{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.278 visninger | Oprettet:

Fundet en syg kat... {{forumTopicSubject}}

godaften smiley Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg bør gøre i denne situation, så jeg håber i måske kan hjælpe mig lidt smiley

Igår fandt min veninde og jeg en gammel og syg hankat ude ved vores heste.
Den havde en hævet forpote, øjenbetændelse, var sandsynligvis ædt op af orm, da den var virkelig(!) vommet og så tynd over ryggen at hver en ryghvirvel kunne mærkes. Dens pels var tottet, klam og fyldt med skæl og så havde den meget ondt, da den engang imellem satte sig ned og trak vejret meget dybt mens den kneb øjnene sammen. Den var total dehydreret og drak simpelthen så meget vand da vi gav den en skål. Den havde svært ved at gå, eller dvs. den kunne ikke gå så mange meter før den var nødt til at holde pause.
Jeg havde ingen muligheder for at tage den med mig på tidspunktet og det var måske meget godt, for senere fandt jeg ud af at hende vi lejer os ind hos kender til katten og har fundet dens ejere som bor på en af de omkringliggende gårde. Min udlejer har fortalt dem at de bør få katten til dyrlæge, men de gør ikke noget ved det.

Jeg har så ondt af den stakkels kat og jeg tror det er et spørgsmål om tid før den krasser af. Jeg overvejer meget kraftigt at hente den og køre den på kattehjem. Den er ikke øremærket (måske chip, men tvivler på ejerne har gidet gå så meget op i det).
Ejerne vil vel formentlig bare tro at katten bare ligger død et sted når de opdager at den er væk.
Jeg tænker bare at når ejerne er så ligeglade med katten, kan jeg vel også være ligeglade med dem, og så tage ud og hente den. Men jeg ved ikke helt om jeg kan tillade mig det.. hvad synes I?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fundet en syg kat...
  • #1   6. okt 2010 Jeg syndes du skal køre den på et kattehjem. Når ejeren ikke har været at hente den endnu, og den tydeligvis ikke har det godt, så syndes jeg at det er bedre at give den til et katte hjem.. (-:

• #2   6. okt 2010 jeg havde hentet den.. hvis jeg var lidt ældre...

• #3   6. okt 2010 Jeg syntes du skal køre den til nærmeste dyrlæge og få den aflivet..

Stakkelt kat og sikke nogle uansvarlige ejere..

• #4   6. okt 2010 Okay tak, glad for i deler samme mening smiley Så tror jeg at jeg vil tage ud og hente ham imorgen og aflevere ham på Inges Kattehjem, så må de afgøre om det er værd at holde liv i ham smiley

• #5   6. okt 2010 Du kan også kontakte Falck, så de kan hente den. Derved, hvis den er chippet, vil der også blive et efterspil for ejeren!
    Og i bund og grund bør ejeren jo stå til regnskab for at behandle sit dyr på den måde!

• #6   6. okt 2010 Det er ikke sikkert at de sådan uden videre tager den ind på et kattehjem, da de ofte har forfærdelig mange katte i forvejen, og dette må betegnes som en syg kat. Men prøv endelig, måske du er heldig :o)
    Ellers bring den til dyrlæge, og sig at det er en kat du har fundet. De kan aflive den på dyrenes beskyttelses regning, - så længe den kan betegnes som syg. :o)

• #7   6. okt 2010 - altså hvis den ikke er hverken chippet eller tatoveret, - men det er nok tvivlsomt at den er det...

• #8   6. okt 2010 Har selv fået en kat med dårlige ejere...

De var flyttet og havde efterladt denne Hellig Birma/Colour point. Hans Pels var fuldstændig filtret(Da han blev klippet var det i et stykke som når man klipper et får), og min veninde ringede og spurte om jeg havde plads til ham... 1½ måned efter kom ejerne over til min venindes forældre og spurgte om de havde set katten... 1½ MÅNED efter??? Det er ikke fair... Fandt et super hjem til ham, da han ikke kunne med min hunkat...

Så afsted til kattehjemmet med hende, og hvis ikke andet, så får hun fred... Stakkels mis:-/

• #9   6. okt 2010 jeg ringede faktisk til Falck som lovede at komme. ventede med katten i 3 timer men de dukkede aldrig op og ringede heller aldrig ti mig senere hen.
    Så ved ikke om jeg gider det én gang til. Jeg har selv mulighed for at huse katten til de har plads på kattehjem, og så vil jeg også prøve nogle internater smiley

• #10   7. okt 2010 Det lyder måske lidt koldt men jeg syntes virkelig du skulle køre den til dyrlægen og få den aflivet.. Dette gør de på kattens værns vegne og det er katten højest sandsynlig bedst tjent med.. Specielt hvis han er dehydret og har været det i lang tid (hvilket er rimelig sandsynligt) for kattens organer begynder at blive ødelagt når de har gået uden vand og mad i mere end 12 timer.. Kunne godt forestille mig at internaterne vil give dig næsten samme besked, med den overflod af katte de sidder med alle steder smiley :( - dvs han risikere også at blive en af dem der bare kommer til St sidde i et bur, da dem internaterne har nemmest ved at komme af med er de yngre katte og killinger smiley

• #11   7. okt 2010
    Jeg havde nok tilbudt dem at aflive katten :o)

• #12   7. okt 2010 Jeg tror også at den er bedst tjent med en aflivning, men den er rigtig flot og har en dejlig personlighed så hvis den kan redes tror jeg ikke det bliver en af dem der sidder så længe, trods sin alder.
    Har tænkt på at melde ejerne, men tror at politiet har andet at bruge deres tid på, desværre

Kommentér på:
Fundet en syg kat...

Annonce