{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Nervøs :( {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Jeg står i det problem at jeg tit er rigtig nervøs når jeg rider. Jeg prøver VIRKELIG med dybe vejrtrækninger og lign. Men mit hjerte hamrer bare afsted. Jeg ved det påvirker min hest meget, og derfor skal der bare gøres noget ved det! Det fortjener han ikke. Jeg begynder på undervisning om 2 uger, så jeg håber at det hjælper. Det er tit fordi at jeg kan mærke min hests hjerte der banker, og hans vejrtrækning og sådan. Og så når han bliver forskrækket eller noget, og hans hjerte banker afsted, så plejer det tit at gå galt.
Jeg ved det ikke er fair over for min hest, og det er derfor jeg skal have gjort noget ved det.
Er der nogle der har nogle gode metoder, eller bare noget der kan hjælpe..
Er virkelig ved at være desperat.
Knus Team Kolind smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nervøs :(
  • #1   16. jan 2013 Når jeg bliver nervøs gør jeg som oftes hesten nervøs så hvis jeg kan mærke det kommer så synger jeg eller nynner

• #2   16. jan 2013 Hjælper det at sidde og synge? o.O - Det vil jeg prøve!

• #3   16. jan 2013 for mig ja, og man beroligere hesten, ligesom der er mange der snakker med hesten hvis den er meget nervøs når man rider ;o)

• #4   16. jan 2013 Jeg var også tit nervøs på min part i starten, især fordi jeg ikke helt vidste hvor jeg havde ham. Men hver gang han gjorde noget pludseligt og hjertet sad oppe i halsen, så blev jeg enten stående med hesten og trak vejret dybt til jeg var faldet ned eller også var det lange tøjler og så snakke beroligende til hesten/sig selv. Så jo flere successer man har, jo nemmere bliver det - syntes jeg smiley Men hvad er det du er nervøs for? Er det generelt eller noget bestemt?

• #5   16. jan 2013 Vil også sige nynne og smile smiley når man smiler, har det en afslappende virkning på resten af kroppen, det er i hvert fald min erfaring smiley ikke et kæmpe falsk smil, bare naturligt smiley

• #6   16. jan 2013 Jeg ved skam hvor jeg har ham og sådan.. Jeg ved ikke, jeg er bare begyndt at tænke for meget når jeg rider. Og det er virkelig ikke fair over for ham, da jeg gør ham nervøs. Det er også kun nogle gange.

• #7   16. jan 2013 Men hvad er det du tænker over? For jo mere det kan præciseres, jo nemmere vil det være at hjælpe smiley

• #8   16. jan 2013 Jeg har aldrig været nervøs når jeg har redet en hest lige meget alder osv..
    Men det er min veninde og det hjælper hende ja synge og det er også beroligende for hendes hest så det ville også være mit første kåd:)
    Men hvordan er du nervøs altså ryster du eller hvad?:)<3

• #10   16. jan 2013 Jamen jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg er nervøs for.. Det er meget indviklet, for det er ikke sådan direkte for at falde af, eller noget. Tror det er mere når jeg kan føle hesten under mig, og at han ligesom trækker vejret lidt hurtiger eller lign. og så bliver jeg nervøs, og så gasser vi ellers bare hinanden op.. Tror jeg.
    Jeg ryster ikke^^ jeg tænker bare, og mit hjerte hamre helt vildt, og sådan smiley smiley

• #11   16. jan 2013 Jeg synes, det virker vældig beroligende, hvis jeg sidder og prøver at forklare min hest et eller andet menneske-noget, som fx penge, skole eller jul... xD Selvfølgelig på en måde, som man ville kunne forstå, hvis man ikke anede det mindste om mennesker.. Så noget med "Jul... Det er sådan noget med, at vi mennesker tager nogle træer med ind i vores hus - altså der hvos vi går ind når vi har været ude ved jer heste... Og så spiser vi alt muligt menneskemad og giver hinanden ting, som vi tror vil gøre modtageren glad..." Ooooog så videre.. xD

Jeg kommer til at koncentrere mig om at forklare ordentligt frem for at bekymre mig over en anspændt hest. Så slapper jeg af, og det mærkes tydeligt på hesten efter et lille stykke tid. smiley

• #12   16. jan 2013 Jamen så er det bare at man også skal koncentrere sig om at styre hesten. smiley

• #13   16. jan 2013 Var også meget nervøs engang, og det var ikke så godt, for kunne ikke noget med min hest smiley da han var lige så bange, kunne ikke stævne, ride ture, eller bare forbi noget han kiggede og blev nervøs over.

Dette hjalp mig sindsygt meget.
    En rigtig god underviser der presser en, men også er forståene.
    Ride til Musik F.eks. En radio der køre.
    Hvis man kan mærke at man er ved at være lidt nervøs, så træk vejret langsomt ned i maven, og tøm hovedet.
    Eller have et mål med sin ridning, som man ikke kan nå hvis man er nervøs, og bare tænke på det.

Det har givet mig så meget så jeg kan tilride og ride ungheste uden problemer.

• #14   17. jan 2013 Det er selvfølgelig rigtigt, TS, men for mig sidder det ret meget i fingrene, så vi kan i hvert fald godt bare skridte rundt imens jeg snakker som et vandfald, og så når der er ro på, kan vi begynde at ride trav osv. smiley

• #15   17. jan 2013 Ja synge skulle hjælpe har jeg hørt:) og også det med at snakke med hesten:) jeg er nervøs for at galopere og dagen før jeg skal galopere ligger jeg mig(uden noget der fostyrer) og hjernevasker mig selv!
    Prøv det:)
    Og håber du kommer over nervøsiteten:)

• #16   18. jan 2013 Tusind tak alle sammen! Vil helt klart prøve. smiley

• #17   20. jan 2013 At synge/nynne er super godt!

Kommentér på:
Nervøs :(

Annonce