{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.132 visninger | Oprettet:

Ekstremt nervøs (første stævne) {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Jeg har tilmeldt til mit allerførste stævne nogensinde! Det var virkelig svært for mig at trykke send, bare i nervøsitet for at fortryde...
MEN, jeg gjorde det! Vildt!!!
Jeg skal starte 40cm og 50cm sløjfespring. Det er indenfor og har aldrig haft min part med i ridehal...
Jeg har aldrig startet stævne, og ved ikke rigtig hvordan det foregår...
Det der med beklædningen... Ved jeg heller ikke, ret meget om...
Alt det der med opvarming osv. Ved jeg heller ikke ret meget om...
Jeg er på efterskole uden min part, og kan derfor kun ride de weekender jeg er hjemme.
Jeg kan ride hende 2 gange i efterårsferien og dagen inden stævnet.

Problemstilling:
1: Jeg er ekstremt nervøs, hvad kan jeg gøre for at bekæmpe det?
2: Jeg har aldrig haft min part i ridehal, og kan muligvis nå det. er det ligegyldigt eller?
3: Hvordan foregår et stævne? Assistance mangles!
4: Beklædning? Hvad er krav til rytter og hest? (det er klubstævne)
5: Har en meget energisk part og har meget svært ved at holde hende tilbage på banen. Hvornår skal jeg ca. begynde at varme op? Og hvordan skal jeg gøre det?
6: Er det dumt at ride hende dagen inden stævnet?

Min part har startet stævner før, det er bare mig der er helt rå hvad det angår, og jeg er pisse nervøs!

Mvh den nye stævnestarter Mette!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ekstremt nervøs (første stævne)
  • #1   8. okt 2014 Jeg begynder at opvarme 20-25 heste før mig, og springe 10 før, hvor jeg holder en del pauser.

Hvis din part er vant til, tror jeg hun har været i et ridehus, men ville lige lade hende gå i et ridehus inden.

Beklædningen er hvide ridebusker, og hvis man er under 18, så er der også en sikkerhedsvest. Hjelm og ridestøvler - en hvid t-shirt, og så er det lidt forskelligt fra stævne til stævne om man skal have sin jakke på.
    Der er ikke nogen krav rigtig til hest. Ved ikke hvordan hun er at springe på, men evt. en martingal? Og så selvfølgelig gamacher, underlag, sadel og hovedtøj, men det siger jo sig selv smiley

Du kender din hest bedst, så du ved at hun kan klare at ride dagen før.
    Jeg skridter altid vores mark rundt og gær ham klar.

Held og lykke til dit første stævne smiley

• #2   8. okt 2014 Hej Nanna.
    Mange tak for din besked!
    Hun har været i ridehus før, dog ikke med mig.

Jeg springer hende næsten altid med martingal.

Mange tak, og jeg skal nok give dig en update om hvordan det et gået! smiley

• #3   8. okt 2014 Andre bud? smiley

• #4   8. okt 2014 Jeg ville læse reglementet for springning..
    Held og lykke smiley

• #5   8. okt 2014 Jeg er også tit nevøs til stævner men det ændre sig i det jeg kommer på hesten så bygger jeg ligesom en mur omkring mig og hesten tænker kun på os jeg går gerne på opvarmnings banen 20-15 min før jeg skal ride skridter godt varm men med opvarmning skal du gøre som derhjemme du skal ikke lave alt for meget om i din ridning da det påvirker hesten, når jeg er til stævner sætter jeg stor pris på at have for god tid hellere at du kommer på opvarmnings banen 5 min for tidligt end for sent, jeg plejer altid dagen før at ligge en tidsplan for hvornår vi skal komme og sadle op opvarmning og sådan, jeg ligger også tid til at tjekke stævnepladsen går hen og kigger hvor opvarmnings banen er og hvordan banen og man skal ride sin springrunde hvordan den er om den er blød eller sådan, husk at du skal gå bane før klassen starter så bliver banen åben så du kan komme ind og gå den så du kan huske den til når du skal ride, så når det er mig der skal holde klar kigger jeg altid den rytter før mig for at se hvordan hun rider banen og gennemgår den i mit hoved så jeg er klar, husk at dette her er dit første stævne så det du skal fokusere på er en god runde for dig og din hest det er det vigtigste at få en god oplevelse med hjem held og lykke til dig smiley

• #6   8. okt 2014 Du kan måske hjælpe dig selv og din nervøsitet ved at have styr på dine ting, og vide hvornår du vil gøre hvad. Personligt har jeg altid gået i stalden i god tid og taget mig tid omkring hesten (mest fordi min tidligere hest stressede ved stævner). Dresscode er som regel hvide ridebukser og sort/ mørkeblå jakke + springvest. Ved ikke om du skal bruge et stævnenummer? Opvarming vil jeg bruge 30-20 min afhængig af hvor mange klasser du starter? Hvis der er pause imellem klasserne, så skridt din hest godt og hold den varm. Hvis det er muligt på selve dagen, så skridt lidt rundt i hallen med din hest, så i begge ser stedet. Og eftersom du skriver din hest er frisk, vil jeg helt sikkert tjekke bundet i hallen i tilfælde af at i skulle glide i sving mm. Du kender din hest og ved hvordan den rides bedst. Tag stævnet som en oplevelse og en personlig udfording og udvikling.
    Krydser fingre på dine veje, savner helt selv at få et stævnesus i maven! Det er vildt lækkert smiley

• #7   8. okt 2014 Trine:
    Det har jeg skam gjort, synes bare det er så forvirrende! Kan slet ikke finde hoved og hale i det, hvad angår beklædning, og nogle ting som jeg gerne vil vide, kan man ikke finde der osv. Derfor har jeg valgt at spørge her i stedet for smiley

• #8   8. okt 2014 Charlotte:
    Det vigtigste for mig, er absolut også nogle gode runder! Hvis 40cm går skide godt, er det ligegyldigt for mig hvordan 50cm går eller omvendt. Bare jeg får ihvertfald en god runde, så er jeg glad!
    Jeg vil prøve at gøre som du siger, at ligge en tidsplan for hvornår jeg skal hvad, og så følge den så vidt muligt!
    Mange tak, det får vi nok behov for hihi smiley

• #9   8. okt 2014 [B.E.R.G]:
    Mange tak for dit input! Jeg vil som skrevet^ lave en tidsplan, så jeg har lidt styr over det hele! Jeg skal starte 40cm og 50cm smiley
    Den med stævnenr ved jeg heller ikke. Og hvis jeg skal, så er det lidt noget lort... For jeg har ikke et stævnenummer smiley
    Vil skridte hende godt mellem klasserne, og holde hende varm. Vil prøve se om jeg kan få hende med i ridehal i ferien!
    Jeg vil tage stævnet som en personlig udfordring, og noget grænseoverskridende. Det er altid godt at få skubbet sine grænser lidt!
    Mange tak! smiley

Kommentér på:
Ekstremt nervøs (første stævne)

Annonce