1.576 visninger
|
Oprettet:
Første spring stævne {{forumTopicSubject}}
Hej
Har aldrig før redet spring stævner kun dressur, så tænkte på om der var nogen der evt. Havde en forklaring på hvordan det hele foregår fra når du ankommer og til du tager hjem? Tak:-)
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 59
--
Når du har redet banen, går du ind og skridter, indtil der er præmieoverrækkelse, og hvis du er placeret, rider du ind på banen, og får rosetten, og så skal der rides æresrunde i højregalop. Hvis du ikke er placeret, og du ikke skal ride flere klasser, så kan du godt køre hjem Men kør ENDELIG ikke hjem før du er sikker på du ikke er placeret, det ville være ærgerligt at misse
Det er ca. sådan det kan gøres. Sådan gør jeg i hvert fald Ret mig hvis jeg mangler noget
jul 2011
jul 2011
maj 2013
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 89
jul 2011
jan 2009
Følger: 44 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 25 Svar: 87
Hvad gælder opvarming så pas på ikke at køre hesten for træt, du behøver ikke bruge så lang tid på det som i dressur! Men tag en 3-4 lodrette og en 3-4 oksere, så det ender med at du er i den højde eller 5-10 cm over som du skal springe på banen så skridt og tag en stor lodret enden du rider ind på banen. Til mange c-stævner vil de gerne at den der skal holde sig klar er på banen, så hvis det er tilfældet LAD HVER MED AT RIDE I VEJEN Her siger de også hvem der skal holde sig klar på opvarming, og det er der du skal tage den sidste lodret.
Når du så har redet, så er det ud af banen men pas igen på ikk at ride gennem start hvis rytteren efter dig har fået startsignal Skidt din hest/pony godt af, hvis du skal ride klassen efter eller en klasse mere, så smid den i trailer/boks og giv den lidt fodre 2. gang du skal ride den dag skal du ikke varme så voldsomt
1-5. pladsen skal på banen til hest/pony, mens hvis der er ryttere til det, resten skal hentes i sek.
Held og lykke med det
Første spring stævne