{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
427 visninger | Oprettet:

Han gider ikke jordtræning. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har denne virkelig dejlige bassedreng, på 5 år.
Jeg går meget ind for at lave en masse forskelligt i hverdagen, heriblandt jordtræning.
Men altså, han fokusere på SÅ meget andet når vi gør det. Han synes virkelig det er kedeligt, men jeg synes det er en rigtig god ting. Så altså.. Skal jeg bare presse på, eller helt droppe det?

Jeg har ikke specielt god tålmodighed, når det dumme dyr, bare ignorerer mig, og lytter efter de andre heste,

-Når han ignorerer mig, så tar jeg pisken, og daffer ham på benene, mens jeg gir kommandoen ,,Bak''. Så har jeg hans opmærksomhed i 1 minut, og så er han væk igen.
What to do?

~Maria Kristine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han gider ikke jordtræning.
  • #1   8. aug 2013 Så en pige herinde som var på et kursus med hende nordbakke, fordi hun havde samme problem. Tag tingene i små step, så han ikke bliver træt, evt hop rundt og gør dig interessant. Ryst lidt i tovet hvis han kigger væk, eller begynd at gå i en helt modsat retning. Tilsidst skulle du gerne være så uforudsigelig at han ligger mærke til dig, og koncentrere sig smiley Den metode bruger jeg på min hund, hvis den ikke koncentrere sig, så tror da også den virker på heste smiley Evt. tag noget spændende med ind, såsom en bold eller andet, så han måske vågner lidt op smiley

• #2   8. aug 2013 Har prøvet det der med og rykke i tovet, men lige meget hjælper det.
    Men ja kunne godt være en god ide, men og hoppe lidt rundt smiley

-Jamen de er stædige de heste. smiley

• #3   8. aug 2013 Bare træn lidt mindre fra jorden, hvis han bedre kan lide alt mulig andet smiley Ellers gå op i at I skal være bedre venner med endnu mere nus og klap og godbidderog "åh, hvor jeg dog elsker dig!"

Jeg er lige kommet hjem fra ferie og min hest er bare såh glad for at se mig smiley Og det gør at hun er super medgørlig når jeg træner, både fra jorden og når jeg har redet (Nu har jeg så kun redet en gang og i bidløs, men alligevel smiley )

• #4   8. aug 2013 Hvis hesten ikke gider, så kan det kun være en handler fejl(fejl 40).

Alle heste vil elske jordarbejde, hvis det laves korrekt, da det er noget de kan forstå og der er masser af ros.

• #5   8. aug 2013 Ja, de er sku nogle sjove dyr til tider smiley
    Husk også at træne hans opmærksomhed når I ikke træner, på vej til folden ændre du ligepludselig retning, stopper, beder ham bakke alt hvad du nu kan finde på! smiley

• #6   8. aug 2013 Andrea
    Det er bare mere for at supplere lidt i hverdagen, istedet for bare at ride, og gå ture.
    Desuden synes jeg det er en virkelig god ting, og det har hjulpet mig en del generelt, og fra ryggen.

Min hest er skam også glad for og se mig, og vi har det super godt sammen. Intet der, men de andre heste er også bare virkelig spændene, når han synes jeg er kedelig.

• #7   8. aug 2013 Enig med Andrea smiley Hesten skal være motiveret for at være sammen med dig - som en start. Så kan du gå frem der fra og forlange mere og mere fokus smiley

Jeg har skrevet lidt om motivation på min hjemmeside, hvis du har lyst til at læse mere om det: (link fjernet)

Anitta smiley

• #8   8. aug 2013 Altså problemet med hende med fjordbollen, var respekt. Så stopper han når du stopper, går når du går (så han synkronisere med dig) uden du behøver røre ham overhovedet? ellers er det måske noget respekt du skal træne med ham smiley Heste er bygget sådan så de efterligner de andre, der er ingen der siger "3, 2, 1, STOP" når de tonser rundt på folden og alle stopper samtidig. Så hvis respekten er der, følger hesten dine bevægelser uden du behøver løfte en finger smiley

• #9   8. aug 2013 US mustang.

Handler fejl?
    Det kan selvfølgelig godt være min fejl, og at jeg ikke er interessant nok, men altså.. Jordarbejde er jordarbejde, og kan ikke rigtig se hvordan man kan gøre det forkert?

Og vil ikke sige at alle heste kan lide det, for de er jo så forskellige alle sammen.
    Det er jo heller ikke alle heste, som kan lide og være på fold, selvom det også er ''hyggeligt''. Så ja, den påstand må jeg desværre sige at jeg ikke er enig i.

A new beginning
    Jamen det er de altså! smiley
    men vil begynde på dit forslag, tak!

• #10   8. aug 2013 Min synes at dressur for hånd er super, men alt hvad der nærmer sig 'HMS i Parelli-stil' med flytten, bakken og dominans, så gider han sgu ikke være med. Han er lydig og kan flyttes alle vegne, men det er ikke noget vi behøver at tonse rundt i flere gange om måneden.

• #11   8. aug 2013 Okay Katrine.
    Jeg gør det nu heller ikke for at være dominant eller noget i den stil, overhovedet.
    Men fx for at lærer ham og bakke, reagere for pres i siden, som hjælper mig senere hen, fra ryggen.
    Så altså, synes det er en god ting, samt at jeg gerne vil lærer ham tricks.

Kommentér på:
Han gider ikke jordtræning.

Annonce