Hvor er verdenen dog uretfærdig! ,TYND {{forumTopicSubject}}
Ja, her siddder jeg og småtuder ..
Det hele startede med at Shiva og Sigyn skulle sælges, samt det nye føl vi har (Gersimi) skulle også væk til efteråret. Det er så i orden, det vidste jeg godt og det er fint med mig.
Meningen har jo så været siden marts at de skule sælges inden sommer, og i hvert fald senest til efteråret. Og derfor valgte jeg, da jeg står for ALT der har med hestene at gøre, at vi godt kunne lave hø å tre af vores fem marker, da tallet af heste jo ville blive reduseret med to, så vi kun havde tre+Gersimi tilbage, hvoraf den ene ikke skal have særligt meget græs, ville det være nok med kun 2½ mark til dem (vi snakker altså mega marker).
Men, men, men, det hele resultere så i, at Shiva og Sigyn IKKE er solgt endnu (vi har ikke gjort meget for at komme af med dem, de står kun tilsalg herinde, fx.) og vores hø først kunne blive slået godt 1 måned for sent, pga. vejret.
Jeg begyndte allerede at ligge mærke til at de alle var begyndt at tabe sig her for godt fjorten dage siden, og håbede selvf. inderligt at det ville blive godt vejr så hurtigt som muligt så høet kunne slås og hestene komme på mere græs. Meeen, det gjorde det ikke, og på de seneste to uger er de blevet virkelig tynde :(, de får foder ved siden af, og hø, plus det græs der er på markerne, men der er jo ikke meget tilbage, eftersom vi har Sigyn og Shiva her stadig. Høet nåede også at ligge på marken, pga. dårligt vejr i en uge, før det kunne presses. Altså ENDNU en uge.
Nu står jeg så her, og har lige fået afvide at der er blevet ''snakket'' om (mellen naboer og venner) at de er alt for tynde, og at vi bare holder dem fra græsset for at få hø. Men problemet var jo netop sidste år at vi havde ALT for meget græs og ikke kunne nå at slå høet, da vi fandt ud af det., derfor ville vi prøve i år.
Nu har jeg så over de sidste dage vænnet dem til græsset. Men bliver bare helt mut af at lukke dem fra græsset igen, da jeg ved at det abselut ikke gør det bedre. Årh, håber snart denne periode er forbi, det er virkelig hårdt.
- Undskyld det blev så langt, havde brug for at fortælle det.
okt 2006
Følger: 165 Følgere: 266 Heste: 1 Emner: 1.006 Svar: 3.893
aug 2006
Følger: 130 Følgere: 132 Heste: 9 Emner: 251 Svar: 2.061
nov 2005
Følger: 140 Følgere: 136 Heste: 7 Emner: 192 Svar: 2.077
nov 2005
aug 2006
nov 2005
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Jeg har en hoppe, som desværre har været så uheldig at komme til skade... og må derfor ikke komme på ret store marker.. hun går på en lille sygefold, sammen med hendes føl.. og der er ikke særlig meget græs... men hun får hø 2 x dagligt... en god trillebør, samt noget halm til natten over... plus de begge får foder.. og hun er i fin foderstand.. måske lidt rund.. hehe.. men hellere det, end hun bliver helt tynd, og ikke kan producere ret meget mælk til følle.. også lukker jeg dem ind på et lille stykke, hvor der er græs, så de får bare lidt.. det er træls pludselig at stå med en skadet hest.. men sådan kan det jo desværre gå..
men som sagt.. hvad foder du dem med.. ? og hvor meget hø giver du dem.. man kan godt få dem fedet op med hø... men der skal endel til selvfølgelig.. plus noget godt foder..
aug 2006
Team Damsgård: De får det de skal have. og har fri adgang til hø. men desværre er det gået galt alligevel, fordi de har fået for lidt græs. De æder ikke nær så meget hø på folden som de ville gøre hvis de var inde. Men da stalden renoveres er dette heller ikke en mulighed. Nu kan de heldigvis komme begynde at komme på græs igen..
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.037
slap du bare af, de skal nok komme sig, måske er det orm, aner det ikke, det har vi selv døjet med i våde somre, vores har også tabt sig, men de kommer ikke på mere græs, da markerne skal lægges om, så der bliver bedre græs næste år, vi giver dem i stedet wrap, det virker fint, men husk at tjekke hudlaget for orm eller lus.
ved du ikke hvordan, så skriv gerne til mig
Anita W
Hvor er verdenen dog uretfærdig! ,TYND