Kåring af KWPN i Danmark Kåring af KWPN i Danmark
Hvordan er det nu lige det er med kåring af de Hollandske Varmblods hopper herhjemme indenfor DV?
Jeg har læst og læst, men synes jeg er ret forvirret.
Hoppen har fuld hollandsk afstamning.
Er klar over at det er noget med om hoppen/afstamningen er registreret som køre- eller rideheste. Men hvis hoppens far side er køre kåret hingst, kan det så SLET ikke lade sig gøre at få hoppen kåret i DV?
Jeg tænker primært på papirene og kåring på det/(evt. de) kommende føl. Hun er ifolet nu med BH Zatchmo, og som det ser ud nu vil føllet jo få blåt pas med fuld afstamning. Men kan man kåre hoppen så føllet kan få rødt DV pas selvom hoppens afstamning er køre kåret i KWPN?
Jeg er klar over at det ikke er muligt at opnå DH eller DS status indenfor DV, men kan den heller ikke kåres/registreres i DR eller FOR?
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.110
alle hopper, der har en tre ledet stamtavle kan potentielt optages i stambogen, hvis forældrenes kåring kan godkendes af dv
nov 2004
Følger: 131 Følgere: 133 Heste: 5 Emner: 231 Svar: 4.019
Hvordan finder jeg ud af om faderen har det? Han står på hestedata registreret som KWPN(TP) som jeg ved står for køre kåret.
Så hvis jeg forstår dig korrekt, vil hoppen altid kunne kåret i DV´s forregister? Men hvis faderen har aflagt godkendt rideprøve også kåres i DS og DH - eller er det hendes føl der kan det?
Hvad jeg har læst mig frem til og forstået (tror jeg) så er det jo noget med at de første 3 led som minimum skal være ride-registreret - eller er det forstået forkert?
nov 2004
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.110
nov 2004
Tænkte bare at det jo kunne være der var nogle herinde der havde helt styr på det også.
Kåring af KWPN i Danmark