{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Welsh cob
  • #2   17. mar 2013 Jeg mener generelt. Der er jo også generelt forskel på en araber og en jydes sind.

• #3   17. mar 2013 De er som regel ret temperamentsfulde smiley

• #5   17. mar 2013 ja, det er bestemt en fornuftig hest smiley men stadig fremadgående og lyst til at arbejde. Ikke det jeg vil kalde en begynderhest i hvert fald, men god til rytteren der kan lide lidt power

• #6   17. mar 2013 Okay.. Tak for info smiley

• #7   17. mar 2013 Welsh cob er en utrolig ærlig hest og sys bestem ikk de er temperamentfulde.. De er kærlige og virkelig arbejdes villige.. Meget nemme og have med og gøre og utrolig gode allround ponyer til det hele.. Jeg har 2 og har haft et par flere så jeg burde vide det..

Det er en ekstemt arbejdes villig hest som er meget trofast og har et super sind og kan bruges til både nybegynder og til øvet rytter

• #9   17. mar 2013 Welsh cob kan uden problemer bruges til nybegynder.. Jeg har en bonuspige på 11 som var bange for heste jeg tog hende med ud til Tulip og tulip gjorde hende hurtigt tryk ved heste og anden gang vi var derude så skridtede hun helt selv rundt på hende.. (og første dag longerednde hun hende =g hun har som sagte aldrig haft med heste og gøre før)

• #10   17. mar 2013 Som med alle andre; kommer an på opdragelsen af hesten og hvad deres personlighed er.

Ingen racer syntes jeg man kan skære over en karm. Der findes fjordheste der er kugle skøre og energibomber uden lige ( opdragelse, fodring, hvad de har været udsat for mm. siger en del ) også findes der de mest uenergiske typer man kan klappe en ordentligt en i bagdelen uden der sker noget, ligesom der kan sprænge en bombe ved siden af dem uden de flytter sig.

Min erfaring siger mig at opdragelse og hvad hesten har været udsat for i den grad er = hvem den er :o)

Derfor er min erfaring at mange varmblodheste også er varme, grundet opdragelsen, personen der håndtere dem og alt det de ikke udsættes for.

• #11   17. mar 2013 Nu er det jo sådan, man ikke kan skære alle heste over én kam. Fordi de fleste Welsh Cobs er rolige, kan der jo også være nogle, der er mere livlige, og man kan aldrig vide. smiley
    Jeg synes ikke man skal gå efter en race, især ikke hvis man er nybegynder, man skal bare ud og se en masse.
    Men det er jo ikke det emnet her handler om smiley

Men vil stadigvæk sige, at det er meget forskelligt, hvordan heste er. Også selvom de er af samme race.

• #12   17. mar 2013 Krikken - både og.

Selvfølgelig reagerer heste på deres opdragelse - men samtidig har deres personlighed altså enormt meget at sige. Min hest er meget velopdragen og bliver opdraget godt og der bliver opdraget på hestens præmisser - han har altid været en vågen og varm hest.

• #13   17. mar 2013 Selvfølgelig er alle heste forskellige.. Og kommer jo an på hvad for noget temperament man vælger og avle på.. Men i det store hele er welsh coben en yderst klog og arbejdsvenlig hest og som har et super temperament.. Og det er en hest til alle slags rytter da de er så alsidige.. Nu har jeg haft med racen og gøre i en del år efterhånden.

• #14   17. mar 2013 Jeg syns det er meget forskelligt. Kommer meget an på stamtavle.
    Ude på stutteriet hvor min welsh kommer fra har de både rolige og temperamentfulde ponyer. Jeg syns som oftes jeg har set denne race med krudt i røven.

• #15   17. mar 2013 Men kloge heste er ikke altid den bedste hest til en nybegynder, da de også hurtigt lærer eventuelle unoder, hvis de er 'for kloge'. Da man altid skal aktivere disse heste og være opmærksom på dem. Derfor kan en lettere 'doven' race godt være god, hvis man er nybegynder eller bare ikke er til lidt udfordringer smiley

Og misforstå mig nu ikke vel - men jeg kender visse heste, der hurtigt lærer en masse ting, der ikke er ønskelige, hvis de keder sig for meget eller ikke bliver aktiveret nok.

• #16   17. mar 2013 Ja, selvfølgelig er der personlighed :o). Men en vågen hest kan også godt være opdragen.

Fleur er vågen og ret opmærksom, men hun går ingen steder. Opdager aldrig at hun bliver bange når jeg går med hende før hun kommer travende op ved siden af mig, med halen i vejret og fnyser stort.
    Istedet for at skride eller være ustyrlig og overgearet konstant.

Iøvrigt; hver gang der bliver spurgt til en race herinde, så er svaret; super temperament, aldisig, arbejdsvillig og i de fleste tilfælde all round. Der er aldrig nogen der siger noget negativt og alle racer er bare super, også til nybegyndere og skønne.
    Når folk skal beskrive alt fra frieser til shetlænder til haflingere, så ligner beskrivelserne hinanden - men det siger for mig lidt sig selv ;o). De færreste ejere vil vel have en hest de ikke syntes er skøn og har et super temperament.

• #17   17. mar 2013 derud over er der også forskel på og avle en hest som kun er til show da nogle avler et mere livligt sind kan man sige for at de viser sig bedre frem på banen.. hvor andre avler på et dejlige rolige hoved som de fleste (heldigvis) gør.. Herhjemme har jeg en med et sindsygt godt hoved ud over alle kanter men samtidig er en lille shower..

men jah det forskellige.. en god ride welsh cobs er nemlig ikk altid en god show hest og omvendt

• #18   17. mar 2013 sofie..

Sikke noget pjat..

• #19   17. mar 2013 Krikken.. tja nu blev der spurt til hesten og ikk hvad den evt ikk skulle være god til og derud over er en welsh cob netop en utrolig alsindig hest som kan bruges til stort set alt..

• #20   17. mar 2013 Dog tror jeg næppe den vil klare sig godt til trav hest (ud over ponye trav) hahahha

• #21   17. mar 2013 Krikken -
    Nu er der også stor forskel på at hest med et stort flugtinstinkt og en hest der ''bare'' fnyser. Det er sværere at opdrage den første hest, og det kan godt være lidt mere kompliceret end som så - også selvom man opdrager dem på samme måde.

En hest der har et overudviklet flugtgen, vil altid huske, at flugten hjælper på problemet - og derfor vil den måske bruge det igen på et tidspunkt.
    Nu er alle heste selvfølgelig flugtdyr, men nogle har det mere i sig end andre - de kan sagtens få det op i sig, også selvom de normalt, i hverdagen er meget velopdragne og gode. Sådan er det, det er levende dyr.

• #22   17. mar 2013
    Kloge vil jeg ikke kalde den type. De der, hvor man skal være obs på opdragelsen konstant for ellers så har man en hest der bare går sin vej.
    På den ene side er de pænt dumme ( de er bare ikke særligt motiverede for at komme af med pres ) så istedet for at stoppe for pres, så går de bare videre med voldsomt meget pres på sig fx. på næseryggen. Istedet for at stoppe og slippe af med det hurtigt.

Men jo, dem skal man være ret god til at opdrage og hurtig fordi ellers så bliver de "tromle" typen der bare går.

Ligesom man skal kunne med at de typisk ikke er motiverede for at komme af med pres og ret så ligeglade med det.

• #23   17. mar 2013 Camilla L:
    Det er nu, bestemt, ikke noget pjat efter mit hoved!
    Nogle heste kræver erfaring, for at blive tacklet! Derfor, kan de godt være 'for kloge' hvis de hurtigt lærer - dermed ikke godt for en nybegynder, der lavet eventuelle fejl.

• #24   17. mar 2013 Det er nu ikke ''kun'' det jeg mener. :0)

Jeg mener eventuelle nybegyndere, der står med en hest der er 'klog', som fejler i deres signaler eller holder presset forkert. Her lærer hesten hurtigt af rytterens fejl, og derfor er det ikke altid den bedste hest til en uerfaren person.

• #25   17. mar 2013
    •Sofie & Plethesten• - Det ved jeg, har læst hestens motivatoner fra BBH ;o).
    Men jeg syntes stadig at hest så ejer i høj grad. De Dansk varmblod der er ustyrlige, overenergiske, kaldes enmands heste, er såkaldt "specielle", hidsige mm. - de har en ejer med kort lunte, difus, der ikke bruger særligt meget tid fra jorden, ikke særligt tit rider tur, ikke kommer så meget væk fra banen, ikke meget milijø træning og det hele er bare ret "tju bang chokolade mand".
    Også er der typisk ikke den længste foldtid, vildt meget stråfoder og foder med en del stivelse.

Vældig generaliserende, men passer ofte godt ;o).

• #26   17. mar 2013 Hehe.. Ja, du har helt ret i, at det ofte passer. Men der kan nu godt være undtagelser smiley Og her er der selvfølgelig kun én ting der virker; træning - og det er ikke sikkert det er det bedste til en nybegynder, der bare gerne vil lære at ride til at starte med.

• #27   18. mar 2013 Men en klog hest kan netop også vide at den har et uviden rytter på ryggen og derved netop passe på det det er hvad min pony gør.. Men som krikken skriver så er det en del af den opdragelse..

Racens temperament og en god opdragelse gør underværker..

Elsker racen.. På grund af deres virkelig gode enskaber de passer lige til mig. Meeeen en dv rytter har nok ikk så meget og bruge mine dejlige ponyer til =)..

Men er da klart en hest som ikk er opdraget kan da være lige dum ligemeget race.. Nogle vil så være letter og få på plads en andre racer grundert deres temperament og hoved..

• #28   18. mar 2013 Jeg tror simpelthen ikke på, at en hest kan 'mærke' at en rytter er uerfaren. Det er den ikke klog nok til, ligegyldigt hvilken hest det er.
    Hvis den kan ''mærke'' rytteren er uerfaren, er det nok bare fordi den er rolig af natur, og derfor også rolig med en usikker person på ryggen.

• #29   18. mar 2013 Generelt er de meget søde og fornuftige. Ikke særligt varme, og springer ikke for alt. Men de er følsomme og intelligente, så hvis ikke man opdrager dem godt og giver dem noget at arbejde med, kan de godt blive uopdragne. De er nemlig også meget selvstændige.
    Synes welsh cob er en fantastisk hest, og hvis jeg skulle have pony, skulle det være sådan én. De har et så godt og stabilt temperament, hverken for varme eller for kolde, og så er de bare superhurtige til at lære. Og så er der også ret mange af dem, der er bygget rigtig godt til at være ridehest.

• #30   18. mar 2013 Hold da op en debat jeg fik startet der.. Jeg spurgte ikke fordi jeg skulle bruge den til en nybegynder eller noget.. men fordi jeg synes det er en utrolig smuk race, og jeg vil gerne have sådan en når jeg skal ud og købe hest, men jeg kender ikke nogen af dem, så jeg havde ikke lige en fornemmelse af hvordan de oftest er.. Men tak for svarene.. er godt klar over at man ikke kan skære dem over en kam, ligesom alle andre racer.

• #32   21. mar 2013 Jamen frieserens temperament er lige mig, så det kan nok ikke passe bedre smiley

Kommentér på:
Welsh cob

Annonce