1.229 visninger
|
Oprettet:
Nervøs.. {{forumTopicSubject}}
Heej.
Min nye hest er meget nervøs, fik hende for to uger siden og for første gang igår ville jeg prøve at ride lidt på hende, men hun er ekstremt nervøs og vendte om med mig og ville bare hjem? hvad kan afhjælpe det?
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.412
jun 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 53 Svar: 66
apr 2010
Følger: 2 Emner: 10 Svar: 65
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 4 Emner: 177 Svar: 1.005
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 11 Emner: 427 Svar: 1.540
Det er lige før når vi skal have alle hestene over på stald, og jeg går først med ham, hvor min mor går liige bag ved med hendes er han næsten heller ikke til og få med .. Men tror på det kommer hen a vejen, når han lære mig og kende ..
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Desværre er det ikke altid sandheden eller hele sandheden man får at vide, når man køber hest.
Da jeg købte Katla stolede jeg meget på den tidligere ejer - han virkede utrolig flink og reel, men efterhånden gik det op for mig, at mange af de ting jeg havde fået at vide, ikke passede - især fordi jeg selv har brugt lang tid efterfølgende på at undersøge Katlas baggrund.
En af problemerne med Katla var også, at det var umuligt at ride ud, uden andre ryttere - det tog over et halvt år, at lære hende dette - og hun kan stadig være nervøs og finde på et vende om - men det kan dog lade sig gøre at få hende videre nu.
Det er heller ikke sikker at du er blevet snydt - hesten kan have ændret en del af sin adfærd fra tidligere. Hvis hesten kender området hos tidligere ejer som "sin egen baglomme", kan det være at den kunne rides ud der alene, men ikke kan hos dig nu, fordi den slet ikke kender området og skal lære og kende det evt. når du går med hesten eller sammen med en anden ekvipage..
jul 2007
Følger: 68 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 1.051
derefter skal du så også regne med at hvis hesten har stået ved sælger ufattelig længe, så mister den jo lige pludselig alt ved at flytte hjem til dig. den kender ikke dig, den kender ikke stedet, og hvor er trygheden så henne? - det skal nok komme
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
En anden årsag kan selvfølgelig være separationsangst... at din hoppe føler sig mest tryg sammen med flokken og derfor ikke bryder sig om at blive redet ud alene.
Men det kan også være en kombination af både nyt sted, nye mennesker OG separationsangst. En flytning kan både skabe og forstærke en eventuel separationsangst.
Så jeg tror, du skal give din nye hest lidt tid... Træk eventuelt nogle ture med hende, før du rider ud på hende, eller sørg for at have en eller flere andre ryttere med som selskab på jeres første rideture, indtil du og din nye hest kender hinanden lidt bedre og føler jer mere trygge ved hinanden.
Nervøs..