Kan man det? {{forumTopicSubject}}
Jeg har rodet lidt med tanken om at tage heste i træning, ikke tilridning som sådan, men nok nærmere noget vedligehold, evt heste der skal sælges men som sælger ikke har tid til at ride jævnligt selv, eller ungheste der skal have mere ride erfaring efter tilridningen.
Jeg har lang sommerferie i år og skal ingen steder hele ferien, har ikke noget job lige pt. så har masser af tid og "kun" en ridehest og en unghest jeg er ved at tilride.
Jeg tænker at det ikke skal koste meget mere end en opstaldning, men omkring 750-800 kr om måneden og så vil jeg ride hestene 5 gange om ugen (tur og bane), trailer træning kan også inkluderes.
Men kan man gøre det og tror i der er nogen der vil benytte sig af sådan et tilbud? Jeg er jo ikke konkurrence rytter, men elsker at bruge tid på hestene, har arbejdet 3½ måned på Island, så har redet en del forskellige heste.
Hvad er jeres mening om det?
aug 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 38 Svar: 696
Du skal være meget opmærksom på at du ikke tilbyder noget du ikke kan levere, hellere overraske positivt, end love for meget! Og dét er VIGTIGT
Der udover skal du måske kigge lidt på skatteregler.
Men må tjene 50.000 hvis jeg husker rigtigt, inden man skal momsregisteres, men man skal altid betale skat af sin indkomst, men måske vil det ikke give dig et reelt overskud?
Bare så du overvejer ting inden du reklamerer en masse, tjener en masse penge, og får skattefar på nakken
Kh Pernille
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 16 Heste: 8 Emner: 127 Svar: 725
Det er jo delvist også for min egen skyld, for at få lidt ekstra træning ved at ride flere forskellige heste.
aug 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 38 Svar: 696
Tankerne var bare hvad man måske skulle tænke på
dec 2007
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
Jeg synes man skal passe på med at sætte priserne for lavt (uanset hvad man sælger) det trækker hele markedet ned og går hårdt ud over dem som skal leve af det.
dec 2007
Jeg har bare tænkt at når folk taget 1000 kr for at tilride så ville jeg ikke tage helt det samme da mit tilbud vil være mere som vedligehold af det hesten kan (: men vil da lige tænke lidt mere over prisen så (:
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 117 Svar: 1.396
Prisen sætter man jo som man vil. Uanset om man "trækker markedet ned" Det hedder de fri markedskræfter. Udbud og efterspørgsel. At sætte ned højere pris for at tilfredsstille andre end dig selv, er kun med til at holde kunstigt høje priser.
Men jeg vil også råde dig til, at tænke over prisen. Man kan hurtigt løbe surt i det, hvis man ikke føler man får noget for sit besvær og nogen heste vil være en fornøjelse at ride og andre kan være noget mere besværlige.
Fin idé du har, du skal måske også tænke over noget med hvem der er ansvarlig for eventuelle skader (foldskader og den slags) hvis det skulle opstå. Det er altid rart at have den slag på det rene fra start af, så der ikke kommer ubehagelige overraskelser.
Kan man det?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside