2-års - træning? {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg har for to måneder siden (præcis i dag ;)) købt en dejlig 2-års, og ja, man kunne vidst godt betegne hende som mere eller mindre rå dengang jeg fik hende, i hvert fald stortset Hun kunne røres overalt, og det var det, hun var ikke lige skarp til at få løftet hove, kunne ikke trækkes eller blive bundet, kunne ikke være alene eller bare væk fra én fra flokken, og ja, det er vidst nemmere bare at sige at hun kunne røres overalt
Her to måneder senere kan hun håndteres i rebgrime (og alm. grime ;)), trækkes med, have hovedtøj på med bid, strigles overalt, få løftet hove, trækkes med - også gåtur - , kort sagt alt det basale hun ikke kunne, og så lidt mere til
Men jeg vil gerne vide lidt om hvilke øvelser I ville mene kunne være gode/sjove for hende Hun er ret cool overfor nye ting, og "går positivt" til nye ting
Hun har også haft en longegjord på to gange nu i ca. 5-10 min. hver gang, hvor hun bare har gået stille og roligt rundt med den, og slet ikke vippet et øre af den, ej heller da den blev spændt (nu var den dog også liiige lidt for stor når den var spændt helt op, men efter min mening helt okay start ;))
Har overvejet ting som plastik træning, og trailer-tilvænning og ting i den dur, men som sagt må det godt være noget hun finder sjovt Tror jeg nu også at hun vil med de andre ting, men hvis I har nogle gode idéer, ville det være rart
- Og er der nogen der kan sige hvordan jeg kan starte ud med trailer-tilvænning? Lige pt. har jeg noget med nogle paller i tankerne, altså at lære hende at gå op på dem og stå, evt. med noget "væg" omkring senere hen (her menes en form for "skelet" med f.eks. presenning over ;))
Men har I andre idéer? Jeg HAR kigget forum igennem, og har gemt nogle brugbare tråde om det med en 2-års, men det forbyder mig jo ikke i at oprette denne
maj 2011
Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.843
Men det er kun noget jeg tror, jeg ved det ikke
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Jeg spørger om andre idéer til hvad jeg kan lave med hende, udover det jeg har overvejet, altså trailertræning og presenning.
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 56 Svar: 481
nov 2009
Og lige det med at lade hende være foldbums, kommer ikke til at ske Så der må de kloges ord altså blive overflødige for mit vedkommende, for hun kommer ikke til bare at gå og 'hygge' sig de næste 1-2 år
nov 2008
Hvad med at få vasket ben? Og tror det bliver for meget for hende at skulle gå ind i dit "skelet". Hvad med en rigtig trailer? De er ikke så mørke, også er der bedre plads. Du kan jo altid starte med at flytte midter bommen helt over i siden eller tage den ud så hun har meget plads. :-)?
nov 2009
Og at vaske hendes ben (og med tiden kroppen) er vi gået stille og roligt i gang med regner med at gå videre med det her når det gode vejr kommer igen
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 101 Svar: 1.263
Tips til agility ting og trailer træning syns jeg du skulle smut forbi BestBredde Mustang på facebook og kik deres billeder der har de lavet en super bane som generelt er lavet af genbrugte ting og der har de os lavet sådan en tunel som er god til trailer træning som både kan være åben og lukket
nov 2009
Det var nemlig en tunnel som f.eks. den BestBreed Mustang har, jeg havde lidt i tankerne
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.085
Men derudover er det bare at gøre som du selv er inde på, også gerne det at være parkeret, og meget gerne at være parkeret ved skammel, som du også kan hoppe op og ned på, så hun lærer at stå stille ved fremtidig opsidning
Mine heste er "lommeheste", men til gengæld er de så latterligt afbalancerede og fortrolige med det hele, at dyrlægen, staldmutter, veninder osv altid joker med det
Da jeg skulle op første gang på min 3 års, ja, det var det mest naturlige i verden og hvis du har lyst kan du se hvordan samme hest kunne læsses i trailer som 1½ års under mine videoklip...
Alt foregår stille og roligt, nye ting indtroduceres stille og roligt hen ad vejen, og groft sagt tager det 2½ år at lære dem alt undtagen at blive redet og longeret, dvs fra de er 6 måneder til de er 3.... Først som 3 års er min den store kommet igang med 1-2 gange ugentlig longering i kæmpe roundpen, før det blev han et par gange løslongeret på en alm bane...
nov 2008
nov 2008
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.085
2-års - træning?