{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Jeres forhold til stævner/tips og ideer {{forumTopicSubject}}

Hvordan er jeres forhold til stævne, altså er i meget nervøse eller er i meget rolige?.

Jeg er selv ret nervøs, men jeg syntes det hjælper hel vildt af, spise en masse chokolade.

Har i andre gode råd/tips eller hvordan gør i når i er til stævne

P.S det er mega fedt vis man smiler til hinanden og for en god karma på stævnebanen. Det syntes jeg hvertfald!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres forhold til stævner/tips og ideer
  • #1   16. nov 2015 Haha.. Fedt chokolader hjælper for dig smiley

Jeg er som sådan ikke nervøs til stævne og har aldrig rigtig været det. INDTIL jeg red min første LA1.. Så blev det ligesom alvor for mig og der fik jeg lidt kriller i maven.
    Jeg får stadig sådan en "uhh nu er det nu"- følelse lige inden jeg skal på banen, men når jeg rider ned at midten så er den væk og jeg er dybt koncentreret om at ride mit program.

Jeg er helt enig med dig i at god karma på stævnepladsen er vigtigt! Jeg siger altid held og lykke til eqvipagen efter mig og ønsker tillykke til andre placerede når jeg selv får en placering.
    Smiler også til de andre ryttere og giver plads på opvarmningen hvis der er en urolig hest og så videre..

• #2   16. nov 2015 Jeg er altid meget nervøs, når jeg skal på banen, men jeg har altid en til at følge mig derop, hvor de simpelt beroliger mig smiley
    Det er rigtig dejligt smiley
    Så det plejer at hjælpe på mig, starter ikke stævner specielt tit smiley

• #3   16. nov 2015 Jeg træner/tænker aldrig programmerne igennem hverken hjemme i stalden, under transport, på stævnepladsen eller under opvarmningen. Jeg har efterhånden erfaret at specielt dette kan gøre mig nervøs.
    Jeg rider hjemme på min egen gård, hvorfor jeg altid har en bane for mig selv. Derfor bliver hverken hesten eller jeg trænet i at ride sammen med andre, hvilket også påvirker & stresser os en del når vi rider på en opvarmning med mange andre...
    Jeg rider ofte en halv times tid/45 min smidighedsgørende på dagen, fletter og tager afsted til stævne. Derfor behøver vi kun at skridte varm og trave lidt på opvarmningen, hvilket fungerer fantastisk for os. Jeg har altid musik i ørene og evt. Et skype opkald med min mor i headsettet for at kunne snakke med mig. - Ja, min mor er min lykkebamse smiley

De sidste par gange har jeg faktisk slet ikke været nervøs, og det er fordi at jeg ved at den pågældene pony jeg red på, var til at regne med på stævnepladserne/jeg vidste hvordan den reagerede.

Men nu skal jeg starte 2 ungheste, som jeg egentlig ikke helt ved hvordan de reagerer til stævnerne smiley

Mit bedste råd: Tag den med ro, tæl til 10, træk vejret og tag kun til stævne hvis du føler at hesten og dig er helt parate :-).

• #4   16. nov 2015 Maria: Altså du rider hesten hjemme INDEN du tager til stævne? Det har jeg faktisk aldrig tænkt som en mulighed - Er der noget specielt ved din hest der gør at det fungere bedst for jer? Tænker om den er meget energisk fx..
    Selv ville jeg være bange for at min hest blev for træt når jeg endelig skulle ride programmet hvis jeg gjorde som dig.

• #6   16. nov 2015 Jep, intet programtræning, hårdt eller noget som helst, bare løsgørende og smidighedsgørende, hvor vi lige finder sammen.

Han er meget energisk, han bliver psykisk aldrig træt, og er af sind en MEGET opmærksom type.

Ved kun at skridte og trave lidt på opvarmningen gør, at vi begge kan se det nye sted an, og at vi ikke stresser så let op og vi begge forholder os i ro, fordi vi jo fandt sammen der hjemme i vores vandte omgivelser smiley

Til gengæld havde jeg i en periode en pony som var MEGET rolig og liiidt til den dovne side, hvor denne metode ikke hjalp. I stedet opvarmede vi på opvarmningen i ca 30 min. Hun var heller ikke typen der var generet af noget smiley

Så det er jo meget indviduelt fra hest til hest, hvad der fungerer bedst. Lige i dette tilfælde, er min pony og jeg mest velbefindene med denne metode smiley

• #9   16. nov 2015
    Jeg er pænt anti konkurrence menneske, så nej jeg er ikke nervøs andet end før lige 5 min før jeg rider ind - og det jeg er nervøs for er at glemme banen, ikke andet. Samt nok bare hele det at skulle ud foran andre og præstere, noget adrenalin.

