626 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Welsh cob"
Welsh Cob stævner??
Halløj Er det ikke noget med, at der findes stævner kun for Welsh eller Welsh Cob? Hvis ja, ved nogen af jer så, om der vil komme nogle i 2019? Mvh Mathilde :D
Halløj Er det ikke noget med, at der findes stævner kun for Welsh eller Welsh Cob? Hvis ja, ved nogen af jer så, om der vil komme nogle i 2019? Mvh Mathilde :D
Skrevet af: Mathilde S - 10. dec 2018
WELSH COB???
Min søster har lige haft en diskussion med en elev. Selvom at hun ved meget om meget, så kender hun jo ikke alle racer, og hun ville ikke være skrå-sikker overfor eleven... Hun ringede så, og spurgte...
Min søster har lige haft en diskussion med en elev. Selvom at hun ved meget om meget, så kender hun jo ikke alle racer, og hun ville ikke være skrå-sikker overfor eleven... Hun ringede så, og spurgte...
Skrevet af: Pauline * - 24. aug 2009
Få billig hjælp fra private
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
Seneste udførte opgaver
- Opsætning af gardiner 500 kr.
- Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
- Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
- Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
- Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
- Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 2.895
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 40 Svar: 1.386
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 40 Svar: 1.386
jan 2007
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.255
Det er en ekstemt arbejdes villig hest som er meget trofast og har et super sind og kan bruges til både nybegynder og til øvet rytter
sep 2009
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Ingen racer syntes jeg man kan skære over en karm. Der findes fjordheste der er kugle skøre og energibomber uden lige ( opdragelse, fodring, hvad de har været udsat for mm. siger en del ) også findes der de mest uenergiske typer man kan klappe en ordentligt en i bagdelen uden der sker noget, ligesom der kan sprænge en bombe ved siden af dem uden de flytter sig.
Min erfaring siger mig at opdragelse og hvad hesten har været udsat for i den grad er = hvem den er :o)
Derfor er min erfaring at mange varmblodheste også er varme, grundet opdragelsen, personen der håndtere dem og alt det de ikke udsættes for.
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Jeg synes ikke man skal gå efter en race, især ikke hvis man er nybegynder, man skal bare ud og se en masse.
Men det er jo ikke det emnet her handler om
Men vil stadigvæk sige, at det er meget forskelligt, hvordan heste er. Også selvom de er af samme race.
nov 2010
Selvfølgelig reagerer heste på deres opdragelse - men samtidig har deres personlighed altså enormt meget at sige. Min hest er meget velopdragen og bliver opdraget godt og der bliver opdraget på hestens præmisser - han har altid været en vågen og varm hest.
sep 2009
aug 2007
Følger: 59 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 766
Ude på stutteriet hvor min welsh kommer fra har de både rolige og temperamentfulde ponyer. Jeg syns som oftes jeg har set denne race med krudt i røven.
nov 2010
Og misforstå mig nu ikke vel - men jeg kender visse heste, der hurtigt lærer en masse ting, der ikke er ønskelige, hvis de keder sig for meget eller ikke bliver aktiveret nok.
sep 2007
Fleur er vågen og ret opmærksom, men hun går ingen steder. Opdager aldrig at hun bliver bange når jeg går med hende før hun kommer travende op ved siden af mig, med halen i vejret og fnyser stort.
Istedet for at skride eller være ustyrlig og overgearet konstant.
Iøvrigt; hver gang der bliver spurgt til en race herinde, så er svaret; super temperament, aldisig, arbejdsvillig og i de fleste tilfælde all round. Der er aldrig nogen der siger noget negativt og alle racer er bare super, også til nybegyndere og skønne.
Når folk skal beskrive alt fra frieser til shetlænder til haflingere, så ligner beskrivelserne hinanden - men det siger for mig lidt sig selv ;o). De færreste ejere vil vel have en hest de ikke syntes er skøn og har et super temperament.
sep 2009
men jah det forskellige.. en god ride welsh cobs er nemlig ikk altid en god show hest og omvendt
sep 2009
Sikke noget pjat..
sep 2009
sep 2009
nov 2010
Nu er der også stor forskel på at hest med et stort flugtinstinkt og en hest der ''bare'' fnyser. Det er sværere at opdrage den første hest, og det kan godt være lidt mere kompliceret end som så - også selvom man opdrager dem på samme måde.
En hest der har et overudviklet flugtgen, vil altid huske, at flugten hjælper på problemet - og derfor vil den måske bruge det igen på et tidspunkt.
Nu er alle heste selvfølgelig flugtdyr, men nogle har det mere i sig end andre - de kan sagtens få det op i sig, også selvom de normalt, i hverdagen er meget velopdragne og gode. Sådan er det, det er levende dyr.
sep 2007
Kloge vil jeg ikke kalde den type. De der, hvor man skal være obs på opdragelsen konstant for ellers så har man en hest der bare går sin vej.
På den ene side er de pænt dumme ( de er bare ikke særligt motiverede for at komme af med pres ) så istedet for at stoppe for pres, så går de bare videre med voldsomt meget pres på sig fx. på næseryggen. Istedet for at stoppe og slippe af med det hurtigt.
Men jo, dem skal man være ret god til at opdrage og hurtig fordi ellers så bliver de "tromle" typen der bare går.
Ligesom man skal kunne med at de typisk ikke er motiverede for at komme af med pres og ret så ligeglade med det.
nov 2010
Det er nu, bestemt, ikke noget pjat efter mit hoved!
Nogle heste kræver erfaring, for at blive tacklet! Derfor, kan de godt være 'for kloge' hvis de hurtigt lærer - dermed ikke godt for en nybegynder, der lavet eventuelle fejl.
nov 2010
Jeg mener eventuelle nybegyndere, der står med en hest der er 'klog', som fejler i deres signaler eller holder presset forkert. Her lærer hesten hurtigt af rytterens fejl, og derfor er det ikke altid den bedste hest til en uerfaren person.
sep 2007
•Sofie & Plethesten• - Det ved jeg, har læst hestens motivatoner fra BBH ;o).
Men jeg syntes stadig at hest så ejer i høj grad. De Dansk varmblod der er ustyrlige, overenergiske, kaldes enmands heste, er såkaldt "specielle", hidsige mm. - de har en ejer med kort lunte, difus, der ikke bruger særligt meget tid fra jorden, ikke særligt tit rider tur, ikke kommer så meget væk fra banen, ikke meget milijø træning og det hele er bare ret "tju bang chokolade mand".
Også er der typisk ikke den længste foldtid, vildt meget stråfoder og foder med en del stivelse.
Vældig generaliserende, men passer ofte godt ;o).
nov 2010
sep 2009
Racens temperament og en god opdragelse gør underværker..
Elsker racen.. På grund af deres virkelig gode enskaber de passer lige til mig. Meeeen en dv rytter har nok ikk så meget og bruge mine dejlige ponyer til =)..
Men er da klart en hest som ikk er opdraget kan da være lige dum ligemeget race.. Nogle vil så være letter og få på plads en andre racer grundert deres temperament og hoved..
nov 2010
Hvis den kan ''mærke'' rytteren er uerfaren, er det nok bare fordi den er rolig af natur, og derfor også rolig med en usikker person på ryggen.
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.100
Synes welsh cob er en fantastisk hest, og hvis jeg skulle have pony, skulle det være sådan én. De har et så godt og stabilt temperament, hverken for varme eller for kolde, og så er de bare superhurtige til at lære. Og så er der også ret mange af dem, der er bygget rigtig godt til at være ridehest.
jan 2007
jan 2007
Welsh cob