1.539 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Symptomer på at hoppe er i fol ? Symptomer på at hoppe er i fol ?

Hej alle jer kloge hoveder smiley
Jeg er blevet mobbet med at min hoppe har føl mave og vi har lavet lidt joks med at hun var med føl. Jeg købte hende i november så jeg har jo ikke haft hende særlig længe.
Men her i dag bemærkede jeg at hendes yver (navn?) var hævet og så blev jeg jo ret så bange for at hun kunne være i fol, nogle der ved hvilke andre symptomer der skal være før man ved om hoppen er i fol ? Håber ikke hun er i fol

på forhånd tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Symptomer på at hoppe er i fol ?
  • #1   20. feb 2007 Vi troede også frida var i fol da vi købte hende.. bare lidt joke agtigt, for vi kunne ikke forstå hun kunne være så tyk smiley
    Haha...

ved ikke hvad symptomerne er... desværre !

• #2   20. feb 2007 Lytter lige med ;D

• #3   20. feb 2007 Ømt yver,
    ingen tegn på brunst,
    når hun er langt henne , så bliver hun tyk og ligesom "skæv" i maven.
    Det er fordi føllet ligger (måske) i den ene side,
    så kan de se lidt "skæve" ud :b

• #4   20. feb 2007 hun kan have enorme humørsvingninger fordi hormonerne er i topform :b

• #5   20. feb 2007 Min Donna er i fol :b

• #6   20. feb 2007 Hvis der på yveret kommer små voksagtige propper skulle du måske nok kontakte dyrlægen. Men ellers prøv når hun hviler at kigge på hendes mave og mærk. Du kan sagtens mærke hvis der er et føl der bevæger sig.
    Ellers kan det være en indbildt graviditet - her kan yveret også hæve op, faktisk som om hun var i fol. Jeg ville under alle omstændigheder nok lige få dyrlægen til at kigge forbi.

• #7   20. feb 2007 hun har meget humørsvingniger smiley

• #8   20. feb 2007 oHej

symptoner: hvis hoppen er i fol, vil hun blive tyk:-) i længden ligger føllet sig ned af, og hoppens mave vil falde ned, blive dyb (forstår du) Cirka en måned før foling, vil der kommer mælk i patterne, der hæver, lad vær med at røre ved dem, kort tid før fødsel kommer der vokspropper, de sidder i starten på hele patten, som små dråber, når hoppen får store propper, er det i selve vorten, den hænger ned som en klat voks, så er det ved at være tid, du må ikke røre ved voksen, da der er råmælk lige over, men du må gerne disenfisere yveret med jod, men ikke røre proppen.
    nogle hopper får plukveer, de ligger ned, og pruster, man kan se deres mave trække sig sammen, men det betyder ikke så meget.
    Du må ikke pille for meget i yveret, da der så kan opstå falsk graviditet.
    Har du spørgsmål, skriver du bare.

Anita W

• #9   20. feb 2007 Min veninde har en pony der hedder Kelly. Og hun er lige blevet undersøgt for føl her i Februar.
    Det var fordi at der kom noget hvidt væske ud af patterne på hende, og hun var blevet meget sur på vallakker. Nogen var hun rigtig interesserede i men de fleste skulle bare holde sig væk smiley
    Så fik de endelig dyrlægen ud, men han stak hele hånden ind for at mærke, men der var ikk noget sagde han. Han konstaterede hun var indbildsk drægtig (:

Men det kan jo være det er anderledes med din smiley hehe .

• #10   20. feb 2007 Jeg ville for det første få hende tjekket af en dyrlæge , så du er HELT sikker. smiley

• #11   21. feb 2007 En "gammel" test går ud på,at lade hoppen tørste nogle timer og så lade den drikke en spand køligt vand.
    Det kølige vand skulle få føllet i maven til at bevæge sig pga temperaturforskellen.
    Jeg har i sin tid prøvet det på min hest og set andre gøre det og det virker faktisk i 90% af tilfældene.
    Nemt og billigt :-))

• #12   21. feb 2007 Min hoppe var også i fol da vi købte hende, uden at vi vidste det. Vi købte hende i oktober og hun folede d. 4 juni.

Vi fandt ud af det fordi folk sagde at hun ikke tabte sig, selvom hun fik meget lidt at spise og hun kunne bare ikke tabe sig. Så begyndte vi at kigge på hendes patter som blev større og en dag da vi lukkede hende ud på fold hvor der havde været frost om natten og vandet var frosset i toppen, slog vi hul på isen og hun drak en masse. Og hendes mave tumlede rundt! Det så ret skægt ud! smiley

• #13   21. feb 2007 f***
    så tror jeg jeg også kamille er i fol
    pis

• #14   21. feb 2007 Line V
    Hvorfor er det pis?

Da Omira var i fol prøvede vi også med et halehår og et søm og så sætte det foran mavenhvis det svinger rundt i ring er det en hoppe hvis det svinger frem og tilbage er det en hingst!

• #15   21. feb 2007 mange tak for jers besvarelser.
    jeg må lige tjekker nogle af tingene når jeg kommer ud ti hende igen, og så kunne det godt være vi skulle have lidt fat i dyrlægen og spørge..

• #16   21. feb 2007 den være en dag løse hinsten den er 2½ år dv

• #17   11. jan 2014 Hanne N:
    Det der med at lade hoppen tørste et par timer, hvor langt skal den være fremme? Altså der er stadig 4 måneder til, at min hoppe skal fole (hvis hun skal) vi har nemlig ikke fået hende tjekket, for det er for dyrt.. Men er det for tidligt at prøve det med vandet? smiley

• #18   11. jan 2014 Hvis hoppen er rolig og afslappet kan du prøve at lægge din hånd glat mod hendes mave (enten under maven, bag ved ribenene eller lige foran den der hvirvel de har ved bagbenene) så kan du støder lidt og mærke om der er bevægelser derinde smiley
    Føllet (hvis det er der) vil dog kun bevæge sig, hvis hoppen er rolig og står stille smiley

• #19   12. jan 2014 Tag en urin prøve af din hoppe og få dyrlægen til at teste for hormon i urinen, det er ligeså godt og sikkert.

Det måtte jeg gøre med en af mine hopper, da dyrlægen ikke kunne sige 100 % om der var føl i hende, det viste sig heller ikke at være så dyrt som en håndprøve.

Kommentér på:
Symptomer på at hoppe er i fol ?

Annonce