{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Taber sko.. {{forumTopicSubject}}

Jeg er så heldig at min Haflinger ikke gider gå med sko mere end en 3 til 6 uger tid... Mest den samme ene sko der ryger af..
Så jeg tænkte på om der er noget tilskud jeg kan give hende der ville gøre hendes hove lidt stærkere ? smiley
Gerne noget i har prøvet der virker..
Ikke bare fordi pakken siger det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Taber sko..
  • #1   1. okt 2012 Biotin hjælper, tage bare noget tid.

• #2   1. okt 2012 Har du talt med smeden om det? Min havde en tendens til at træde dem af på stribe, men så lagde smeden dem noget kortere, og så holdt det op smiley Ellers kan du prøve med biotin, tror jeg det er - tag en tur på google og kig smiley Men jeg mener, man skal være opmærksom på, at der skal være zink i (tror jeg), for at det virker..

• #3   1. okt 2012 syntes du skal prøve med de der sko man kan købe til heste. måske har hendes hove brug for ro. ellers kan du prøve at give hende klokker på, det virker jo for nogen heste smiley

ellers giver jeg også mine heste biotin i perioder

• #4   1. okt 2012 Biotin er super godt, men man kan først se resultat når den nye hov vokser ud, altså at hele den dårlige hov er væk smiley

Du må IKKE ligge en for lille sko på hesten, da den kan få mange smerter af det! smiley

• #5   1. okt 2012 Du kan altid give biotin for at få stærkere hove, men det er der bare nogle heste der ikke kan tåle og tror heller ikke det hjælper så meget, hvis det er at hun træder op i sig selv :o)

Dét vi gør, det er at lægge to sæt klokker på oven på hinanden, sådan at de bliver tykkere når hestene er på fold. Det øverste par holder det nederste par "nede", så hesten har sværere ved at ramme sig selv når den løber på folden smiley

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #6   1. okt 2012 Bare et input som jeg selv fik fra min doktor dyr idag netop omkring tabte sko og på det samme ben, lur mig om den ikke er halt på det ben så sker der nemlig noget med den måde den bevæger sig på der gør at den får trådt på sig selv fordi den ikke afvikler hurtigt nok.

En hest er jo ikke 1 udaf 4 hove der er er dårlige hvis resten ellers er i en god kondition.

• #7   1. okt 2012 Kortere sko, kortere perioder end 6 uger mellem beskæringer og klokker..

• #8   1. okt 2012 Ville også foreslå at nævne det for smeden, så han evt. kan ligge skoen lidt kortere. Min har også brugt at slibe skoen, så den bliver rund i kanterne, så den ikke er så nem at træde af.

Men som "JM" også nævner, så har min dyrlæge også nævnt det med at hvis det er det samme ben hver gang, har den garanteret en form for halthed, nødvendigvis ikke synligt, men den afvikler på en eller anden måde ikke hurtigt nok.

• #9   1. okt 2012 Nikoline: Mit indlæg skulle på ingen måde læses som at der blev lagt for korte sko på! Min hest har nogle lidt sjove hove, og smeden havde derfor givet ham nogle sko på der gav lidt ekstra plads til vækst bagerst på hoven. Da den hele tiden trådte dem af igen holdt han op med at lægge den længere.

Kommentér på:
Taber sko..

Annonce