{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

symptomer på smerter {{forumTopicSubject}}

Har lige et spørgsmål:
-Hvad er typiske symptomer for når hesten har smerter i ryggen?
Min pony kunne for et stykke tid siden godt være urolig når sadlen kom på og spændes, men begyndte så med klikkertræning, og nu står han stort set helt stille, men er dog stadig lidt opmærksom. Ville han stå stille hvis det gjorde ondt på ham? Når jeg spænder sadlen ude på banen og stiger op, står han helt stille uden at jeg behøver have fat i tøjlerne. Under ridningen går han fint og afslappet, han går ikke ligefrem til biddet med han søger ned, det skal lige siges, at han har stået stille i 2 mdr. på halt, så er først for 2-3 uger siden, begyndt at skridte og trave lidt igen. Hvis jeg beder ham om, at sætte farten op i trav, kan han godt tage hovedet lidt op, men regner med, at det er pga. han er kommet ud af form efter han har stået stille. Han viser heller ikke ubehag når jeg striger og trygger på ryggen. Lyder det som om, at han har ondt i ryggen? Altså nu tænker jeg mest på det med sadlen, når den kommer på.

Ved godt man skal kontakte dyrlæge hvis man har mistanke om smerter, men nu spørger jeg lige herinde, da det ikke er akut.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  symptomer på smerter
  • #1   15. dec 2010
    En hest kan i nogle tilfælde lade være med at vise smerte - det kaldes tillært hjælpeløshed som kommer hest hesten er blevet straffet for at vise smerten altså fx. buk, det bliver den straffet for og vil nu lade være selvom det gør ondt.

Det din gør vil jeg tænke er pga. at hesten ikke kan slappe af i højere tempo og derfor spænder og også ryger hovedet op. Ned i tempo så hesten kan få udviklet muskler til at bære sig i højere tempo.

• #2   16. dec 2010 Ja, ser du... Når en overvægtig person sætter sig på en for lille hest, får den automatisk smerter i ryggen.. Håber du fik svar på dit spørgsmål:)

Vh
    Carl Hamfling
    Prof. Hestehvisker & Berider.

• #3   17. dec 2010 Carl Hamfling: Ja, så er det godt at jeg hverken er overvægtig eller har en for lille hest (;

Kommentér på:
symptomer på smerter

Annonce