Jeg er ret ligeglad med min procent og jeg kan altid finde noget godt ved ridtet/stævnet :o)

• #10   16. nov 2015 Maria: Fedt at du har fundet en løsning der fungere for jer smiley
    Jeg har endnu ikke været ude at starte på min nye hest så syntes det er spændende at hører hvad andre gør så jeg kan få en masse inspiration smiley

• #11   16. nov 2015 Altid super spændene at starte heste der aldrig har gået stævner før smiley Det tager ofte lidt tid og et par stævner før man finder den helt rigtige form.
    Også træningen op til stævnet i løbet af ugen, min pony bliver longeret, redet løsgørende og får redet nogle lange ture i skoven, det er faktisk kun på undervisningsdagen at vi samler ham op og trænet øvelser, form, samling og evt. Øvelser/frekvenser af programmerne. Dagen inden må han gerne rides i en times smidighedsgørende og så MASSERE af fold tid.

Min gamle pony måtte gerne rides lidt "hårdt" i løbet af ugen, men selfølgelig stadig med dage med restitutions arbejde.

Held & lykke fremover med alle stævnerne smiley

• #12   16. nov 2015 Ja det er rigtig spændende.. Min nye hest rides også mest løsgørende i løbet af ugen. Faktisk samles hun kun rigtig 2-3 gange på en 14-dages periode eller er det løsgørende arbejde. Så jeg glæder mig til at få hende med ud efter nytår og se hvordan hun reagere.. Måske jeg kan bruge din metode på hende smiley

• #13   17. nov 2015 I spring ja altid, har så ik startet spring i 3 år.
    Dressur, det er længe siden, tænker det er fordi jeg har styr på programmerne.
    Men lur mig, om det ikke kommer til min første LA.
    Har ik rigtig nogle tips, afslappet og ingen forventninger.

• #14   17. nov 2015 Jeg elskede at starte stævner, dengang jeg havde hesten til det. Det var spring, og udover at skaffe en super dygtig underviser, så stod jeg vildt tidligt op, og brugte meget tid på at pusle om hesten. På selve opvarmningsbanen, satte jeg gerne de sidste 2 hop, lidt højere og bredere end banen, så virkede banen ikke så farlig. Og så miljøtrænede jeg i dagene optil. Raslelyde, børn der græd, høj musik, paraplyer der blev åbnet osv.

• #15   17. nov 2015 Jeg elsker at starte stævner. Synes det er super hyggeligt aftenen inden at vaske, flette op osv. Jeg bliver ikke nervøs, hverken før eller under stævnet. At få en placering med hjem, er da super fedt, men det vigtigste for mig er at have en dejlig oplevelse med hesten smiley

• #16   17. nov 2015 Da jeg startede stævner på min pony, var jeg altid sygt nervøs.. Gerne 2 - 3 uger før stævnet, begyndte jeg at blive nervøs og decideret svimmel. Jeg hadede det, og aner faktisk ikke hvorfor jeg tilmeldte mig, når jeg ikke brød mig om det. Så holdte jeg en pause på 4 - 5 år, og i søndags var jeg så til mit "første" stævne sammen med min hest Pascal, som er meget mere rolig og omgængelig. Og underligt nok, var jeg slet ikke nervøs. Det eneste jeg var urolig for, var køreturen, men at jeg skulle ride stævne og programmet det var jeg fuldkommen ligeglad med. Og hold nu op, hvor var det en lettelse og det var fedt! smiley Jeg elskede det. Så nu glæder jeg mig til foråret, hvor jeg kan komme afsted til nogle flere stævner sammen med ham.

Jeg er fuldkommen enig i, at der skal være god karma på stævnepladsen. Et smil kan gøre rigtig meget, og ligeledes at man lige ønsker hinanden held og lykke. Det tager man altså ikke skade af... smiley

• #17   17. nov 2015 Jeg var til første stævne med egen hest i lørdags og jeg var slet ikke nervøs, normalt har jeg ellers altid været helt vildt nervøs inden smiley Tror det var fordi jeg stressede fuldstændig inden og næsten 'glemte' at blive nervøs smiley

Kommentér på:
Jeres forhold til stævner/tips og ideer

Annonce