{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

Taber sko {{forumTopicSubject}}

Endnu engang må jeg ringe til smeden og sige at hesten har smidt den ene sko ! smiley

Sidste år var der ingen problemer, men i år smider han dem hele tiden. Han får massere af biotin, både i selvefodret, i mineral pillerne og equiforse foot (staves).
Eftersom at jeg er på su, synes jeg ikke det er skide sjovt med alle de regninger fra smeden..

Tænkte derfor om der er nogen af jer derude (hvilket jeg er ret sikker på at der er) som har/har haft samme problem og som har et godt råd til hvad jeg skal gøre.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Taber sko
  • #2   10. sep 2013 Hvor længe er der gået siden din hest har fået sko på?
    fordi er det indenfor rigtigt kort tid, så vil jeg jo mene han skal sætte den på gratis, så må det næsten være hans arbejde der ikke er gjort godt nok.
    Men, hvis det er noget der sker rigtigt ofte, har du så overvejet klokker? - måske træder den dem selv af, ellers kan du jo overveje om det er smeden der ikke er dygtig nok.

• #4   10. sep 2013 flækker hoven? bruger du mordax?
    min venindes hoppe har/havde samme problem (det er hele 3 uger siden sidste tab nu) hun træder sin egen sko af.. så hendes hov i den ene side flækkede, hvilket har betydet at smeden, imod sine principper har måtte lægge en sko, der er et nummer for lille på.. -.-
    Har du prøvet med klokker? de kan gøre en forskel.. smiley evt de gammeldags gummiklokker.. smiley
    og ellers er der bare at bede til hesteguden, om at hesten stopper med at være fjollet.. smiley

• #5   10. sep 2013 Jeg bruger klokker på ham HELE tiden (undtagen når jeg stalder af og på). vil mene min smed er god nok, da han er en af danmarks bedste tilfældigvis og det har ikke tidligere været et problem med ham, tværdig mod. I år er hans hove bare flækket i løbet af 3 - 4 uger efter at han har fået nye sko på.

Sidste gang igen var det nærmest umuligt at ligge en sko på fordi hovene simpelthen var så ødelagte.

Jeg har smed til min hest som anbefalet, altså når at han ikke lige smider dem af smiley

• #8   11. sep 2013 Det er nok på grund af det meget tørre vejr i år smiley Så jeg ville prøve vandbad og så olie på bagefter smiley

Så får hoven en masse vand smiley

• #9   11. sep 2013 smør dem med hovbalsam det hjælper rigtig meget

• #10   11. sep 2013 Alt det fis man kan få at smøre på hjælper ikke en hujende fis.
    Sunde hove kommer indefra, samtidig m at en dygtig smed plejer dem jævnligt.

En microvital kur fra hippolyt er en god ide, og foder den optimalt så den er dækket ind m vitaminer og mineraler smiley

• #11   11. sep 2013 Min havde det samme problem og jeg brugte også klokker 24/7, derfor valgte jeg at gå over til en barfodstrimmer i stedet og har aldrig fortrudt det siden. Det er billigere end at skulle betale 700 kr., for en tabt sko 2 gange om måneden smiley

• #12   11. sep 2013 Nu ved jeg ikke om du har fået løst dit problem,
    Men min hest smed en sko hver eneste uge, jeg skiftede så smed, han mente at den bare skulle have bagsko på forbenende også(min går med 4sko), og det er nu over et år siden min har tabt en sko, så det har hjulpet meget på min, måske du skulle prøve det smiley

Jeg har også prøvet alverdens plejemidler, smeden siger at det er bedst bare at lade hovene passe sig selv:)

• #13   11. sep 2013 Min hest gjorder det samme i foråret smiley
    Vi har gjort en del ting
    1) han får biotin i maks dosis..
    2) Han får olie i sit foder (ved ikke om det egentlig er derfor)
    3) Han får blue horse hov olie på hovene hver dag når der er tørt - så hoven aldrig bliver ''tørret ud og sprækker''
    4) han har klokker på på fold hver eig eneste dag på alle hove.
    5) Har skiftet smed og han får nye sko senest hver 6 uge

Tja det er hvad vi gjorder hvilket har virket hos os smiley

• #14   11. sep 2013 min smed også hele tiden skoene ind til jeg fik en anden smed remo fra tyskland, han brænder dem på de ligger rigtig godt på hesten holder længe og han gør virkelig noget ud af det.

• #15   11. sep 2013 hej
    for nydlig flyttede jeg stald og fik ny smed ham er jeg glad for han har kun tabt 1 sko en gang for han havede kun skoen på 1 uge og
    når den ikke sider mere end 2 3 4 uger og hvi´s han taber 1 sko skal jeg ikke betal den tidliger smed syntes jeg ikke var god min pony bliv ved med at have lange hove og ikke gik godt men nu efter jeg fik ny skoet han ham så pænt korte og min pony har aldrig gået beder før jeg syntes helt klar du skal skifte smed for når det 1 sko og den ikke har haft den på længe skal man ikke betal det gør jeg ikke smiley

• #16   11. sep 2013 Mange smede er begyndt på tabt sko-garanti.

Det har blandt andet Bergers smedie og Sikker beslag.

Dvs. at hvis hesten taber skoen indenfor 6 uger, efter at den er lagt på, så kommer de og ligger en ny på uden beregning. (det gælder ikke specialbeslag). Det er en service de tilbyder, da de mener at en skoning bør holde i 6 uger under normale forhold.

• #18   11. sep 2013 Jeg betaler for at få lagt sko på/om.

Men han har haft 1 skævtrådt sko, i de 4 år jeg har haft hesten.
    I de 6 år jeg har brugt min smed har jeg kun oplevet 1 tabt, og 1 skæv.

Det handler om at få en smed der er dygtig nok!

• #19   11. sep 2013 Pernille&&Revalina, Lylise <3< 3: eftersom at han fuldstændig har ødelagt sine hove har han de sidste 2 gange fået bagsko på forbenene, men hjælper alligevel ikke smiley

Jeg plejer dem både indefra og udefra, men lige lidt hjælper det.

• #20   11. sep 2013 Mhm mærkeligt, måske du skulle prøve en anden smed også se om der er nogen forskel, hovene kan også godt blive for bløde så derfor smutter de nemt af, hvis der evt er meget vand/mudder på folden, så kan hoven godt blive meget fugtig og blød smiley

• #21   11. sep 2013 Eller få din smed til at gøre skoen smallere i enden, så den ikke kan få fat med bagbenene, sådan gør min smed smiley

Kommentér på:
Taber sko

Annonce