ØV ! Ikke klar til stævne ! {{forumTopicSubject}}
Havde meldt til mit første stævne for nogle uger siden..Så fik jeg nyt job, og skulle så på job den dag. Havde trænet til det en måned op til, og måtte så aflyse.
Nu har jeg så tilmeldt mig et på søndag, en anden klasse, og har ikke haft meget overskud eller tid til at ride de sidste par uger grundet arbejdstiderne det nye sted. Så vi har kun fået trænet 2 gange den sidste 1,5 uge. Nu skulle vi så give den gas med træningen her i ugen, og få øvet program, og nu har jeg så fundet ud af at dyret virkelig har brug for en tandraspning ! Så nu skal det gøres onsdag,og dermed ingen bid 1-2 dage derefter. Og vil heller ikke ride inden onsdag. Og jeg føler bare ikke vi er klar til den lb3! Har kun fredag og lørdag til at træne nu..
Vil gerne høre nogle solstrålehistorier fra Jeres stævner, hvor i ikke følte Jer klar?!
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 37 Svar: 1.230
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.845
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 2.898
okt 2007
Følger: 72 Følgere: 138 Heste: 24 Emner: 154 Svar: 1.572
Mit første stævne på min forrige part i december 2009. En unghest på 4-5 år, der kun havde været i hal 3-4 gange før, men taget det fint, så det var der ikke nogen bekymringer om. Vi havde ovenikøbet trænet med mennesker i dommertårnet og musik mens jeg red. Dagen før stævnet skulle vi træne en sidste gang, og lagde ud med at longere, hvor hesten gik hen og slog en kolbøtte, men tog heldigvis ingen skade. Ikke en skramme fik hun!
Der var jeg lige ved at melde fra, men blev overtalt til at prøve alligevel når nu hesten var okay. På stævnedagen havde vi lagt en tidsplan da vi var 2 ryttere der skulle deles om hesten i samme klasse. Jeg skulle tage i hallen på forhånd, og reservere et spiltov og melde til og betale, og den anden rytter skulle trække hesten op til hallen (der er 1-1½ km). Da jeg kom derop, fik jeg at vide at programmet var rykket lidt, og jeg skulle på banen om 15 minutter!!! Og da var hesten ikke engang kommet. Jeg fik ringet til de andre, og de løb med hesten op til hallen, og jeg sad op, og fik 5 minutters opvarmning, og skulle derefter ind og ride et dressurprogram. Hesten blev bange foran dommertårnet og hoppede rundt, og slog i galop 3 gange i alt, hvor hun ikke skulle, men ellers klarede vi det ret godt. Der var 18 ryttere i klassen, og vi fik en 5. plads trods besværdet, en placeringsroset og en gave, og fik lov at ride med som sidste placerede i æresrunden
Der var jeg lidt stolt!
jan 2007
okt 2007
Følger: 72 Følgere: 138 Heste: 24 Emner: 154 Svar: 1.572
Prøver at tænke lidt på den oplevelse nu mens jeg går og træner. Jeg håber at komme til et lille bitte dressur stævne den 29. oktober og spring den 30. oktober. Så er der nogle der tænker, jamen der er længe til! Ja, måske, men når man står med en hest der er for tynd og ikke gider tage på + har lidt problemer med for stramme sener i forbenene, og en hest som er tromlefed og i elendig form, som kun lige nu er haltfri efter meget voldsom muk + den ligner noget der har fået tæv, efter en anden hest hvor den stod før har lavet 50 kæmpe sår på den, specielt på bagpart og ryg.... Jaa..... Så er der ikke så længe til den 29. oktober alligevel...
jan 2007
aug 2006
Følger: 130 Følgere: 132 Heste: 9 Emner: 251 Svar: 2.061
Sidste uge red jeg kun 2 gange, hvor den ene gang var tur og vi red stævne både lørdag og søndag. Fik knaldgode procenter, 2 placeringer og en 2 plads i den samlede cup.
^ der var den solstråle historie du savnede . Jeg rider efter forholdene, ergo kræver jeg ikke den vilde samling og bæring af en hest som kun har været samlet en gang de sidste 1½ uge .. Derfor blev det ikke til flere placeringer denne weekend, fordi vi liiiiige manglede det sidste, som sikkert havde været der hvis vi havde trænet ..
Gør hvad du kan, lad være med at have for store forventninger og mærk efter på dig selv og din hest når du sidder på den på stævnedagen og mærk under opvarmningen hvor meget i er til i dag og rid så derefter!
Pøj, pøj, det skal nok gå!
sep 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 5 Emner: 46 Svar: 219
Mit bedste råd er at droppe forventningerne og bare ride!
Det er det bedste man kan gøre..
ØV ! Ikke klar til stævne !