Første ridetur på lillepigen veloverstået :-) {{forumTopicSubject}}
Godformiddag kære HG!
Jeg skrev herinde igår, om lidt gode råd til opstart af en 3 års hoppe, som jeg nu skal ride fast et par gange om ugen.
Jeg har før redet ungheste, både tilredet to af mine egne, samt redet andres/vedligeholdt/uddannet dem.
Jeg var meget spændt på turen, da hun gik sadelkåring på Vilhelmsborg i lørdags, og er blevet longeret lidt i løbet af ugen, men at det ellers sådan set var det hun havde lavet siden sidste rytter var på hende. Hun har ydermere kun været redet i små 8 uger, så hun er vidst det man kan kalde grøn
Nå, men alt gik over forventning! Ejer fortalte først at hun i stalden ved Lotte Straarup ikke kunne få løftet bagben, så det havde de opgivet. En enkelt markering fra hende i stalden, og en lige over fra mig, og så kunne jeg uden problemer løfte begge bagben - både før og efter ridning
Jeg startede ud med at longere hende lidt - det blæste en halv pelikan, og hun havde som sagt ikke haft rytter på i en uge. Hun startede ud med at trave rundt og vise sig lidt, galopere, trave lidt igen, men efterhånden begyndte hun at gumle og slikke sig om mulen, og så kunne jeg med stemmen stoppe hende op og vende hende rundt - hver gang hun stoppede op listede hun ind på midten til mig og trykkede mulen ind i min mave, søde babyhest
Da hun havde krudtet af og bukket lidt rundt hoppede jeg op, skridtede hende et par runder, travede hende lidt på begge volter, og toget som kører lige op ad ridebanen sagde hun INTET til, ej heller trafikken der kører lige forbi ridebanen og blæsevejret - ja, hun var bare så sød! Jeg var meget positivt overrasket, hun var lækker at være på, men en anelse hård i munden og ville meget gerne op og sætte sig i nakken, så min plan er nu at vi arbejder på frem-og-ned, så hun kan få strukket ryggen og bygge muskler... Så ser vi på samling igen til foråret
Alt i alt en super tur, og jeg må indrømme, at jeg er liiidt forelsket i hende allerede
Øv bøv at hun er tilsalg - men så kan man jo krydse fingre for at hun ikke bliver solgt foreløbigt!
Bare et lille glædesindlæg over at være kommet igang igen, og så med sådan en sød baby
jul 2012
Følger: 16 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 398
Første ridetur på lillepigen veloverstået :-)