{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Et ØV stævne {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg kommet hjem fra en weekend med stævne, på ranum rideklub...

Igår (lørdag), startede jeg min første dressur nogen sinde, LX. og så LD spring...

idag har jeg startet LD og LC spring....

Jeg har med vilje ikke lagt musik på spring videoerne, i håb om at de ikke hakker så meget når i ser dem. ellers tryk lige på pause, og vent til en del af filmen er loadet *SS*

LX dressur:
http://www.youtube.com/watch?v=ZnL8yyaWn14
Det er mindre end en måned siden jeg har lært at sidde ned, så jeg er meget godt tilfreds. Hun var sød og rimelig afslappet. At jeg havde lidt "travlt" siger vi ikke til nogen *smiler*... det ser måske ikke så godt ud i "dressur ryternes" øjne... men jeg er godt tilfreds...

LD spring:
http://www.youtube.com/watch?v=PEcH8NOfCpE
Hun var bare MEGA god... vi samarbejdede mega godt igår... Hun gjorde hvad jeg sagde, og jeg holdte mig så vidt muligt i ro for at lade hende få "plads".... ØV vi pillede den sidste bom... (hvilket jeg ikke opdagede jeg gjorde, så jeg red bare videre i omspringningen, og havde taget 4 spring før de fik mig stoppet he he)....

LD spring søndag:
http://www.youtube.com/watch?v=MNB7be5tVHA
Jeg skulle springe som den sidste i klassen. og ingen havde været fejlfrie.. så jeg ville bare tage det roligt.. men så pillede hun en boim, og så slog det mig at hvis jeg red lidt stærkere end de andre, kunne jeg stadig vinde... men hun var desværre "tung" i bagbenene, så hun pillee igenpå sidste spring.. øv

LC spring søndag:
http://www.youtube.com/watch?v=P_koHQ_D6jQ
Tjah den er ikke værd at snakke højt om...
Jeg forsøgte så godt jeg kunne.. og mere kunne jeg ikke gøre.. se videoen hvis i har lyst.. men kom helst ikke med for slem kritik. da jeg godt ved mine fejl....

NEEEEEJ hvor er jeg træt af at blive første uplaceret ALTID og så IGEN OG IGEN..

Men jeg fik da en 2 plads i dressuren.. det er jeg ret glad for...

måske jeg skulle konvertere mig selv og isabella til dressur????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et ØV stævne
  • #1   20. maj 2007 du rider en smule upræcist i lx dressur, men ellers ser det meget godt ud;) øvelse gør mester

• #2   20. maj 2007 ld lørdag så godt ud:)

• #3   20. maj 2007 ja der står også i min kritik fra dressuren at jeg skal give mig mere tid til øvelserne *hi hi*

• #4   20. maj 2007 uheldigt med de swidste spring hehe

• #5   20. maj 2007 Øv øv med den sidste spring - klasse.

I er ellersen fin ekvipage.

Rid mere til i dobbeltspringet.
    Til sidst får hun alt for meget fart på og kan selt ikke koncentere sig.

Held og lykke frem over.

• #6   20. maj 2007 Hvorfor er det et øv stævne når du selv synes hun gik godt ? Herre gud .. i blir bedre med tiden og nederlag skal der være plads til .. Bare knokel videre, så skal det nok lykkedes .. En af mine venner nåede sit mål med sin hest efter 5 år. Idag er han desværre skadet og skal måske aflives s;

• #7   20. maj 2007 lc søndag: vil sige at i spring på det plan(de små klasser) der kan rytteren ikk leve op til alt det med at "ride" 100% i spring, personligt så når jeg springer lc lader jeg bare hesten springe, selvflgelig styrer jeg.. så sys slet ikk det var så dumt.. men når man så kommer i lb-la så skal man jo straks "ride" lidt mere ? hvis du forstår?

• #8   20. maj 2007 Jeg lader for det meste også isabella springe "selv" (efter streg ordre fra min underviser, han siger hun er MEGET bedre til at springe og bedømme afstande end jeg er)

Men nogen gange når hun vil sætte af 4 meter før, så må jeg jo LIGE have i hende *GG*

Angående kombinationen.. jeg kan ikke ride hende mere frem inde i den, for hu er for stor til den.. jeg skulle ride småt ind i den fordi den havde den længde den havde... men det passede ikke alligevel... så jeg gik til hende 2. gange, og der kom hun da også LIGE over *SS*

• #9   20. maj 2007 Mølle Og Pølle: Undskyld mig men hvad er det for en holdning at have.....
    Det er langt fra allke heste, som bare skal styres rundt.
    Det er et meget dårligt råd.

• #10   20. maj 2007 Øv stævne, fordi jeg stadig er "nedtrykt" over at hun var så "træls" i springningen idag...

