{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

første Ridetur på Gletta???hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg har en islænder som jeg har haft en måneds tid. redet ikke mange - men heller ikke få gange, som jeg har så godt som styr på! og så har vi fået en islænder mere, som vi har haft i 8 dage, som min mor skal ride. Hun er ikke så erfaren har kun redet et par gange. så vil jeg gerne vide hvordan vi skal gribe det an. min mors hest er ret urolig hvis hun ikke kan se sin ven- og omvendt. -skal vi vente. og hvor lang tid ? hvem skal ride hende først? skal vi gøre andet inden? og hvordan skal planen være? - vi har trækket med dem begge og lavet lidt ground work that's it.. vil gerne høre jeres mening:D tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  første Ridetur på Gletta???hjælp
  • #1   10. nov 2012 jeg vil foreslå at du rider den nye hest første gang og så kan din Mor ride din, eller trække din..så kan I se hvordan den nye hest reagere... og så tænker jeg at din Mor skal op og ride, evt på bane/mark første gang, alt efter hvordan hesten er.. men ellers så synes jeg bare I skal ride ud og skridte en tur indtil de har lært hinanden lidt at kende..før I sætter tempo på... jordarbejde/strigle/nusser er jo altid en godt ting, men det tænker jeg også I har gjort...

• #2   10. nov 2012 tak for det:D vi tog begge en tur på en mark, da vi købte hende:D først prøvede jeg : der var ingen ting, jeg kunne godt styre hende og toltede også lidt:D så prøvede min mor, hun begyndte at tølte lidt, og min mor prøvede at få hende til at gå. men så begyndte hun at bukke og sparke og min mor røg af, hvorefter hun løb hjem i stalden..så fik vi hende ud igen og jeg hoppede op, og der var igen ingenting..ved ikke hvorfor hun blev så vild:D men vi købte hende og har nu haft hende 10 dage. og ingen af os har sygt meget lyst til at tage en tur:D

Kommentér på:
første Ridetur på Gletta???hjælp

Annonce