Han gider ikke jordtræning. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har denne virkelig dejlige bassedreng, på 5 år.
Jeg går meget ind for at lave en masse forskelligt i hverdagen, heriblandt jordtræning.
Men altså, han fokusere på SÅ meget andet når vi gør det. Han synes virkelig det er kedeligt, men jeg synes det er en rigtig god ting. Så altså.. Skal jeg bare presse på, eller helt droppe det?
Jeg har ikke specielt god tålmodighed, når det dumme dyr, bare ignorerer mig, og lytter efter de andre heste,
-Når han ignorerer mig, så tar jeg pisken, og daffer ham på benene, mens jeg gir kommandoen ,,Bak''. Så har jeg hans opmærksomhed i 1 minut, og så er han væk igen.
What to do?
~Maria Kristine
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 56 Svar: 481
jan 2009
Følger: 74 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 3.093
Men ja kunne godt være en god ide, men og hoppe lidt rundt
-Jamen de er stædige de heste.
jan 2013
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 42
Jeg er lige kommet hjem fra ferie og min hest er bare såh glad for at se mig Og det gør at hun er super medgørlig når jeg træner, både fra jorden og når jeg har redet (Nu har jeg så kun redet en gang og i bidløs, men alligevel )
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 135 Heste: 17 Annoncer: 14 Emner: 138 Svar: 1.644
Alle heste vil elske jordarbejde, hvis det laves korrekt, da det er noget de kan forstå og der er masser af ros.
nov 2008
Husk også at træne hans opmærksomhed når I ikke træner, på vej til folden ændre du ligepludselig retning, stopper, beder ham bakke alt hvad du nu kan finde på!
jan 2009
Det er bare mere for at supplere lidt i hverdagen, istedet for bare at ride, og gå ture.
Desuden synes jeg det er en virkelig god ting, og det har hjulpet mig en del generelt, og fra ryggen.
Min hest er skam også glad for og se mig, og vi har det super godt sammen. Intet der, men de andre heste er også bare virkelig spændene, når han synes jeg er kedelig.
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 83
Jeg har skrevet lidt om motivation på min hjemmeside, hvis du har lyst til at læse mere om det: (link fjernet)
Anitta
nov 2008
jan 2009
Handler fejl?
Det kan selvfølgelig godt være min fejl, og at jeg ikke er interessant nok, men altså.. Jordarbejde er jordarbejde, og kan ikke rigtig se hvordan man kan gøre det forkert?
Og vil ikke sige at alle heste kan lide det, for de er jo så forskellige alle sammen.
Det er jo heller ikke alle heste, som kan lide og være på fold, selvom det også er ''hyggeligt''. Så ja, den påstand må jeg desværre sige at jeg ikke er enig i.
A new beginning
Jamen det er de altså!
men vil begynde på dit forslag, tak!
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
jan 2009
Jeg gør det nu heller ikke for at være dominant eller noget i den stil, overhovedet.
Men fx for at lærer ham og bakke, reagere for pres i siden, som hjælper mig senere hen, fra ryggen.
Så altså, synes det er en god ting, samt at jeg gerne vil lærer ham tricks.
Han gider ikke jordtræning.