Men jeg tror hun var træt og udkørt.... så nu får hun en uges tid bare med skov ture og hygge *S*

• #11   20. maj 2007 Lige et tip til den første spring video .. Hun skyder skuldre på både spring et og to ..Jeg tror der skyldes at du sætter hende i galop 10 meter før springet .. Tag det med og ro og lad hende li galopere en volte så i kan komme op i et ordentlig tempo, og selvfølgelig klemme med din schenkel smiley

• #12   20. maj 2007 ulle hi hi ja det kan du egentlig have ret i *GG*

• #13   20. maj 2007 Mølle Pølle : Det synes jeg ogs var et underligt råd ? Du skal da ride hesten lige meget .. Om det så er LC eller SA . Man kan da ikk bare styre hesten rundt

• #14   20. maj 2007 undksyd mig men overdriv ikke

styrer er self meget dårligt formuleret, at jeg viser ham vejen rundt, fordi banen er i den rækkefølge, så sørger jeg for at han springer de rigtig spring i ræækkefølgen styrer = sgu lige skrive hurtigt

SLAP AF mennesker! helt ærligt, jeg rider self. også med at holde hesten samlet, drive på og vende (IKKKKKKEEEEE via tøjle, men med masser af ben vægt og lidt tøjle) og så rider jeg lidt mere på når der kommer mere højde i og mere sværhedsgrad

JEg FLIPPER SNART PÅ JER SOM SIGER I ER SÅ GODE, JEG ER DÅRLIG TIL AT FORMULERE!!!

• #15   20. maj 2007 ulle , johanne og sabina: at lade hesten springe vil sige at jeg ikke som de proffer på landsplan, rider totalt koncentreret med det rigtige PERFEKT tempo, PERFEKT jhælp fra min side OG PERFEKT afstand hver gang, han får bare fri i munden til selv at bedømme afstande, men jeg er self med ham--

FORSTÅR I DET ELLER VIL I KRITISERE MERE!!!???

• #16   20. maj 2007 Rolig nu, jeg kommenteret det bare og det er min mening.

Jeg er ligeglad med hvordan du rider i en LE og en La, syntes bare det var et dårligt råd, som ikke skulle vidergives og derved bringes i brug.

• #17   20. maj 2007 sssscccccchhhh ikke diskutere og skændtes her i mit indlæg *SS*

• #18   20. maj 2007 Iøvrigt kritisere vi dig ikke, blot påpejer at det vil være dumt bare at styre.

Men det er flot trukket i lan *Klap klap*

• #19   20. maj 2007 ja sabina, men jeg sjapper bare lort ned når jeg skriver i forum, derfor misforstås det jeg skriver tit.. hvis jeg fik lov at snakke havde det lydet helt anderledes, jeg kan selv se det dårligt formuleret når jeg læser bagefter, men når jeg skriver så skriver jeg løs og bruger tit de forkerter forumleringer af ord *GG*

• #20   20. maj 2007 Synes hun springer ekstremt godt smiley
    Sidst jeg var til springstævne på min 4-års blev jeg disket ved første spring xD

• #21   20. maj 2007 Man kan bare hurtigt misforstå dig.

Jeg studsede noget da dit råd lød: I de små klasser skal bare bare styre.. Hi hi...

• #22   20. maj 2007 hvis jeg skulle starte forfra(overvejer det nu:) *)

i lc kan man jo ikke sige til rytteren at man skal ride som profferne på internationalt plan til store stævner, hvor alt bare er PERFEKT redet, her på d-plan i de mindrere klasser skal man jo ride hesten banen rundt, drive el. holde den lidt tilbage, men man kan ikk som træner/tilskuer sige at det var dårligt fordi man mest lod hesten komme over springet uden for meget præcition.. man kan jo ikk folange at vi på det mindrer plan skal ride som proffer

bedre forstået?? deraf mener jeg at sandie rider som niveaeut passer til hende og hendes hest, flot redet og der er fejl - men der skal altid være plads til fejl.. og øvelse gør mester, man kan jo ikk bare spriinge ud som en prof..

håber det var bedre:) *haha*

• #23   20. maj 2007 sabina: sårn tænkte jeg også da jeg lige fik det læst igennem igen muhaha x)

• #24   20. maj 2007 Jeg forstår dig udmæket, men jeg mener at lige gyldigt om man rider en LE eller S klasse skal man ALTID gøre det bedste man kan.

• #25   20. maj 2007 jep, det har du ret i, men man kan jo ikke ride en le klasse som en rytter der rider s klasser, derfor sys jeg atdet var helt fint med sandies runde, seelvom der var fejl

• #26   20. maj 2007 arghh lorte formulerings dag

hvis du satte en nybegynder (le spring) op mod en der til dagligt ride S klasser mod hinaden så rider den rytter fra S klasserne noget mere koncenteret/godt /mere øvet i forhold itl nybegyndere(og sandie, du er da ikk en nybegynder: xD) hiih

• #27   20. maj 2007 Dressurbanen var = LORT! d;

• #28   20. maj 2007 Jeg så dig (Sandie) smiley

• #29   20. maj 2007 Jeg syntes altså din LC var rigtig fin smiley
    Jeg syntes den var meget mere flydende end fx din LD den dag. Der sniger sig nogle små fejl ind her og der, men altså jeg kan se at du har viljen, og det er da det vigtigste smiley
    Altså selv jeg kan da kikse totalt i en LA. Så hvorfor skulle du ikke også have lov til at lave små fejl i en LC, for jeg syntes det var yderst små fejl du lavede på turen!
    /Lene

• #30   20. maj 2007 Jeg synes du rider godt, kunne ihvertfald ikke have gjordt det bedre selv *G*
    suk, håber mig og danilo bliver ligeså gode en dag så vi kan komme til bare et lille stævne *G* smiley

• #31   20. maj 2007 ej hvor er det dejligt at få noget ros, når man sidder og føler sig som en dårlig rytter *GG*

Jeg kan godt se at det VIGTIGSTE er at vi kom igennem banen... for det er som hovedregel altid bare mit mål...

men tror måske bare jeg var blevet lidt for "opsat" på det til det her stævne... men det skulle ikke lige være nu *SS*

Kommentér på:
Et ØV stævne

Annonce