i bund og grund bør ejeren jo stå til regnskab for at behandle sit dyr på den måde!
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 432
Ellers bring den til dyrlæge, og sig at det er en kat du har fundet. De kan aflive den på dyrenes beskyttelses regning, - så længe den kan betegnes som syg. :o)
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 432
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Emner: 39 Svar: 2.800
De var flyttet og havde efterladt denne Hellig Birma/Colour point. Hans Pels var fuldstændig filtret(Da han blev klippet var det i et stykke som når man klipper et får), og min veninde ringede og spurte om jeg havde plads til ham... 1½ måned efter kom ejerne over til min venindes forældre og spurgte om de havde set katten... 1½ MÅNED efter??? Det er ikke fair... Fandt et super hjem til ham, da han ikke kunne med min hunkat...
Så afsted til kattehjemmet med hende, og hvis ikke andet, så får hun fred... Stakkels mis:-/
aug 2008
Så ved ikke om jeg gider det én gang til. Jeg har selv mulighed for at huse katten til de har plads på kattehjem, og så vil jeg også prøve nogle internater
maj 2010
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 32 Svar: 752
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Jeg havde nok tilbudt dem at aflive katten :o)
aug 2008
Har tænkt på at melde ejerne, men tror at politiet har andet at bruge deres tid på, desværre
Fundet en syg kat...