{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.325 visninger | Oprettet:

Øv et surt opstød!!!!! {{forumTopicSubject}}

Hmmm jah…
Var til stævne i Ribe igår, og det var også min sidste gang at jeg var der….
I nr 2 klasse jeg red, var der en pige fra Ribe rideklub der blev smidt af sin hest og den løb ud af banen. Hun blev disket.
Før i klassen var der en ande ribe rytter der havde redet, til ca 55% og udenfor placering…
I løbet af 5 min var hun på den hest der havde smidt sin rytter af, hendes tidligere ridt i klassen var blevet slettet, og wupti så red hun på den her.
Først troede vi og andre at hun bare red udenfor konkurrence, men nej det gjorde hun ikke!!! Og wupti var hun blevet nr 2!!!!!!
Øv vi var mange der blev gale!!! smiley
Efter præmie overrækkelse gik jeg ind i sekretariatet, og spurgte om det kunne være rigtig, når klassen var igang?
Hun svarede:
-Ja de bestemte jo selv hvem de efteranmeldte
Mig:
-Ja men der var jo vente liste, jeg stod selv på den.
Hende:
Ja men sådan er det. Og der skal jo være nogle fordele ved at man hjælper i deres klub!!!!!!! (WTF tænkte jeg!)
Mig:
-Ja det skal jeg love for der i den her klub, gad vist hvad dansk rideforbund siger til det????!!!
Så gik jeg!!

Og noget andet med det stævne:
Er det ok at klubben bruger dommer fra deres egen klub? efter min mening Neej!
Og slet ikke når det afspejler sig i resultat listen.
Det var ligeså tydlig at når der var en ribe rytter i klassen fik vedkommende for det meste første pladsen, men ellers en placering…
Er det bare en af deres "fordele"???

Er de to ting virkelig ok???? Eller er det bare mig der er en sippet kælling??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv et surt opstød!!!!!
  • #3   3. jun 2011 Jeg ville blive meget sur hvis det var mig. Det tror jeg slet ikke de må, især ikke når der er venteliste til klassern. Det med dommer er da vist ikke helt efter bogen, hvis jeg var rytter ville jeg føle mig snydt og forlange penge tilbage.

• #4   3. jun 2011 Jeg vil skrive til dansk rideforbund med det.. synes sådan en gang humbuk (staves) ikke høre til nogen steder!! når der er stævne er reglerne lige for ALLE!!
    Ellers kunne jeg da bare tage min veninde med, iført stævne outfit, og hvis jeg blev smidt af, kunne hun da bare sætte sig og ride i stedet!!!!

Synes det havd været ok hvis hende den ande rytter bare lige havde redet et par runder derinde, for at vise hesten det ikke er ok…

• #5   3. jun 2011 åbnetbart ja!!

• #6   3. jun 2011 Det lyder ikke som et godt sted at starte stævne.

Jeg går SLET ikke ind for at dommeren er for egen klub! Det er under al kritik!
    Desværre gør de også det i vores klub, vælger en dommer for klubben, og jeg synes personligt det er rigtig træls!

• #7   3. jun 2011 Nej gider jeg hellere ikke igen. Kostede mig ca 500 kr alt ialt det stævne med transport. (200 kr for start da jeg efteranmeldte)

• #9   3. jun 2011 Desværre oplever man tit at det er en rytter fra klubben der vinder klassen hvis det er en dommer for egen klub.

Synes enlig det skulle være en regel at der ikke må dømmes af en dommer fra klubben som afholder stævnet! smiley

• #11   3. jun 2011 En god dommer kan sagtens dømme fair også i egen klub eller folk de kender - ellers kan det næsten blive umuligt at dømme til sidst, da de jo dømmer i det distrikt de hører til og ofte kender rigtig mange ryttere.

En anden ting er den med den diskede rytter - det er jo ikke tilladt at en anden en rytteren selv rider ponyen/hesten under stævnet - ergo må der ikke være to ryttere oppe på den i løbet af samme stævne. Dette kan du gå til jeres distrikt med og pågældende rytter skal have frataget sin placering. Om det så var en lillesøster der skulle have en træktur på dyret bagefter er det ikke tilladt smiley

• #12   3. jun 2011 WHAT!!!!! Sikke en omgang uprofessionelt øv...
    Hvis klubben er medlem af dansk rideforbund så syntes jeg BESTEMT at du skal indgi en klage til dem over det....
    Kan godt forstå du ikke vil ride stævne der mere...

