op på ryggen igen... op på ryggen igen...
Hej HG'er
Jeg har brug for lidt lys i denne problemstilling med min hoppe.
altså eg har haft problemer med Lady tidligere, hvor jeg fik kiropraktor til hende, og hun har været på hestehospitalet i Odense for at blive scannet.
det viste sig hun havde en forstrukket korsbånd på krydset til venstre bagben, og det er klart det har gjort ondt.
Men om hvor alt er, så har hun været under genoptræning, og jeg skal for (forhåbentlig) sidste gang have kiropraktoren ud om en uges tid, for at se Lady igen, og trykke på hende osv. og så håber jeg hun bliver erklæret rask... (krydser fingre)
Men nu når jeg træner i longe med hende, og prøver bare at gå på venstre side af hende, så vil hun bare ikke stå stille. hun er nervøs, og træder forbenet ind mod mig, dvs hun skubber mig...
hvis jeg prøver at ligge vægt i bøjlen bare med hånden, så krummer hun ryggen, som om der skal til at ske noget slemt, hun har jo med sikkerhed været "vandt til" at det gjorde ondt når man stiger op... tænker jeg...
dyrlægen fra Odense mente at det var en gammel skade på krydset, som var brudt op. og det kunne også godt lyde til hun altid har haft det, for tidligere ejer (som ikke selv har redet hende) men som har fortalt, at under hendes tilridning var hun altid svær at komme op på, og også at ride...
men hvordan pokker afretter jeg hende, og viser hende det ikke er farligt at skulle rides på...
Hvad ville I gøre med en hest man ikke kan komme på ryggen af..??
Jeg har ikke været på ryggen af hende siden jeg blev smidt af engang i marts pga. hun stejlede bagover med mig...
undskyld mit indlæg blev så langt.. =/ men I ved nok.. når man først kommer igang ikk ^^,
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.243
jul 2005
Følger: 75 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 363 Svar: 2.467
Start med at tag lidt i bøjlerne osv.
Tror desværre kun du kan gå stille frem, med den her type problemer
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.110
jun 2010
Følger: 54 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 173 Svar: 765
Jeg har både underlag, lammepad og gelpad under sadlen.
Katt ! - jah det er sørme også meget langsomt genoptræning...
Men nu kan jeg da i det mindste ligge sadlen på hende, og spænde gjorden stille og roligt, uden hun springer frem og tilbage i panik
jun 2010
sidst vi prøvede det... for nogle mdr siden godt nok... gik hun kold og stejlede en 5-7 gange. hun går nogle gange amok hvis hun føler sig presset. hvilket er ret belastende... (men hun ér også en michellino....hvilke nogen siger kan være syge i bolten) hæ hæ *roll eyes*
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.243
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
jun 2010
det irritere mig så, at jeg faktisk har smidt alt vi har i tønder så der er ikke noget uåbnet lige p.t =/
og ja naturligvis skal hun være rask
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
jun 2010
hun er super sød fra jorden, følger mig som en hvalp og acceptere jeg rører hende alle steder. jeg prøvede faktisk idag i min roundpen, kun at have rebgrime på hende og trækketov. og så stille mig ved siden af hende og presse lidt på ryggen, i det jeg gør det, så svinger hun bagparten ud, og bliver urolig. så hun afventer der skal ske noget ubehageligt (føles det som) kan jo kun læse ud fra krops-sproget.
men jeg vil træne hende igen i morgen.
Team Tindur - Jah det er sQ da en god ide!! hehe tak
op på ryggen igen...