Irish Cob Professional

Irish Cob Professional

Medlemmer: 262
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
957 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

WELSH COB??? WELSH COB???

Min søster har lige haft en diskussion med en elev. Selvom at hun ved meget om meget, så kender hun jo ikke alle racer, og hun ville ikke være skrå-sikker overfor eleven... Hun ringede så, og spurgte mig, om jeg ved hvad der er rigtigt.
Min søster mente ikke, at Tinker/IC er det samme som en welsh cob, men det mente eleven - som havde en selv... Ja, så kan man jo google, men man er jo ikke sikker på at få den rigtige info. Det kunne jo i teorien være elevens side man endte på og lænede sig op ad når man skal give svar.. næh nej, jeg vender mig da mod de rigtige eksperter... Welsh Cob? Hvad er det? Har den noget med TinkIC at gøre??? Og hvordan kan det være at eleven har en sort/hvis hest, med masser af hår men meget kraftig af bygning men det er en Welsh Cob??? Jeg fatter IKKE en bjælde!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  WELSH COB???
  • #3   24. aug 2009 Ja, det mente jeg også... men eleven havde en sort-broget med masser af hovskæg, og hun sagde at det IKKE var en welsh mountain men en welsh cob - og det var noget HELT HELT andet... men min søster og jeg, er lidt til den side, der siger, at eleven har fået Irish og Welsh galt i halsen.. men man skal, som underviser, jo passe på ikke at være sikekr på noget forkert... men hun havde godt nok svært ved at være enig... Jeg har nemlig aldrig hørt om brogede welsh mountain med hovskæg...

• #4   24. aug 2009 http://www.dorthealystponies.com/home.htm
    Det er 2 forskellige racer og de har intet med vore sigøjner heste at gøre, se evt. mere på linket :o)
    Kh. Karina

• #5   24. aug 2009 welsh cobs må ikke være brogede. Så det må være en IC/tinker hun har. smiley

• #6   24. aug 2009 Ja.. det må det altså være... men hvordan kan man tage så meget fejl af sin egen hest... Selvfølgelig stoler man vel på dem der sælger... Hvis nu det har været hendes første hest og hestehandleren ahr sagt et eller andet... tja.... så er det vel det man tror på... Men nu er hun så igang med en heste-uddannelse... så vil jeg da mene, at man snart skulle til at få styr på hvilken race ens egen hest er, inden man skal ud på blue horse og arbejde med avl... hmmm

• #7   24. aug 2009 Du kan jo vise hende denne tråd ;o)

• #8   24. aug 2009 Ahh.. jeg har sendt min søster linket, det må være nok... Man skal træde med lempe, når man underviser heste-piger.. så hun ville lige være helt sikker og dobbelt-checke (jeg tror det der med at spørge, spørge, checke og spørge igen ligger til familien)... Men nu tror jeg, at hun er helt helt sikker. Ja, man kan jo aldrig vide hvad der sker ud i en elelr anden gren af hesteverdenen. Det KUNNE jo være, at der var en eller anden kat. et eller andet broget welsh med hovskæg.
    Karina... du er da altid til at regne med smiley

• #9   24. aug 2009 Ja da............................ det er lige det jeg er ;o)

• #10   25. aug 2009 Hvordan fanden kan man lige forbinde de to racer? :s

• #11   25. aug 2009 Måsek eleven har taget fejl af Irish Cob og Welsh Cob? De to racer har ikke ande med hinanden at gøre end at der nok er brugt nogle Welshponyer til at "lave" sigøjnerhesten. Indimellem Ser jeg i hvert fald tydeligt welshponyen skinne igennem hos nogle tinkere/Ic'er, bl.a. hos min egen Dj.
    Jeg har selv en welsh cob, og jeg kan love dig for det ikke er det sammen som en tinker/IC.
    Hvis eleven har en broget cob, er det ikke en welsh cob!!!

Lene

• #12   25. aug 2009 Hehe... to meget forskellige racer med enkelte lighedstegn, lidt ligesom IC'er og jyde, meget ens i bygning, bortset fra IC'eren ikke har jydens skavanker... Man ser af og til tydelige Welsh Cob tegn i IC'eren også, men nu er det jo så fordi IC'eren stammer fra forskellige racer der var "på vejen" hvor sigøjnerne kom...

men har hun en broget pony med hovskæg, er dette IKKE en Welsh Cob, de accepterer (så vidt jeg ved) KUn traditionelle aftegn (blis, sokker osv) og kun liiige acceptere enkelte pletter på maven eller i lysken..

• #14   25. aug 2009 Det MÅ simpelthen være sådan noget der er sket (som Berit foreslår)... Men det er sku svært, når pigen hårdnakket siger det ene, og man selv er ret overbevist om det andet. GODT MAN HAR PANELET! Tak for jeres korte og effektive svar!

• #15   25. aug 2009 Det hedder welsh pony, men den kommer fra områden Wales (bare lige for at få det på plads smiley )

Ja, men så må hun jo kalde sin pony for welsh, hvis hun er så sikker. Jeg kan ikke forstå der ikke er andre der har stillet spørgsmålstegn ved dette til hende før.

• #16   25. aug 2009 * godt jeg retter andre og så ikke kan stave selv! Der skulle stå "OMRÅDET"

• #18   26. aug 2009 Randi: Den er jeg med på smiley thanks anyway smiley

Jeg overvejede faktisk på et tidspunkt at lave et føl på min IC/tinker med en Welsh cob, men det blev så en friser i stedet. Tror ellers det kunne blive en rigtig lækker blanding!

Kommentér på:
WELSH COB???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce