838 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Kåring af KWPN i Danmark Kåring af KWPN i Danmark

Hvordan er det nu lige det er med kåring af de Hollandske Varmblods hopper herhjemme indenfor DV?

Jeg har læst og læst, men synes jeg er ret forvirret.

Hoppen har fuld hollandsk afstamning.

Er klar over at det er noget med om hoppen/afstamningen er registreret som køre- eller rideheste. Men hvis hoppens far side er køre kåret hingst, kan det så SLET ikke lade sig gøre at få hoppen kåret i DV?

Jeg tænker primært på papirene og kåring på det/(evt. de) kommende føl. Hun er ifolet nu med BH Zatchmo, og som det ser ud nu vil føllet jo få blåt pas med fuld afstamning. Men kan man kåre hoppen så føllet kan få rødt DV pas selvom hoppens afstamning er køre kåret i KWPN?

Jeg er klar over at det ikke er muligt at opnå DH eller DS status indenfor DV, men kan den heller ikke kåres/registreres i DR eller FOR?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kåring af KWPN i Danmark
  • #1   20. jul 2014 det kommer an på om faren har bestået en rideprøve, men som udgangspunkt, bliver en køretype avlet kwpn kåret i forregister, med mindre faren har bestået rideprøven, så kan afkommet optages i ds eller dh.
    alle hopper, der har en tre ledet stamtavle kan potentielt optages i stambogen, hvis forældrenes kåring kan godkendes af dv

• #2   20. jul 2014 Jeanette
    Hvordan finder jeg ud af om faderen har det? Han står på hestedata registreret som KWPN(TP) som jeg ved står for køre kåret.

Så hvis jeg forstår dig korrekt, vil hoppen altid kunne kåret i DV´s forregister? Men hvis faderen har aflagt godkendt rideprøve også kåres i DS og DH - eller er det hendes føl der kan det?

Hvad jeg har læst mig frem til og forstået (tror jeg) så er det jo noget med at de første 3 led som minimum skal være ride-registreret - eller er det forstået forkert?

• #3   20. jul 2014 Men er det ride prøven ikke også kriteriet for om DV godkender afstamningen? For de er, hvis jeg kan se, registreret som køre kåret..

• #4   20. jul 2014 jeg ved desværre ikke lige hvor du kan finde ud af om faderen har bestået en rideprøve. du kan evt. prøve at ringe til dv, de er super søde til at rådgive og fortælle

• #5   20. jul 2014 Har lige taget et billede af stamtavlen i dag, så det var faktisk min mening jeg ville forsøge at sende dem en mail og høre ad om det overhovedet kan lade sig gøre at få den kåret/registreret i DV med den stamtavle.
    Tænkte bare at det jo kunne være der var nogle herinde der havde helt styr på det også. smiley

Kommentér på:
Kåring af KWPN i Danmark

Annonce