• #13   3. jun 2011 det må de slet ikke i følge reglemenet..

Der må kun ride en rytter pr. hest.. Hesten må hverken skridtes eller opvarmes af andre end den rytter, der skal starte på den..

• #14   3. jun 2011 dette kommer an på hvor seriøst et stævne det er, om de må bruge dem for deres egne klubber til at bedømme, men det er bestem ikke fair behandling, men hvis det ikke er et seriøst stævne så lad det ligger, det er jo ikke fordi himlen falder ned. men derimod er det et meget seriøst stævne ville jeg skrive ind til rideforbundet

• #15   3. jun 2011 Jeg var også til stævne med to piger i Ribe igår.
    Det er ganske rigtigt, at det er en dommer fra deres egen klub som dømte. Jeg har været der to år i træk - og synes altid resultaterne har været fair.

Jeg hørte godt jeres diskussion, og ja, jeg synes, du er sippet. Det er trods alt kun et klubstævne..

Jeg ved ikke om du så pigens styrt, men det var rimelig voldsomt. At de så vælger at give en af deres egne ryttere start på hesten - skide være med det, det var et klubstævne.

Altså, jeg synes nu i det hele taget det er besværligt at være til stævner - NØJ folk de brokker sig. Jeg elskede stævner da jeg var ponyrytter, nu som hesterytter, siger det mig ikke det fjerneste - for alverdens ponyforældre kan simpelthen ikke måle sig med en hesterytter som mener man er blevet behandlet fair.

Dommeren valgte at dømme pigen i sin pause, så det gav hverken et ryk i tidsplanen eller tog en plads fra en anden..

Men jeg er enig med dig i, at hun burde have startet uden for konkurrence. Men at gøre så stort et nummer ud af det, er godt nok at gå for meget op i det for mig ..

Men som sagt, 2. gang i streg jeg er der, og har kun haft positive oplevelser dernede. Begge piger jeg var med fik foriøvrigt to placeringer foran Ribe rytterne.. smiley

Men jeg er heller ikke konkurrencemenneske, og trækker bare på skuldrene, hvis jeg ikke får placering - bare jeg havde en god følelse efter mit ridt smiley

• #16   3. jun 2011 Jeg holder nu også på at en dygtig dommer kan dømme fair uanset og er det tilfældigvis en rytter fra samme klub som dommeren der leverer det bedste ridt og en placering, ja så går snakken ofte.

Men "kun" et klubstævne synes jeg er en lidt nedladende bemærkning - synes flere og flere klubber har klubstævner hvor niveauet er ret højt, sådan er det i hvert fald i vores distrikt.

DRF har lavet et fælles regelsæt og det skal overholdes om det er klubstævne eller ej - eneste forskel fra klub til højere stævner er manglen på TD´er til selve stævnet som ville have grebet ind overfor den bytten af hest, for det er ikke i orden at omgås reglerne - var sommeren flink at lade rytteren starte, så burde det være uden for konkurrence og dommeren bør vide bedre, for det er også hende som kan få en over fingrene for at se igennem med at bryde en regel.

• #17   3. jun 2011 Janni jeg forstår dig godt. Sidste år var jeg med Mette i Ribe. Der var det deres ridelærer der var dommer i Mettes klasser. Angiveligt fordi en dommer havde meldt fra. Sjovt nok fik Riberytterne meget høje placeringer. Det undrede jeg mig da godt nok over men man kan jo ikke gøre noget.
    Kan godt forstå at du fravælger stedet.

• #18   3. jun 2011 Jeg prøvede noget ligene til et stort Islænder stævne (og dette stævne er stort og arrangeret af DI) Jeg blev disket da en trak mig ind på banen fordi hesten var umulig. Men personen kom aldrig ind på banen. I samme klasse senere på dagen. bliver en lille pige TRUKKET ind med træk tov osv... ind på banen. Hun blev ikke disket da det var dommer datter.

Skal siges jeg red den lette klasse hvor børn også rider, nemlig T8. Dette blev jeg godt olm over da jeg havde fået det røde kort og den lille pige ikke gjorde. da det jo er samme klasse og reglerne gælder for alle.

• #19   3. jun 2011 Paline Aagaard.
    Det var udv stævne, om det er klub eller større det er lige meget, for vi er nogen der køre langt og bruger penge på det, så gider man ikke at rideklubben giver "fordele" til deres egne rytter…

Så skal det da stå i propositioner at det giver en fordel med resultaterne hvis man hjælper til i klubben.

