{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første spring stævne
  • idafossa
    idafossa Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 59
    #1   17. feb 2014 Først tager du pas osv. og går ind til sekretariatet præcis som dressur, og får stævnenr. og alt det der. Så skal du (hvis du ikke allerede har gjort det) tjekke hvornår du skal ride, men altid en god ide at gøre før du kører hjemmefra. Så sadler du op og skridter varm lidt før klassens start, alt efter hvornår du selv skal ride.Når de siger i højttaleren at banen er klar, får du en til at holde hesten, imens du går bane (der hænger også en baneskitse et sted, hvor du kan se omspringningsbane osv.). Husk at planlægge hvordan du vil ride banen. Når du har 110 % styr på banen, går du ind, traver og galloperer lidt, tager et par spring på opvarmningen og ligesom finder en god grundgalop. Husk at sige "lodret" når du skal springe på lodretten og "oxer" når du skal springe på oxeren, så du ikke rider ind i de andre, og omvendt smiley . Når du har sprunget lidt (for mig er det ca. 5-6 spring), kan du skridte lidt igen, og når de siger at du skal holde dig klar, fordi du skal ind efter den næste, tager du lige 1 spring, og så rider du hen til porten og holder klar. Så kommer du ind på banen, og så danner du dig et hurtigt overblik over ruten, og så kan du evt. ride en volte i galop, så du er klar til når klokken ringer. når klokken ringer, rider du igennem start, og så starter tiden.

--

Når du har redet banen, går du ind og skridter, indtil der er præmieoverrækkelse, og hvis du er placeret, rider du ind på banen, og får rosetten, og så skal der rides æresrunde i højregalop. Hvis du ikke er placeret, og du ikke skal ride flere klasser, så kan du godt køre hjem smiley Men kør ENDELIG ikke hjem før du er sikker på du ikke er placeret, det ville være ærgerligt at misse smiley

Det er ca. sådan det kan gøres. Sådan gør jeg i hvert fald smiley Ret mig hvis jeg mangler noget smiley

• idafossa
    idafossa Tilmeldt:
    jul 2011

#2   17. feb 2014 Og hvis du bliver nervøs (det gør jeg), så husk at trække vejret helt ned i maven, og ikke tænk at hesten stopper eller det går dårligt. Bare tænk at det er intet problem, og det klarer du nemt, og smil - seriøst, det hjælper rent faktisk! smiley

• idafossa
    idafossa Tilmeldt:
    jul 2011

#3   17. feb 2014 Og husk at ride igennem mål efter det sidste spring! smiley

• #4   17. feb 2014 Mange mange tak!:-)

• idafossa
    idafossa Tilmeldt:
    jul 2011

#5   17. feb 2014 Det var så lidt smiley

• #6   17. feb 2014 normalt tjekker de ikk pas og papir i sekretariatet. Og hvad angår dit stævnenr. skal man selv have det med i dag og det kan du se på startlisten, sammen med hvad nr. du er i klassen. Hvis du ikke skal ride den første klasse er det en god ide lige at gå der ned og høre om de holder tidsplanen. smiley Når vi er til stævner, det er med hest ikke pony, så regner vi med ca. 2 min pr. rytter. Så er du nr. 5 er det omkring 10 min fra klassestart. Vi sætter omkring 10 min af til at gå bane, HUSK at tjekke omspringning hvis der er sådan en (typisk B3). Sæt altid god tid af til at sadle op og få det sidste tøj på, tiden kan nemt løbe fra dig smiley

Hvad gælder opvarming så pas på ikke at køre hesten for træt, du behøver ikke bruge så lang tid på det som i dressur! Men tag en 3-4 lodrette og en 3-4 oksere, så det ender med at du er i den højde eller 5-10 cm over som du skal springe på banen smiley så skridt og tag en stor lodret enden du rider ind på banen. Til mange c-stævner vil de gerne at den der skal holde sig klar er på banen, så hvis det er tilfældet LAD HVER MED AT RIDE I VEJEN smiley Her siger de også hvem der skal holde sig klar på opvarming, og det er der du skal tage den sidste lodret.

Når du så har redet, så er det ud af banen men pas igen på ikk at ride gennem start hvis rytteren efter dig har fået startsignal smiley Skidt din hest/pony godt af, hvis du skal ride klassen efter eller en klasse mere, så smid den i trailer/boks og giv den lidt fodre smiley 2. gang du skal ride den dag skal du ikke varme så voldsomt smiley

1-5. pladsen skal på banen til hest/pony, mens hvis der er ryttere til det, resten skal hentes i sek. smiley

Held og lykke med det smiley

Kommentér på:
Første spring stævne

Annonce