468 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Welsh racer. Welsh racer.

Hej HG.

Ja, overskriften, ja bare ja...

Men det er sådan at jeg for lidt siden så en annonce med et lille welsh føl. Den er 5 mdr 100 cm højt og er flytte klart nu. Der står så den enten blive en welsh C el. en welsh D. Kommer an på højden.

Men her tænker jeg så, er det ikke to forskellige "racer". Altså C og D er da to forskellige typer eller er jeg helt galt på den?

Ja, kedsomheden længe leve. Hip hip hur....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Welsh racer.
  • #3   23. nov 2013 Mener der er fem smiley

• #4   23. nov 2013 Det går under en race.. smiley der er sektioner og er den under et hvis antal så er den under en vis sektion, altså har det med dens højde og gøre smiley

• #5   23. nov 2013 Der er 5, der er A,B,C,D og Cobben, kan ikke huske de forskellige højder smiley

• #6   23. nov 2013 Men hvis en welsh a bliver 135 høj, så er den ikke en mountain mere, men de ser bare lidt anderledes ud. ???

• #7   23. nov 2013 Sec. A: Welsh Mountain Ponyen (ikke over 122 cm.)
    Sec. B: Welsh Ponyen (op til 137 cm.)
    Sec. C: Welsh Ponyen af Cob type (op til 137 cm.)
    Sec. D: Welsh Cob (over 137 cm.)

Håber a det kunne hjælpe smiley

• #9   23. nov 2013 Men de ser bare forskellige ud.

Hvis vi siger et føl har to welsh C forældrer der er kåret og føllet så bliver 143 højt, kan den så ikke kåret spm c'er. ??

• #11   24. nov 2013 Der er 5 sektioner

A - show/køre pony
    B - ridepony
    C og D - cob type, er det samme kun størrelsen adskiller disse 2 sektioner.
    F eller WPBR som det hedder nu, er en krydsning mellem welsh og en anden race lige fra shetlandsponyer til fuldblod, de skal bare indeholde minimum 12,50 % welshblod for at kunne godkendes som denne sektion.

• #12   24. nov 2013 der er ikke flere racer - de kommer ud af det samme, man har bare delt dem og avlet efter forskellige typer, gode køreheste, rideheste, showdyr osv. derfor er de delt ind i sektioner for at man kan skelne.

Sektionerne er dog ikke kun forskellige af skind men også af sind.

• #13   25. nov 2013 Tak alle sammen. smiley

• #14   25. nov 2013 Jah det er lidt besværligt med alle de se men det er alle meget forskellige dyr.

Og jah C og D er forskellige sec. Men samme type. og en sec. C som bliver over 137 bliver til en sec. D og ville kunne kåres som det..

Man skal dog være obs på at en Sec. C og D ikke er helt det samme der er lidt forskellige ting ved dem.. Derfor kan det godt være en sec. C som er gået over mål og bliver en Sec. D ikke klare sig lige så godt til en kåring som den ville vis den havde holdt Sec D målet..

• #15   25. nov 2013 Hvis hesten overskrider målene, vil den ikke blive til en anden sektion, muligheden for kåring, i den sektion hvor hestene er højere, er der. En for stor C'er er ikke blevet til en D'er.

Jeg havde for eksempel en B'er for mange år tilbage, der var 142-143. Den er stadig en B'er bare fordi den er for stor.

• #16   25. nov 2013 Møffe det jo løgn

En sec. C welsh som er vokset over mål(137) BLIVER til en sec. D.

Hos en sec A og B er det rigtig nok at de ikke bare bliver en større sec. herhjemme..
    Hvis de går over mål så kan de ikke kåres nej.

• #17   25. nov 2013 Det var så det jeg har fået af vide, andet kan jeg jo ikke sige.

• #18   25. nov 2013 Jah men så det forkert.. Hos C og D gælder det sådan.. ligesom hvis en Sec. D som ikke vokser over 137 bliver en sec.C men det gælder kun for disse 2 sec..

Hos sec A og B må de ikke vokse over mål hvis de skal kåres herhjemme i danmark.

• #19   25. nov 2013 mht. welsh sec a og B, er de showmæssigt ingen ting værd hvis de går over mål.

Derudover vil jeg nok heller ikke tro på at den er ren sec. B hvis den er blevet omkring 146, så kan det godt være det er det der står på stamtavlen, men jeg ville have afkommet dna testet inden jeg ville tro det.
    Sec. B, erne er trods alt meget gennemavlede i den str. de nu engang har og derfor vil det være meget mystisk at avle en der går 10 cm over mål.

• #20   25. nov 2013 Ida..
    Vil give dig ret i jeg også vil have dna testet dyret for at se om der ikke er sker en upser for det sker jo...

Men dog kan det jo ske, nogle gange sker der bare. Meeeen et jo ikke normalt langt fra.

• #22   25. nov 2013 Ja, det vil være en fin DSP, men så tror jeg faktisk hellere jeg vil have en WPBR i den størrelse;)

Jeg har i hvert fald hørt om et par upsere..

Jeg har selv haft en B hoppe sendt i bedækning ved en B hingst, der kom det fineste palomino hoppeføl, desværre passede DNA'en ikke og føllet gik over mål..
    Det var en rigtig øv oplevelse, når man faktisk betaler for en bedækning ved en kåret hingst..

Det værste var at ejer af hingstens eneste kommentar var - jamen hvorfor tog i også DNA af føllet..

Kommentér på:
Welsh racer.

Annonce