Kåring af DV hoppe Kåring af DV hoppe
Jeg har en dejlig hoppe, som bliver 3 i år. Jeg kunne godt tænke mig at få hende kåret fx. RDS hoppe.
Jeg er klar over at hun han få R for ridelighed ved at komme en tur på Vihelmsborg og blive redet. Mit spørgsmål er hvordan jeg får DS/DH tilføjet...? Er det blot ved en eksteriørkåring, eller hvad kræver det??
Håber I kan hjælpe
p.s beklager hvis dette spørgsmål er besvaret tidligere, kunne dog ikke lige finde noget lign.
mar 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 78 Svar: 1.291
Tror også der ligger datoer derinde nu for hvornår det foregår..
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 13
Tak, jeg har læst på varmblod.dk, men synes ikke at kunne læse præsis hvad jeg skal gøre, kun at der er flere muligheder...
Der skulle være datoer på hjemmesiden, men jeg kan ikke lige få lov at se dem...?!
Men I mener at jeg kan få hende eksteriør kåret sammen med rideprøven..?! Jeg har skrevet til varmblod.dk for at høre hvem man skal kontakte for at få sin hest i ridning på Vilhelmsborg, der er bare ingen, som svarer... (frustrerende- når ikke man ved ret meget om emnet). Det skulle I tilfældigvis ikke også vide? - ellers ringer jeg bare til dem i morgen, så kan de da ikke ligge mig i bunken...
mar 2006
Følger: 59 Følgere: 58 Heste: 12 Emner: 30 Svar: 511
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.901
ud over de skal til en kåring og vist havde minium 8 i helhed (:
mar 2006
Følger: 59 Følgere: 58 Heste: 12 Emner: 30 Svar: 511
Helhedskarakter under 5
DS - Dansk stambog
7 eller under
DH - Dansk Hovedstambog - Det højeste
8 eller over
R - udover eksteriørkåring har hoppen også bestået en rideprøve hvor den har fået over 750 point.
Hvis hoppen går i DH skal det have en krone på halsen medmindre den har andet brændmærke end DV på låret. Så er det på halsen valgfrit.
jul 2005
Følger: 105 Følgere: 100 Heste: 4 Emner: 352 Svar: 1.923
Kåring af DV hoppe