Og det med at der ikke må ride andre på hesten under stævnet, har de selv påpeget mig med.
    Jeg var dernede til deres forrige stævne, hvor mine kæreste´s niecer kom og så mig. Da klassen var slut og jeg var gået om til traileren fik spurgte den ene niece ad om hun måtte få en træk tur? Og self måtte hun da det. (Der var jeg ikke bekendt med den regel)
    Der var ikke gået mere en 5-10 min så stod der en fra sekretariatet, og fortalte at der ikke måtte ride andre på min hest, det kunne medføre bortvielse og hvis jeg havde fået placeringer, blev de fra taget…
    Hvor ligger forskellen lige? ingen steder!!! hvis det føre til en advarsel, hvad gør det så ikke når en ligefrem starter et stævne på hesten???

Og jo ved at det var et voldsomt styrt, men alle andre var blevet disket!!
    Hvis jeg var faldet af, skulle jeg så bare gøre krav på at ride videre indenfor konkurence? det er jo "bare" et klub stævne….

Og underlig nok, så er deres resultater altid gået tabt pga deres computer er gået ned, når de skal ligge det på deres hjemme side…
    Og det er sket til deres stævne for ca 3 uger siden og idag….

• #21   3. jun 2011 Husk der er forskel på, om dommeren har sin dgalige gang i klubben eller om han/hun blot har medlemsskab i klubben.
    Nogle af de dommere, vi ofte bruger i vores klub, har valgt at købe medlemsskab hos os, fordi de skal være medlem ét eller andet sted. Så kan det godt ske at de ikke normalt hænger ud med rytterne i klubben.
    Men selv om dommerne kender rytterne, bør de stadig kunne dømme fair. Nu kender jeg flere af dommerne i vores distrikt, fordi jeg har været skriver i nogle klasser, men de kan stadig godt dømme mig fair. Dog synes jeg grænsen skal trækkes når vi snakker om, at dommeren er træner for ekvipagen, det kan påvirke den objektive bedømmelse, fordi man kender ekvipages stærke og svage sider fra daglig træning.

• #22   3. jun 2011 Selvfølgelig skal reglerne overholdes..

Så vidt jeg forstod, startede hende der faldt af, da ikke igen? smiley Det var da en helt anden rytter der startede hesten? Altså, ejeren af hesten startede den efterfølgende. smiley

JEG synes bare det er meget at gøre ud af ikke ret meget :o) Men jeg er som skrevet tidligere heller ikke konkurrencerytter.. Det er bare ikke noget jeg personligt ville have lavet en scene for smiley

• #23   3. jun 2011 Findus & Pedersen P - Det var ikke en nedladelse - jeg har aldrig selv startet andet/højere end udv. klubstævner smiley Men nu mere en statement af at der jo ikke var et mesterskab eller andet på højkant smiley

• #24   3. jun 2011 jeg har aldrig oplevet andet end gode ting derude. sidste år var jeg til stævne derude, på banen hvor toget kører forbi og hvis toget kom forbi fik man self lov til at ride øvelsen igen! Allesammen.

dommeren var garanteret König, og det syntes jeg ærligtalt er sindsyg ligegyldigt.. hun kommer vistnok fra ribe rideklub, men dømmer altså fair nok efter min mening. lidt højt, men fair.

jeg var til stævne derude igen for 2 uger siden, og den ene klasse vandt jeg - jeg kendte INGEN(!!!!!!) derude (!!!!) og startede for blaak. så det er altså ikke altid ribe'erne der vinder. men jo, de har da ikke lige meget styr på alt, men sådan er det sgu at starte klubstævner.. desværre

• #25   3. jun 2011 jeg pointere bare at jeg selv havde fået en advarsels om en regel, men når det kommer til dem selv må de godt omgåes den!!!!
    hvis det var mig der var faldet af (eller en anden ikke ribe rytter) var jeg jo blevet disket, på lige fod med alle andre…

Ja König kommer derude, meeget, det er dem der har stedet og er stævneansvarlig….

• #26   3. jun 2011 ja, og det lyder mærkeligt.. men syntes bare aldrig jeg har oplevet noget lign.. men self, hvis du mener der er belæg for at melde det, så gør det.

Kommentér på:
Øv et surt opstød!!!!!

Annonce