{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

Bid, Skal skiftes hver måned. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en små besynderlig hest, på mange punkter ( Det er hele charmen ved hende)
Men en af de her punkter er at man skal skifte bid på hende ca hver måned, eller begynder hun at tage det, og trække i tøjlerne m.m.

går lige et par måneder tilbage. HUn starter på et todelt, som hun går rigtig fint med en måned, så begynder hun at slå med hovedet og trække i tøjler, ikke vildt, men lidt.
vi skifter så bid, til tredelt, da vi tænker det kan være det, og igen går hun med det samme bare super, hun er skøn og arbejder godt. og så efter en måned begynder hun igen at trække tøjler og slå med hovedet. Så jeg skifter igen, til et tredelt muffebid. og endnu engang går hun bare super.
hun rider med bidet ca en måned, hun bliver så halt og får en måneds pause, og da hun blev startet op på det samme bid for en uge siden, kommer det så igen.
og endnu engang skifter jeg bid- faktisk bare tilbage til det tredelte jeg har brugt tidligere.. og hun går nu super igen.

Men hvorfor det her bidskifteri??

Hendes tænder er tjekket og ordnet! hun hæver stadig lidt i det ene ben, men har fået god for at ride hende af smed og dyrlæge?? så de få smerter(rettere ømhed) hun har, har hun ikke haft hele tiden.

Andre der har heste hvor bid skal skiftes jævnligt.

skal jeg fortsætte med at prøve nye bid på hende, for det er jo tydeligt at bidende genere hende når hun vænner sig til dem (dette skriver jeg fordi hun jo har haft 5 ugers pause helt uden bid)

høre gerne erfaringer, og hvilke bidtyper jeg skal prøve til hende, Har ikke råd til at få en proffesionel ud, desværre.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bid, Skal skiftes hver måned.
Kommentér på:
Bid, Skal skiftes hver måned.

Annonce