380 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Vedligehold af unghest. Vedligehold af unghest.

Godaften HG'ere smiley

Jeg starter fra i morgen med at ride en ung DV dame på 3år.
Ejer ønsker hende blot vedligeholdt, ikke uddannet, dette skal først påbegyndes til foråret.
Ejer beskriver hoppen som sød, men stædig og med egne meninger. Hun hverken bukker eller stejler, men under tilridningen som fandt sted i juni løb hun af med rytteren den første uge. Dette skulle dog være gået over igen smiley

Jeg har selv en idé om at ridningen skal variere mellem 2 og 4 gange ugentligt, og veksle mellem longering, ridning og jordarbejde.
Jeg tænker at 20-25 minutter er passende, selvfølgelig alt efter situation og hoppens humør.

Det jeg tænker er at hun først og fremmest skal være tryg ved mig, og at hun ved siden at ridningen skal løsnes op/styrkes i noget longearbejde. Under rytter tænker jeg blot skridt, trav og galop i lang, dyb holdning, hvor vi udelukkende træner balance og prompte reaktion for fine hjælpere.

Hvordan lyder dette for jer?
Noget jeg bør tænke ekstra over?
Jeg modtager gerne gode råd, men ingen formaninger eller nedladende kommentarer, tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedligehold af unghest.
  • #1   23. aug 2013 jeg syntes det lyder meget fornuftigt du kan jo også supplere med nogen ture så hun kommer ud og ser noget andet men ellers ville jeg gøre nøjagtig det samme som du beskriver

• #2   24. aug 2013 Christel
    - Det har jeg også tænkt på, vi har en 45km lang natursti lige bagved ejendommen hvor der kun kommer cykler og gående, men ejer siger at hun ikke har været på tur før, så jeg er lidt usikker på hvordan hun skal startes op. Tror først og fremmest jeg vil se hvordan hun er alene på ridebanen og så tage den derfra smiley

Sabine
    - Det vil jeg prøve smiley

Kommentér på:
Vedligehold af unghest.

Annonce