{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Nervøsitet ved stævner: {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg skal starte på Store Hestedag på lørdag:) og jeg glæder mig sygt meget. Men jeg var til stævne her i sidste uge, hvor jeg desværre blev virkelig nervøs, så jeg koksede og panikkede på opvarmning. Jeg ved ikke lige helt hvad der skete, for jeg er normalt ikke en der bliver nervøs. Så nu er jeg nervøs over om det vil ske på lørdag også, fordi det vil jeg virkelig ikke have.

Så mit spørgsmål er? Hvad ville I gøre? Hvordan sørger I for ikke at blive nervøse? ( Altså ligesom mig ) Hehe, jeg håber i kan hjælpe mig, tak på forhånd! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nervøsitet ved stævner:
  • #1   31. aug 2016 Få fat i appen med riders club. Her giver Rasmus Bagger nogle gode tips mod nerver

• #2   31. aug 2016 Hvis jeg bliver nervøs eller gruer for noget jeg skal, er det ofte grundlæggende tanker om "yder jeg godt nok".

Det sker især, hvis jeg ikke har en fast aftale om, hvad der er realistisk at opnå, at jeg er usikker . Hvad er målet / formålet?
    Hvordan kan man være sikker på sig selv, hvis ingen siger højt hvad der er succeskriteriet?

Så, jeg øver mig på at sige højt hvad der er godt nok.
    Kun hvis man kan se målet kan man ramme. Og så skal man huske at glædes, hvis man når på over succesgrænsen.
    Jeg siger ikke at det er nemt at sige til sig selv, at bare man kan x, vil enhver anden synes det er godt nok.
    - Det er svært for en som mig, der ikke selv er bevidst om at jeg er ambitiøs - men det griner mine venner af, og siger at jeg er!

Ved sidste dressur stævne jeg var til var det også første gang jeg deltog.
    Mit mål var 1) at gennemføre 2) prøve at gennemride et dressurprogram. 3) Helst uden at blive smidt af!
    Hæhæ. Seriøse mål må gerne vente til næste gang. Alt derover var bonus. Inkl at hesten opførte sig perfekt!

Nå. Sig højt hvad der er et rimeligt og realistisk mål.
    Sig højt, hvad du gerne vil have derudover, det er bonus. Ekstra succes.

• #3   31. aug 2016 Jeg plejer bare at tænke at et stævne er en træning i pænt outfit - altså fjerne presset fra det og bare nyde at være på ryggen af dyret, for hvem nyder ikke at værr i pænt outfit en gang i mellem? smiley

• #4   31. aug 2016 Hvorfor er det du bliver nervøs? Er du bange for det kikser, at du ikke er "god nok"? Prøv at tænk over det smiley
    For i virkeligheden er det jo egentlig bare mentalt det ligger.. Prøv at se det som en almindelig træning, bare et nyt sted smiley

Kommentér på:
Nervøsitet ved stævner:

Annonce