{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nervøs..
  • #1   2. jun 2010 red du alene? så kan det jo være derfor. Mange heste hader at man rider afsted uden andre smiley

• #2   2. jun 2010 Ja jeg red alene. men fik at vide fra tidligere ejer at det ikke var noget problem?

• vibe a
    vibe a Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 2 Emner: 10 Svar: 65
    #3   2. jun 2010 Har samme problem..Tror måske at nogle heste har svære ved at falde til hurtigt end andre har. Jeg trak/trækker ture og træner opmærksomhed..Går foran ham og stopper brat op og går frem så han lærer at lytte til mig..førerhesten..søg på "Rytterpsykologi" tror det står der, øvelserne. Og så tålmodighed. Det er skide irreterende med en nervøs hest rent ud sagt, men når man nu har en hest der er sådan må man få det bedste ud af det. Det har jeg bestemt mig for.. rolighed, kærlighed, ooooog tålmodighed. Men også bestemthed, du er førerhesten smiley

• #4   2. jun 2010 min er os nervøs,men elsker at ride alene... kan være at tidligere ejer har givet efter for hesten,når den ville hjem,og derfor gør det igen med dig på.. (bare et gæt)

• #5   2. jun 2010 Har osse selv fået ny hest .. smiley det er 3 uger siden jeg fik ham hjem på fredadg, men han er næsten heller ikke til og få væk fra de andre, men når vi kommer over på den anden fold for at træne lidt hms er der ikke noget, det samme når vi skal ud og ride skal vi forbi den fold de andre går på. Hvor han heller ikke er så vild med det, men når vi så kommer ned af vejen på vej ned til ridehuset er der ikke noget .. smiley

Det er lige før når vi skal have alle hestene over på stald, og jeg går først med ham, hvor min mor går liige bag ved med hendes er han næsten heller ikke til og få med .. smiley Men tror på det kommer hen a vejen, når han lære mig og kende .. smiley

• #6   2. jun 2010 Prøvede du at ride hende ud alene hos tidligere ejer?

Desværre er det ikke altid sandheden eller hele sandheden man får at vide, når man køber hest.
    Da jeg købte Katla stolede jeg meget på den tidligere ejer - han virkede utrolig flink og reel, men efterhånden gik det op for mig, at mange af de ting jeg havde fået at vide, ikke passede - især fordi jeg selv har brugt lang tid efterfølgende på at undersøge Katlas baggrund.

En af problemerne med Katla var også, at det var umuligt at ride ud, uden andre ryttere - det tog over et halvt år, at lære hende dette - og hun kan stadig være nervøs og finde på et vende om - men det kan dog lade sig gøre at få hende videre nu.

Det er heller ikke sikker at du er blevet snydt - hesten kan have ændret en del af sin adfærd fra tidligere. Hvis hesten kender området hos tidligere ejer som "sin egen baglomme", kan det være at den kunne rides ud der alene, men ikke kan hos dig nu, fordi den slet ikke kender området og skal lære og kende det evt. når du går med hesten eller sammen med en anden ekvipage..

• #7   2. jun 2010 man skal altid teste alt af når man er ude og prøve hesten, og specielt det sælgerne lægger vægt på og siger hesten er super dygtig til.

derefter skal du så også regne med at hvis hesten har stået ved sælger ufattelig længe, så mister den jo lige pludselig alt ved at flytte hjem til dig. den kender ikke dig, den kender ikke stedet, og hvor er trygheden så henne? - det skal nok komme

• #9   2. jun 2010 Det kan være hun har behoov for at lærer stedet og dig bedre at kende først smiley

• #11   2. jun 2010 Trine S, nu skriver du jo, at du kun har haft din hoppe i 2 uger... Når en hest skifter hjem, tager det jo altid nogen tid, før den falder helt til, føler sig helt tryg ved sin nye ejer osv. Dette er faktisk en proces, som kan tage op til et helt år, før hesten falder til og "bliver sig selv" igen. Det er meget almindeligt, at en hest er nervøs og usikker den første tid i et nyt hjem. Husk på, den skal have tid til at lære både dig og stedet at kende. smiley

En anden årsag kan selvfølgelig være separationsangst... at din hoppe føler sig mest tryg sammen med flokken og derfor ikke bryder sig om at blive redet ud alene.

Men det kan også være en kombination af både nyt sted, nye mennesker OG separationsangst. En flytning kan både skabe og forstærke en eventuel separationsangst.

Så jeg tror, du skal give din nye hest lidt tid... Træk eventuelt nogle ture med hende, før du rider ud på hende, eller sørg for at have en eller flere andre ryttere med som selskab på jeres første rideture, indtil du og din nye hest kender hinanden lidt bedre og føler jer mere trygge ved hinanden. smiley

Kommentér på:
Nervøs..

Annonce